Fairfax Performance singels - Ervaringen?

Moderators: C_arola, Dyonne, Apple, Coby, petraaken

Romanoff

Re: Fairfax Performance singels - Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-19 16:47

Divoza verkoopt deze maat wel :)

Vossie <3
B+11L1+14L2+3

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-19 16:50

AndreaB schreef:
Ik heb een prolite 65 cm standaard voor mijn merrie van 161cm. Bij het lopen komen haar ellebogen tegen de gespen aan en haar oksels komen ook zo'n 2-3 cm over de singel heen bij het lopen. Mijn zadelmaker bevestigde mijn vermoeden dat een narrow 75 cm mijn merrie beter zou passen.

Nu heb ik de EJ gebeld en nu leveren zij de 75 cm niet meer, omdat die niet veel verkocht werd. Nu vraag ik mij af welke singel de echt grote paarden van 170-180 cm dan hebben? Zit die bij grote paarden dan niet ook in de oksel?

De vraag stel ik vooral omdat ik twijfel of ik met mijn kleine paard niet een te grote singel zou kopen? Gezien hij niet veel verkocht wordt. Het de grootste maat is. En ondanks de zadelmaker zegt dat het beter zou passen.

Echt? Mijn damespaardje van 1.63 heeft 55cm dressuur?

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 20:19

Ik heb van de fairfax de standard van 85 cm voor mijn paard van 172. Dus ja, die lengte heb je wel nodig.

Sjarett

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-19 20:37

Ik heb een 65cm in gebruik voor een jonge merrie van 1.68m
Een 75 cm voor een wat oudere merrie van 1.69m
En een 85 voor een merrie van 1.74m
En nu rij ik een ruin bij van 1.77m en daar is de 75cm eigenlijk wat lang voor.
Dus het verschilt echt heel veel per paard welke lengte je nodig hebt.

muiszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 23:23

Ik heb een 65cm narrow voor mijn ronde merrie van 1.61. Bij mijn oude dressuurzadel met langer zweetblad en verloop van singelstoten volledig vastgezet, lag de singel erg mooi aangesloten en met minimale ruimte van eind tot eind. Gek genoeg lijkt de singel bij mijn huidige zadel echt een maat te kort: tussen onderrand zweetblad en singel zit zeker 7-10cm en door het 3-punts systeem (wat zicht hoort te centreren maar ik toch heb laten aanpassen -C.q vast heb laten stikken minder mooi aangesloten en volgens de curve die bij de oksel de singel naar buiten hoort te draaien; bij dit zadel heb ik het idee dat de singel te 'laat' die afstaande voorkant (zoals de bedoeling is) maakt en teveel in de oksel 'klem' zoekt. Natuurlijk vooral probleem bij zadel ligging te zoeken, evenals singelstoot-verloop maar ik zou graag een 75cm hebben nu..

start paardensport Zie profiel voor meer info

VWestra

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 10:13

Ik heb mijn prolite gekocht toen in nog met custom reed. Nu een fairfax en ik zou nu ook een langer singel ben hebben dan daarvoor. Ook eerst vaste singelstoten en nu 3 (2in gebruik) losse stoten.
Zoveel impact heeft dus een stukje leer....