Wat draag jij tijdens het paardrijden?

Moderators: C_arola, Dyonne, Apple, Coby, petraaken

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Welke kleding draag jij het liefst tijdens het paardrijden?

Rijbroek
346 (21%)
Rijlegging
93 (5%)
Jeans
45 (2%)
Shirt korte mouw (katoen)
233 (14%)
Shirt korte mouw (sportstof)
125 (7%)
Shirt lange mouw (katoen)
61 (3%)
Shirt lange mouw (sportstof)
48 (2%)
Polo (katoen)
84 (5%)
Polo (sportstof)
57 (3%)
Vest
152 (9%)
Sweater (zonder capuchon)
54 (3%)
Hoodie (met capuchon)
100 (6%)
Fleecevest
65 (3%)
Softshelljas
136 (8%)
Anders namelijk.....
27 (1%)

Totaal aantal stemmen: 1626

Mkango

Re: Wat draag jij tijdens het paardrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 19:53

Exercise breeches, rijlaarzen, sportshirt (lengte van de mouwen is afhankelijk van het weer), helm, body protector, en, als ik niet dood van m'n paard val door de hitte, m'n uniform (soft shell bodywarmer). Bij regen draag ik soms nog rijhandschoenen zodat de teugels niet binnen twee tellen uit m'n handen getrokken worden, en bij echt koud weer draag ik nog een thermolegging.

[o]

Mkango

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 20:31

Janine1990 schreef:
Ineke2 schreef:
Mijn paardenkleding was ik net zo vaak als mijn gewone kleding hoor? :?

Ik rij met rijbroek en rijlaarzen. Bovenkleding is gewoon wat ik die dag naar mijn werk aan had ( en die na het rijden gewassen word :P )

Ik rij maar één keer in een shirt, meerdere keren in een broek.

Maar mijn gewone kleding is vaak van een meer kwetsbare stof (niet altijd geschikt voor 40 graden en hoger), daarnaast zijn er best kledingstukken die ik vaker dan één dag draag als ze nog schoon zijn en niet stinken (wat goed te voorkomen is met het gebruik van aluin). Aangezien ik doorgaans thuis meteen omkleed.

Ik draag mijn gewone kleding doorgaans ook echt niet op stal, deels om dezelfde redenen die jij geeft, deels omdat het gewoon echt niet fijn zit bij een beetje transpireren (en dat is dagelijkse kost hier). In noodgevallen wil ik best een stal opstrooien in m'n pyjama (don't ask :') ), maar voor mijn standaard dagelijkse bezigheden heb ik echt een designated garderobe (overigens allemaal sportshirts uit een online outlet, ideaal!). Zelfs m'n gewone hardloopshirts gaan niet aan naar de paarden, ik ben veel te bang dat er iets stuk gaat, of dat de stof beschadigt door de wrijving van m'n body protector.

[o]

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie