Met welke zadel(s) beginnen?

Moderators: Pistasche, Apple, Nicole288, C_arola, Coby, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

PonyPaardxo

Met welke zadel(s) beginnen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-01-20 10:45

Hoi,

ik heb geen eigen paard, maar wil alvast de prijzen ect berekenen.

Maar ik had een vraag: Meteen een dressuurzadel en springzadel kopen of eerst een veelzijdigheidszadel?

Louise_vd5r

Re: Met welke zadel(s) beginnen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-20 10:55

Hangt er natuurlijk helemaal vanaf wat je ermee wil gaan doen. Is een sprongetje iets wat je 1x in een jaar eens wil proberen, ben je waarschijnlijk beter af met een dressuurzadel. Wil je recreatief rijden en beide af en toe doen, is een veelzijdigheidszadel een optie. Ik heb persoonlijk altijd dressuur gereden met mijn springzadel, ook op wedstrijd (lrv). Dat is ook perfect mogelijk, maar het ligt eraan wat jouw voorkeur is natuurlijk. Wil je voor het serieuze dressuurwerk echt graag een dressuurzadel, kan je best beide aanschaffen. Indien niet zou ik persoonlijk voor een veelzijdigheidszadel of springzadel gaan en daar ook gewoon dressuur mee rijden. 2 zadels kopen is best duur

Saeyco, mijn sterretje aan de hemel

Aatrox

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-20 11:27

Dat hangt er heel erg vanaf wat je wilt gaan doen en hoeveel, wat is je prijsklasse, wat zijn je ambities? Wat vind je het waard en wat heeft zelf je voorkeur?

HopeDreamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-20 11:30

Hangt er inderdaad vanaf wat je wilt gaan doen. Vergeet alleen niet dat het zadel niet alleen bij je paard moet passen, maar ook bij jou!

Een goede zadelmaker kan je daar goed bij verder helpen.

~ ZB Fotografie ~

Sas_Mon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-20 13:12

Ik heb alleen een dressuurzadel. Maar ik spring ook niet echt en ik zit er veter in dan in een vzh of springzadel.

lessen in bewustzijn, Rebalancingsessies en hulp met paarden icm centered riding.
http://www.mensenbewustzijn.nl

nessinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-20 13:47

Ik heb beide, maar ben begonnen met een veelzijdigheidszadel. Ik rij nu haast uitsluitend nog maar op mijn springzadel. Maar wat je ook doet, zorg dat het op je paard past (dus eerst paard, dan zadel).

Marije_1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-20 13:51

Net als hier boven. Hangt er vanaf wat je wil gaan doen.

Ik ben echt een dressurtype. Dus heb een dressuurzadel gekocht. Maar in principe zou ik een laag sprongetje hier ook prima mee kunnen doen. Als mijn bijrijder wil springen, en ook echt hoger en m'n paard kan dat, komt er denk ik ook een spring zadel. Dan zou je dus geen veelzijdigheifszadel nodig zijn. Vind die zadels ook niet lekker zitten.

Corazon ❤️ 6 y/o

Instagram
MHU Fotografie

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie