Rijlaarzen van €15 bij de decathlon merk fouganza

Moderators: Coby, petraaken, C_arola, Dyonne, Apple

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

hinnik12

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-19 08:30

Zeepsop schreef:
€15? :wow: Kan me niet voorstellen dat die lang mee gaan.

Ik heb deze laarzen ook. Waarom veel geld uit geven als deze het ook prima doen? In de winter zijn ze dan misschien koud maar dan kun je warme sokken aandoen. En op wedstrijd zijn deze ook toegestaan. Maar voor meer budget kun je beter ergens anders gaan kijken. :)

daffieduck83 schreef:
Decathlon heeft meestal prima spullen voor niet al te veel geld. Ik heb deze laarzen even voor je op de site bekeken. Het zijn ongevoerde rubberen rijlaarzen. Dit zijn prima rijlaarzen als je gaat beginnen met paardrijden of voor bijvoorbeeld gebruik in een natte en modderige omstandigheden (weide, rijbak).

Nadeel van rubber is dat het snel zweterig wordt en daardoor juist koud in de winter.

Op de site staat daarnaast een maattabel en wat ik daaraan zie is dat deze rijlaarzen een vrij lage schacht hebben bij een brede kuitmaat. Zo is de schacht van de voetmaat 41 40 cm hoog met een kuitomtrek van 39 cm. Als ik dat vergelijk met mijn kunstlederen Divoza eigenmerk laarzen van een aantal jaar geleden (toen 100 euro) daar heeft de standaardmaat bij voetmaat 41 een schachthoogte van 49 cm bij een kuitomtrek van 39 cm. (ter indicatie ik ben 1.80 lang en ik heb wel redelijk stevige kuiten).

Voor mij zouden ze dus veel te laag zijn en dan is de hele pasvorm weg of je blijft achter het randje van je zadel hangen.

Het beste is dus om ze te gaan passen. Als de maat goed is en je rijdt 1x per week of vaak in de modder, dan zijn dit best goede rijlaarzen. Heb je iets meer budget dan zou je ook kunnen kijken naar (kunst)lederen jodphers met chaps of de (kunst)lederen rijlaarzen.

En dat ze achter het zadel blijven hangen dat klopt. Toen dat bij mijn gebeurde zat ik op een brave pony gelukkig anders was ik er af gevallen.

I can handle everything as long as I sit on my favorite pony.❤

hinnik12

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-19 08:33

Ilovehjorses schreef:
Hoi heeft iemand ervaring met de rijlaarzen van de decathlon merk fouganza ze zijn €15

Ze doen het prima hoor. (Je moet niet meteen gaan denken dat ze slecht zijn want dat is echt niet zo.) *D

hinnik12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 14:17

Het is meestal dat als de winkel goedkoop is dat mensen er meteen slecht over gaan oordelen. Jammer genoeg.

hinnik12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-19 16:25

Elinelock schreef:
Ik heb ze en ze rijden echt lekker en dat van dat achter de zadel hangen klopt niet _/-\o_

Ik heb daar juist elke les last van... Daarom heb ik nu jodhpurs en chaps.

hinnik12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-19 07:18

Inderdaad, voor 1 keer in de week kan het wel. Ik rijd zelf ook 1 keer in de week en ik heb best veel decathlon spullen maar ik zelf ga liever voor dure spullen want die zijn in mijn beleving beter. (Denk dan aan Epplejeck.)

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie