Fairfax Performance singels - Ervaringen?

Moderators: C_arola, Dyonne, Apple, Coby, petraaken

abfab

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 18:02

Bedankt voor je snelle reactie. Ik ga meteen weer even met mijn meetlint de stal in!

Oh en de afmetingen van de singel zijn die gebaseerd van gesp tot gesp of van uiteinde tot uiteinde?

Kracht is géén product van fysiek vermogen, maar van een onverzettelijke wil.

2005

Re: Fairfax Performance singels - Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 20:18

Die van mij is natuurlijk weer lastig met de maat. Ze heeft een breeeeeede borstkas, maar heel weinig ruimte voor de singel. Doordat ze zo rondgeribt is heb ik wel 70 cm nodig. Heb gemeten tussen de ellebogen en dat stukje is weer niet zo heel breed? Terwijl als je van de voorkant kijkt heeft ze echt wel behoorlijk wat ruimte. Heb ooit Ninon bij haar gehad en vond ook dat ze weinig plek heeft voor een singel heeft, je verwacht veel meer ruimte.
In ieder geval, de narrow versie heeft gewoon een smaller/kleiner stukje op het borstbeen? Want dan zou dit voor haar de beste oplossing zijn, ondanks dat ze misschien officeel wel de brede singel kan hebben.

abfab

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 20:23

@2005, dat heb ik ook! Die van mij is niet zo groot (1.60), maar erg "rondgeribt", heb qua boommaat ook wijd. Terwijl het een gewone KWPN-er is. Maar ze heeft een rug van een fjord, weinig schoft en erg rond. Als ik echt tussen de ellebogen meet dan kom ik wel op 30cm! :D Is volgens mij ook niet goed.

Qua lengte wordt het dan ook weer lastig. Rij nu met een neopreen singel van 55 cm, maar die komt dan weer niet tot het zadeldekje. Moet even meten hoeveel cm ik nodig heb om wél tot het zadeldekje te komen. Het is wel fijn dat je de singel kunt testen. Helemaal voor het bedrag dat hij kost :+

nathe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 20:53

Zjn deze te zien op equitana?

2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 20:54

Mijn paard haalt net de 1.60 niet, maar heeft al 70 cm nodig. Ik bedacht net dat mijn rechte singel op de plek van de ellebogen zelfs omgevouwen is, ga die afstand ook meten. Toen ik dat zag heb ik ook meteen besloten dat er echt een betere singel moet komen. Het lijkt wel of ze doordat ze rondgeribt is en barok is ze extra veel ruimte nodig heeft bij de ellebogen.

Luf_Midnight

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 21:05

ben ook erg benieuwd of er een stand met fairfax op equitana staat

/3 Sierra.Midnight.Calistha.Floortje. D'leh.Serai. /3
:+: Charlotte Kyara 11/8/15 & Olivier Livay 18/2/19 :+:

abfab

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 09:17

2005 schreef:
Mijn paard haalt net de 1.60 niet, maar heeft al 70 cm nodig. Ik bedacht net dat mijn rechte singel op de plek van de ellebogen zelfs omgevouwen is, ga die afstand ook meten. Toen ik dat zag heb ik ook meteen besloten dat er echt een betere singel moet komen. Het lijkt wel of ze doordat ze rondgeribt is en barok is ze extra veel ruimte nodig heeft bij de ellebogen.

Nu je het zegt bedenk ik me dat mijn neopreen singel ook een soort "knik" heeft. Met rijden is bij ons één van de dingen dat ze ruimer vanuit de schouder zou moeten bewegen. Als ze los loopt doet ze dat nl wel. Daarom trok deze singel en de goede ervaringen mijn aandacht.

soeraya

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 15:42

Die van mij is net geleverd.. dus ga hem vanavond gebruiken!

Hoisttec´s Cabaretier <3
Lord Leatherdale x Monaco x G. Ramiro Z. // B+24 PR 213 L1+27 PR 204 L2 + 18 PR 209 M1+17 PR 208 M2+5
[RIJ-ITP] Cabaretier; mijn droom.
[ITP] Cabaretier (Lord Leatherdale x Monaco) door Navatushots.

soeraya

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 22:00

Ik zal even een reactie geven.
Ik kan één woord gebruiken

WAUW <3 <3

En toelichting: Meer balans, meteen soepel en door zn lijf.. lekker macheren, én we konden opeens veruimen zonder taktfouten en aangalopperen.. (en dat heb ik wel 20 x gedaan omdat ik het maar niet kon geloven :# )

Hoisttec´s Cabaretier <3
Lord Leatherdale x Monaco x G. Ramiro Z. // B+24 PR 213 L1+27 PR 204 L2 + 18 PR 209 M1+17 PR 208 M2+5

nathe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 22:07

Klinkt super!

soeraya

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 22:15

Ik was heel sceptisch.. Wat voor verschil kon een stomme singel nou maken? Ik ben om!!

Hoisttec´s Cabaretier <3

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 22:17

Super! Top om te horen +:)+
Wat voor singel had je hiervoor? (want denk dat dat ook wel verschil maakt in hoeveel verschil je merkt. ik had echt een flutding en dan is het verschil natuurlijk heel wat groter!)

ilsemarie.com - voor elke gelegenheid een passend cadeau! Maar ook Relatiegeschenken & geborduurde bedrijfskleding!

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 22:18

Ik denk dat de singel-makers nu ook wel bezig zijn met een nieuw ontwerp (die voordeliger is). Gok ik zo :o

We zijn er nog niet. Maar we zijn onderweg. Maar ineens houdt de weg op te bestaan.

soeraya

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 22:25

Een simpele goedkope rechte neopreen.. Echt totaal anders..

Hoisttec´s Cabaretier <3

soeraya

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 22:26

Morris schreef:
Ik denk dat de singel-makers nu ook wel bezig zijn met een nieuw ontwerp (die voordeliger is). Gok ik zo :o

Er is genoeg te koopwat er op lijkt.. Maar hier is patent op aangevraagd dus dezelfde goedkoper zal er niet komen :j

Hoisttec´s Cabaretier <3

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 22:29

soeraya schreef:
Morris schreef:

Er is genoeg te koopwat er op lijkt.. Maar hier is patent op aangevraagd dus dezelfde goedkoper zal er niet komen :j

Ze vinden wel wat, ze kunnen niet achterblijven.

Neemt niet weg dat ik ook de fairfax ga kopen, even nog een maandje, of twee sparen.

We zijn er nog niet. Maar we zijn onderweg. Maar ineens houdt de weg op te bestaan.

soeraya

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 22:30

Dat is waar.. Maar ik invind dit een goede investering.. Mooie kwaliteit singel ook.. Als je diemgoed onderhoud gaat hij zo jaren mee :j

Hoisttec´s Cabaretier <3

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 10:25

Een patent zegt meestal niks, klein dingetje anders doen en je kunt er omheen :P

Ik blijf lekker bij de Tixerant singel, die legt de druk van de singel mooi op het borstbeen en is verder helemaal elastisch, ideaal ding +:)+

Gisteren een nieuwe besteld omdat ik een langere nodig heb, 170 euro lichter, vind dat wel weer eens meer dan zat voor een singeltje :P

PAARDVRIENDELIJKE ZADELS EN RUITERSPORTARTIKELEN ONLINE SHOP met veel info www.barefoot-webshop.nl
Barefoot Nederland - alle nieuwtjes op FACEBOOK.
KASSA-koopjes: Slowfeeder hooinetten 20mm te koop *\o/* Klik hier

soeraya

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 10:27

Prima toch Pmarena ieder zijn ding :)

Hoisttec´s Cabaretier <3

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 10:38

@pmarena: Fijn dat je een elastische singel kan gebruiken en als je er dan tevreden over bent is het top toch?! +:)+ Alleen de fairfax is gelukkig niet elastisch, want dat moet ik niet hebben!

ilsemarie.com - voor elke gelegenheid een passend cadeau! Maar ook Relatiegeschenken & geborduurde bedrijfskleding!

abfab

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 10:40

@soeraya, wat super dat de singel zo goed bevalt! Ik hoop op een soortgelijke ervaring. Ik moet nog even kijken wel lengte ik nodig heb, maar ik ga hem zeker een week testen.

_tarja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 10:42

Apart dat een singel zoveel verbetering kan geven. Mijn fjord reageert nooit zo snel op veranderingen, dus ik denk ook niet dat die singel wat gaat doen. Maar ergens ben ik ook nieuwsgierig :P

Zijn de singels ook in het bruin verkrijgbaar?

abfab

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 10:47

_tarja_ schreef:
Apart dat een singel zoveel verbetering kan geven. Mijn fjord reageert nooit zo snel op veranderingen, dus ik denk ook niet dat die singel wat gaat doen. Maar ergens ben ik ook nieuwsgierig :P

Ik heb precies hetzelfde als jij. Kan mij werkelijk waar niet voorstellen dat een singel zulke veranderingen kan geven, maar dat je hem kan testen maakt het wel aantrekkelijk om het eens te proberen.

Weet niet of ze in het bruin te verkrijgen zijn.

soeraya

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 11:34

Ja ze zijn e rin het bruin, moet je wel wachtten die leveren ze na

Hoisttec´s Cabaretier <3

soeraya

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 11:34

abfab schreef:
_tarja_ schreef:

Ik heb precies hetzelfde als jij. Kan mij werkelijk waar niet voorstellen dat een singel zulke veranderingen kan geven, maar dat je hem kan testen maakt het wel aantrekkelijk om het eens te proberen.

Weet niet of ze in het bruin te verkrijgen zijn.

Ik kon het me ook niet voorstellen hoor.. 8)7 en nog steeds beetje sceptisch.. ben benieuwd vanavond..

Hoisttec´s Cabaretier <3