Myler bit; bit jonge pony

Moderators: Apple, Coby, petraaken, A_nouk, SayaJones, C_arola, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Koekie73

Myler bit; bit jonge pony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-01-19 11:29

Mijn pony van 4 is zo’n 3 maanden onder het zadel. Heel brave New Forest pony uit Engeland. Mijn dochter rijdt hem nu met een dubbelgebroken watertrens.
Ik vind hem echter erg rommelen met het bit en wat onrustig met zijn hoofd. Ik wil gewoon eens een ander bit proberen om te kijken of hij dat wellicht fijner vindt.
Ik denk aan een level 1 Myler bit maar twijfel erg of ik dan ook een D of Bustrens zal proberen. Wat is jullie ervaring?

[o]

Skippy01

Re: Myler bit; bit jonge pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 11:35

Mijn jonge merrie was met enkel- en dubbelgebroken ook onrustig. Loopt nu naar volle tevredenheid op een ongebroken watertrens. Als je twijfelt tussen D en Bus, kies ik liefst altijd voor D-trens. Vaak is bij bustrens het bit iets dikker, in elk geval aan de zijkanten breder uitlopend, en die ruimte hebben ze niet allemaal.

Koekie73

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-01-19 12:17

Onze vorige pony liep inderdaad ook super op een ongebroken watertrens. Misschien moet ik gewoon eens een paar verschillende bitjes proberen.

[o]

Nini_roosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 12:32

Ik zou eerder voor een Nathe of trust inno sense gaan. Of voor een enkel gebroken bit. En niet vergeten dat het een jong paard is wat goed nog een jaar nodig kan hebben om zijn balans en kracht te ontwikkelen.
Veel mensen kiezen een myler maar komen daar ook weer snel van terug.

Koekie73

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-01-19 12:45

Ninni-Roosje, weet je daar ook de reden van; dat mensen weer terug komen van een Myler bit?

[o]

Nini_roosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 12:49

Koekie73 schreef:
Ninni-Roosje, weet je daar ook de reden van; dat mensen weer terug komen van een Myler bit?

Het is geen gouden oplossing. En dat word vaak wel gedacht.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie