Kletstopic voor angstige ruiters

Moderators: C_arola, Dyonne, Apple, Coby, petraaken

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Dilan93

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-19 08:56

Hoi :wave:

Ik kom hier ook graag meekletsen.
Mijn angst is inmiddels bijna geheel verdwenen. Maar misschien leuk om toch tips en tricks te kunnen delen met anderen :j

Mijn angst ontstond toen ik met mijn eerste paardje op buitenrit ging. We reden over een fietstunnel, toen er een menner in volle draf/galop onder het tunnetje door ging. Paard er in volle galop vandoor, over het asfalt dat vol lag met slik. Ik weet nog dat ik m voelde slippen en dacht 'als ik m nu niet kan stoppen dan...' en BAM! Toen ik, naar mijn idee vrij snel op keek, was paardlief al een heel eind weg gerend. Beste vriendin die met haar paard aan de hand mee was, was haar paard ook kwijt.
Gelukkig heeft mijn paard er niks aan over gehouden. Ik lag in de kreukels, maar was ook heel bang geworden.

Mijn eerste paard heb ik een paar jaar later verkocht. Het tweede paard bleek later een enorme staker/bokker op buitenrit. Als ie niet in de staak ging, met een val in de sloot als risico, ging ie er om het minste vandoor of kon ie heel lelijk bokken in de galop. Ik heb bijna 3 jaar vanalles geprobeerd, maar buitenrijden wilde niet lukken. In de bak liep ie zowel met springen als dressuur de sterren van de hemel, pijn had ie dus niet.

Afijn, tweede paard is naar een dressuurruiter gegaan. Ik kocht een draver. Een geweldig lieve ruin die al mijn angst en onzekerheid met beleid van tafel aan het vegen is :j

Endurance Klasse I (+2)
44 goedgekeurde kilometers. :D

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie