Welk merk rijlaarzen

Moderators: Apple, Coby, petraaken, C_arola, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

veertje99

Welk merk rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-01-19 10:15

Hoi,

Al een tijdje ben ik aan het kijken naar mooie leren rijlaarzen. Ik heb nu laarzen van Mondoni (wat dus geen leer is) en ze zijn gewoon na 1,5 jaar al op en kapot(gescheurd bij het gedeelte wat doorbuigt als je je hak naar beneden duwt).. Helaas dus niet meer mooi voor wedstrijden.

Nu zit ik met een klein probleem en dat is 9/10x de hoogte van de rijlaars. Ik heb nu rijlaarzen met een hoogte van 42 en een kuitbreedte van 34. Deze passen mij prima en zitten qua hoogte perfect voor zowel springen als dressuur.

Welke rijlaars is er waarbij ze niet al te hoog zijn maar ook de kuitmaat goed past? Ik heb voetmaat 38/39 en vaak zie ik dat daarbij de hoogte al snel 46 is.

Iemand die tips heeft waar ik het beste kan gaan kijken? Mag online maar ook in de winkels zelf (als deze in de buurt zitten)

Donner, L1+ 21, L2+29, M1+4 <3

veertje99

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-01-19 10:43

upendo schreef:
Wat is je budget?

Ik heb nog niet echt een budget. Ben voornamelijk aan het kijken wat de opties zijn. Ik weet dat ze duur zijn en heb het er ook voor over :)

veertje99

Re: Welk merk rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-01-19 10:58

Bedankt! Ik zie inderdaad bij DeNiro mijn maat erbij staan. Ik ga er eens even een onderzoek mee starten hoe en wat. Enig idee wat de kosten (ongeveer) zijn voor op maat maken, als je uitgaat van een simpele laars zonder teveel extra's?

veertje99

Re: Welk merk rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-01-19 18:12

Ik heb een laars gekocht. Het is de Petrie Melbourne Kinder Rijlaars geworden.Het was inderdaad lastig om mijn maat te vinden, zeker met het model wat ik als eerste zag. Toen kwamen ze met deze aan. Zat meteen erg goed, sloot mooi aan en was zelfs qua hoogte goed. Ook nog een mooie prijs :D

Het is blijkbaar bij de kinder rijlaarzen zo dat de hoogte korter valt dan de volwassenen. Met de andere merken kwam ik (volgens de verkoper) ook niet goed uit met de hoogte of breedte van mijn kuit.

https://www.divoza.com/nl/petrie-melbou ... r-rijlaars

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie