ik heb nu standaard stijgbeugels en ben aan het rond kijken voor nieuwe. nu vind ik de modellen flex en tech heel mooi. ze zijn alleen heel verschillend en aangezien ik straks hoger ga starten met mn paard wil ik graag jullie ervaring ermee.
mijn prioriteit is: ik moet doorzitten en mijn paard gooit erg op, dus graag beugels waar ik goed kan uit veren met me hakken en ik moet mijn hulpen vrij kunnen geven.
ja ben je daar erg over te spreken? het is wel extra lastig voor mij want ik start zwart/ cognac en heb nu rvs beugels maar het vloekt best wel hahaha daarom wil ik naar een goud kleur, maar heeft sprenger die?
Ik vind de bow balance ook fantastisch! Voor zover ik weet produceert sprenger in zowel zilver, goud als rosé. Zijn wellicht wel wat moeilijker te vinden
Vestgard-Briggen x Arin-20 jaar-L1+10 Norvik-Gio x Faun Tor-3 jaar
Ik vind de bow balance ook fantastisch! Voor zover ik weet produceert sprenger in zowel zilver, goud als rosé. Zijn wellicht wel wat moeilijker te vinden
Ik vind de Bow Balance echt verschrikkelijk, dus als je er nog nooit mee gereden hebt zou ik kijken of je ze ergens kan lenen voor je ze aanschaft. Ik had met die beugels constant het gevoel dat ik door mijn enkels ging met rijden..
Ik reageer net in een ander beugeltopic, ik vond ze ook verschrikkelijk, net of je op een grote schommel staat. Het is geen veer maar een scharnier, erg onrustig aan je voeten en enkels.
Ik heb 2 jaar lang met simpele flex beugels gereden (veiligheidsbeugels) en merkte daarmee vergeleken een normale beugel al verschil. Daarna een tijd een paard gereden waar de bow balance van sprenger aan hingen en vond ze erg fijn merkte meer verschil met de simpele flex.
Nu heb ik voor mijn eigen zadel de Flexcite van Sprenger aangeschaft. Deze zijn wat groter waardoor je voet er nog sneller uit gaat bij een eventuele val (heb een paard wat af en toe graag vliegt) en die zijn 4 kanten op flexibel volgens diverse blogs. ik heb gekozen voor de flexcite omdat dat de nieuwere variant was die nog sterker was en het verschil in de aanbieding was een 10tje met de bow balance.
Ze zijn erg duur maar je hebt wel levenslange garantie en ik merk aanzienlijk dat ik na het rijden rustigere benen heb en minder tintelingen omdat de beugel meer demping geeft. Ik rijd wel 5 a 6 dagen per week en soms 2 paarden op een dag dat moet ik er dan wel bij zeggen.
Mocht je iemand in de buurt hebben zou ik het zeker eens een keer lenen om te testen.
daardoor vind ik het ook heel lastig. een paard wat veel beweegt en ik heb zelf een stille zit en stille benen en wil dat niet laten verknoeien door een paar beugels. wel wil ik meer kunnen veren bij mijn hak maar mijn enkel mag weer niet onstabiel worden.