Pfiff hoofdstel met schroeven?

Moderators: C_arola, Dyonne, Apple, Coby, petraaken

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Petrichor

Pfiff hoofdstel met schroeven?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-06-19 20:36

Hoi allemaal,

Ik heb een western hoofdstel van Pfiff gekocht, nu weet ik dit merk niet helemaal als geweldig staat aangeschreven maar dit was het enige zwarte western hoofdstel die ik kon vinden.

Nu heb ik hem binnen gekregen en valt hij mij niks tegen, voel zelfs heel soepel aan etc. Het enige wat ik een beetje raar vind is dat je de teugels doormiddel van schroeven vast maakt aan je bit. Normaal heb je of klips aan je teugel of van die weer haakjes maar bij deze gaat er dus een schroef door de teugel.

Ik vind dat natuurlijk een beetje raar en ondanks dat de schroef heel strak zit en stevig aanvoelt vraag ik mij af of dit wel zo'n veilig systeem is. :+

Eigenlijk hoop ik dat er meer mensen zijn met dit hoofdstel en mij meer kunnen vertellen. :D

Afbeelding

The smell of earth after rain!

Wildgirl

Re: Pfiff hoofdstel met schroeven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 20:37

Dat is vrij normaal voor een westernhoofdstel en volkomen veilig, af en toe even checken of ze nog goed dicht zitten en klaar!

DJZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 20:47

Jep hoort zo :)

Afbeelding

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 20:56

Petrichor schreef:
Normaal heb je of klips aan je teugel of van die weer haakjes maar bij deze gaat er dus een schroef door de teugel.

Nee hoor die clipjes zijn niet standaard. Standaard is of chicago screws, leren veter of een leren doorlussysteem. Die clipjes zijn gemakzucht van veel ruiters. Oa ik hoor :D Maar dat komt ook omdat ik meerdere hoofdstellen gebruik en 1 paar favo teugels heb. Mijn teugels zijn Crates teugels, die normaal ook met chicago screws vast zitten. Ik heb er gewoon zelf een paar clipjes aan gemaakt. Die kan je los kopen.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 20:58

Als je bang bent dat je Chicago screws los gaan zitten kun je ze vastzetten met een beetje loctite.

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 09:05

Of nagellak. Werkt ook :D Maar geen secondenlijn gebruiken, als je ooit die schroefjes weer open moet hebben lukt dat niet meer.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 09:16

Nagellak heb ik nooit in huis, loctite wel :))

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie