Ruiterbewijs, wel of niet doen?

Moderators: petraaken, C_arola, Dyonne, Apple, Coby

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

prugelpiet
Correspondent

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 13:22

Isabel schreef:
Ik heb het een aantal jaar geleden gehaald. Ik mag hiermee buitenritten begeleiden op de manege, en idd rijden in natuurgebieden waar het nodig is. Ik heb zelf een soort instructieweek gehad en aan het eind van de week het ruiterbewijs examen. Ik heb deze week ook als leuk en nuttig ervaren!
Tegenwoordig kost het niet meer jaarlijks geld om het te verlengen, maar blijft het levenslang geldig.

Dat is wel bijzonder, want met een ruiterbewijs ben je niet verzekerd voor een groep ruiters die je mee hebt. Als er iets gebeurd, hang je.

TS: zolang jij niet in die bepaalde gebieden gaat rijden, zou ik die 300 euro lekker aan iets anders uitgeven. Ik heb namelijk nog nooit wat aan mijn ruiterbewijs gehad.

If love could have saved you, you would have lived forever.

prugelpiet
Correspondent

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 13:29

Naar wat ik weet niet, maar ik zal er is even in duiken. Ben nu wel nieuwschierig.
Neemt niet weg dat je hier geen buitenritten mag begeleiden als je enkel een ruiterbewijs hebt.

Ik meen dat er wel een certificaat o.i.d heeft bestaan voor het begeleiden van groepen in het bos, maar dit bestaat ook niet meer volgensmij.

If love could have saved you, you would have lived forever.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie