Kletstopic voor angstige ruiters

Moderators: C_arola, Dyonne, Apple, Coby, petraaken

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-19 11:52

Ik meld me hier ook! Ik heb sinds kort een eigen leuke haflinger merrie van 12 jaar. Het heeft een maand geduurd voordat ik haar genoeg vertrouwde om in galop te gaan op buitenrit (heb geen bak). Ben super trots op kleine stappen, alles rustig aan. Het is een superlieve haf, bijna bomproof maar heeft wel flink wat pit in zich. Dus zodra je je benen aanlegt of zegt "kom op" dan gáat ze ook en liever niet in een zacht handgalopje.

Connie, oftewel in leuke buien: sponsje :D I will never forget you! Mijn lieve konijntje voor altijd in mijn hart..
01-09-2001
30-05-2010

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-19 13:16

Daks schreef:
Helaas kom ik mij hier ook melden.

Ik ben nooit echt een held geweest maar het word alleen maar erger.

Ik ben zelf in het bezit van een 10 jarige friese ruin waar ik zelf niet op rijd helaas. Dit rijden doe ik niet door zeer grote angst. Gisteren heb ik er weer een keer opgezeten en toen ik er net op zat blokkeerde al mijn spieren. Trillen als een rietje en kop op onweer. Mijn top bijrijdster is toen naast mij blijven lopen en hoe langer ik stapte hoe relaxter ik werd. Op dit moment van schrijven zit ik al weer te trillen bij de gedachte dat ik er zo weer op ga.

Wat hebben jullie gedaan om over deze angst heen te komen? Ik word er namelijk steeds gefrustreerd van en word er soms ook echt emotioneel van.

Hele kleine stapjes nemen. Dus wat jij deed was helemaal top!

Aan het begin durfde ik niet te galopperen met mijn eigen haflinger. Dan stond mijn vriend aan het einde van het pad zodat ze toch sneller zou "afremmen" stel dat ze er vandoor zou gaan (niet dat ze dat toen ooit had gedaan maar was mijn angst). Daarna ging hij steeds verder staan en toen durfde ik het zonder hem op het einde. Toen deed ik enkel de galop op de heenweg, aangezien ze op de terugweg veel sneller wil.

Nu durf ik in rengalop met haar. Alleen vind ik het nog wel spannend als ze opzij springt en schrikt tijdens de galop maar dat gebeurt maar weinig gelukkig.

Connie, oftewel in leuke buien: sponsje :D I will never forget you! Mijn lieve konijntje voor altijd in mijn hart..
01-09-2001
30-05-2010

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie