Veiligheidsbeugels

Moderators: C_arola, Dyonne, Apple, Coby, petraaken

Lauriannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 22:01

Linsey_X schreef:
Ik heb gekeken naar sprenger beugels, nu zag ik 2 verschillende de sprenger Flexcite en de Bow Balance. Zit hier nog verschil tussen of is het enkel het model?

Ik heb de flexcite en de bow balance. De flexcite zijn wat groter en robuuster. Beugel ging gelijk uit toen ik viel (vliegend paard) ze zeggen dat vernieuwde versie is die van sterker materiaal is en 4 kanten op kan bewegen en de bow balance 2 maar dat verschil merk ik niet.

Merk bij beide dat ze snel uit gaan bij een val en dat ik minder last van mijn enkels heb. Ook vriendin die nog last heeft van gebroken enkel die genezen is, merkt dat ze minder last heeft van enkel als ze met de flexcite rijdt.

[o]

dieseltje09

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 22:15

Lauriannnn schreef:
Linsey_X schreef:
Ik heb gekeken naar sprenger beugels, nu zag ik 2 verschillende de sprenger Flexcite en de Bow Balance. Zit hier nog verschil tussen of is het enkel het model?

Ik heb de flexcite en de bow balance. De flexcite zijn wat groter en robuuster. Beugel ging gelijk uit toen ik viel (vliegend paard) ze zeggen dat vernieuwde versie is die van sterker materiaal is en 4 kanten op kan bewegen en de bow balance 2 maar dat verschil merk ik niet.

Merk bij beide dat ze snel uit gaan bij een val en dat ik minder last van mijn enkels heb. Ook vriendin die nog last heeft van gebroken enkel die genezen is, merkt dat ze minder last heeft van enkel als ze met de flexcite rijdt.

Haha en een iets te eerlijke medewerker van een ruitersport zaak fluisterde mij in dat er behalve uiterlijk eigenlijk 0,0 verschil in zit. In alle sprenger beugels zit een 4-way system, soort van fietsketting met daarover de rubbere hoes.

Maat TS onthoud goed dat de sprenger beugels nog steeds een gesloten beugel is, ze zullen iets meegeven bij een val maar nooit open klappen en echt ruimte geven als je klem zit/hangt met je voet...

Linsey_X

Re: Veiligheidsbeugels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-06-19 22:34

Bedankt voor de reacties!
Ik had inderdaad het idee dat het enkel het uiterlijk was.

Ik ben me er inderdaad van bewust dat het gesloten beugels zijn, met iets meer beweging. Maar ik wil deze toch graag proberen ivm mijn gevoelige enkels

Starsky B+12 L1+15
Star en ik 10 jaar samen <3 23-09-2006

Saaams

Re: Veiligheidsbeugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 23:16

Ik heb zelf ook freejump beugels waar ik tijdens een val in ben blijven hangen. Pas toen pony stil stond flopte ik eruit. Dus ik vertrouw meer op mijn oude BR Aerotech en sprenger bow balance (aan dressuurzadel)

Laerkens Beauty L1+2 dressuur

[o]