Wie weet de perfecte rijbroek voor mij?

Moderators: Apple, Coby, petraaken, C_arola, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

ArrowAngel

Wie weet de perfecte rijbroek voor mij?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-05-19 02:36

Ik heb inmiddels al heel het internet afgezocht, maar ik kan niks vinden wat aan mijn eisen

Heb ik teveel eisen?
-Hoge taille (of evt medium)
-Full grip siliconen
-Donkerblauw of zwart
-Maat 34 (en het liefst een smalle pasvorm)
-Budget tot €80

Ik heb een hele mooie gevonden van Montar, maar deze is €140 en dat vind ik echt wat te duur voor een rijbroek... is mijn budget gewoon te laag voor mijn eisen OF weet er iemand een fijne broek die in dit eisenlijstje past? :o

Alvast heel erg bedankt

ArrowAngel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-05-19 09:43

Melanie_B schreef:
Ik vind je budget wat laag voor je eisen.. :o
Daarnaast zou ik liever iets meer investeren voor een kwalitatievere rijbroek.
Ik heb zelf altijd rijbroeken van La Valencio en Eurostar. Voorheen ook Pikeur. Dure merken, ik probeerde deze meestal in de uitverkoop te kopen. :j Kosten wel wat duurder, zitten heerlijk (ook hoger model) en gaan lang mee.

Dankje voor je reactie! Wellicht moet ik dan inderdaad toch investeren in de Montar. Pikeur heb ik gehad, maar ik vond de pasvorm heel slecht en de siliconen ‘plakten’ niet. Weet iemand toevallig of de Montar smal valt?

ArrowAngel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-05-19 09:44

ArrowAngel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-05-19 09:45

Suzanne F. schreef:
En Equiline?

Equiline is volgens mij echt ver boven mijn budget. Ik zie ze wel eens langskomen maar dan zijn ze vaak boven de €300...

ArrowAngel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-05-19 09:45

_Roxanne schreef:
De Harry's Horse Mississippi. Sinds ik minder fanatiek rijd ben ik verknocht aan deze rijbroek. Hij voldoet aan al je eisen.

Waar het verschil in zit is de levensduur, maar dat is ook precies het prijsverschil tussen deze broeken. Mijn HH broeken gaan zichtbaar slijten bij intensief gebruik, terwijl bv mijn Pikeur broeken niet kapot te krijgen zijn,

Hi! Dank je voor de tip, ik kan deze broek alleen maar vinden vanaf een 36..

ArrowAngel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-05-19 09:46

ArrowAngel schreef:
Melanie_B schreef:

Dankje voor je reactie! Wellicht moet ik dan inderdaad toch investeren in de Montar. Pikeur heb ik gehad, maar ik vond de pasvorm heel slecht en de siliconen ‘plakten’ niet. Weet iemand toevallig of de Montar smal valt?

Montar is echt fijn en als je wacht totdat de epplejeck 25% korting heeft scheelt dat ook weer een hoop!

De Montar broeken in maat 34 zijn allemaal uitverkocht bij de EJ, die ik heb gevonden is bij een andere ruitershop dus die zou ik dan helaas zonder korting moeten kopen :(

ArrowAngel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-05-19 09:47

Agnes schreef:
Horka heeft ook hele mooie broeken. Mocht je in de buurt van Leeuwarden wonen, kun je komen passen. Opsturen is ook mogelijk. Ik heb ze onder de 80 euro hangen!

Hoi Agnes, mocht je iets met mijn eisen hebben zou je dan een PB willen sturen?

ArrowAngel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-05-19 09:49

Pernilla schreef:
Ik heb ook een Montar. Siliconen en materiaal is fijn maar vind de pasvorm niet goed. Past fijn om mijn benen maar veel te groot rond de taille. Ook geen ‘high waist’. Met een riem valt het mee. Daarbij gaan de naden heel snel los, vind ik wel zonde voor dat geld. Zal vast aan het soort broek liggen dat ik heb gekocht maar of ik nog een Montar wil weet ik niet zo goed.

Laatst heb ik 4 rijleggings gekocht bij Horze en eerlijk waar, wat heb ik dat gemist in mijn leven. Heerlijk comfortabel, full grip siliconen en echt een prima prijs imo. Ook lekker dun (maar niet koud!) voor in de zomer met veel bewegingsvrijheid. Wellicht is dat wat voor je?

Lonni schreef:
Ik heb met oog op de zomer een rijlegging van kingsland gekozen omdat veel broeken mij veel te wijd zitten. Hoge taille, donkerblauw en zit superlekker :D

Rijleggings zijn niet mijn ding.. zowel ‘dure’ als Kingsland als Horze/Harry’s Horse geprobeerd en mijn voorkeur gaat echt uit naar een rijbroek. Maar heel erg bedankt!

ArrowAngel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-05-19 10:43

Laulitz schreef:
Ik heb vorig jaar in de zomer deze broek gekocht: https://www.ej.nl/ruiter/kleding-access ... orId=10041
Eerlijk waar dit is de fijnste broek die ik ooit heb gehad! Zelfs beter als mijn pikeur :o Hij zit heerlijk, zeker een hoge taille en de stof rekt fijn mee. Hij valt ook binnen je prijs klasse. Het enige 'nadeel' dat ik vind is dat de stof wel dun is. Zeker t.o.v. mijn andere 2 broeken (maar dat kunnen ook winterbroeken zijn). Maar ik had hem gekocht in een lichte kleur voor als het heel warm is en daar is hij ideaal voor! Binnenkort nog een tweede aanschaffen :D

Klopt, deze broek is heel fijn. Ik heb de kids versie ervan, deze zit heel fijn alleen is hij veel te kort. De normale hebben ze niet in 34.

ArrowAngel

Re: Wie weet de perfecte rijbroek voor mij?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-05-19 10:44

Montar hoor ik goede dingen over, ik ga eens zoeken of hij ergens met korting te verkrijgen is in mijn maat.

ArrowAngel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-05-19 11:02

Dee_Es schreef:
Ik weet niet waar je woont maar bij het Brabants Ruiterhuis hebben ze regelmatig partijen Montar broeken voor €60. Ik vind de pasvorm echt heel fijn, ze vallen lang en smal en hebben een fijne brede band (de high waist variant). Ik heb alleen bij 2 van mijn 3 montar broeken ruzie met een naad in het kruis dus die gaan nu toch de prullenbak in.

Noord-Holland, dus dat is helaas te ver...

ArrowAngel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-05-19 09:29

ElviraKelan schreef:
Ook ik kocht toen ik in maatje 34 zat mijn rijbroeken in kindermaat. Pasvorm incl lengte broek was voor mij een stuk beter dan vaak dus misschien heb je aan deze tip ook wat

Zie mijn post, ik heb nu kindermaten die zitten qua breedte goed, maar lengte te kort. Maar dankje!

ArrowAngel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-05-19 09:31

Velaija schreef:
Ik ben vandaag op zoek gegaan naar een rijbroek met hetzelfde eisenlijstje als jij: high waisted, siliconen grip, donkerblauw etc. Eerst de Pikeur Candela (lange maat) geprobeerd - heerlijke broek, maar €210 voor een recreatieve ruiter (ik ga nu van 1 naar 3-4x per week rijden) was me net wat teveel, en aan 1 broek heb ik niet genoeg.

Ik ben toen net de grens overgegaan en heb in Duitsland het merk 4Riders geprobeerd. Nu heb ik daar 2 heerlijke high waisted broeken voor €80 per stuk gescoord! Qua pasvorm en stof kwam hij best in de buurt bij de Pikeur, maar die was nog net wat dikker en luxer. Ik hou de Pikeur wel in de gaten, mocht die eens ergens in de sale komen dan koop ik die alsnog voor erbij.

Edit: ik heb even gezocht en het is de “4Riders Damen Reithose Cannes Grip”

Thanks, heb de link bekeken en ziet er heel fijn uit, maar ik kan hem alleen in een 36 vinden helaas! (Kijk ik verkeerd?)

ArrowAngel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-05-19 09:32

ArrowAngel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-05-19 18:12

Marie111 schreef:
Wat vind je van deze?
https://www.ej.nl/ruiter/kleding-access ... orId=10041
Wel iets boven je budget, maar misschien dat ze met Hemelvaart/Pinksteren weer een kortingsactie hebben bij Epplejeck?

Die is inderdaad precies wat ik zoek!! Iemand ervaring met de kwaliteit (van de siliconen) en pasvorm? Met een 25% is deze inderdaad wel een goede.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie