Wat voor broek als stalmedewerker

Moderators: Coby, petraaken, C_arola, Dyonne, Apple

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 12:09

Ik had altijd een spijkerbroek aan,wel had ik een rijbroek bij omdat ik smiddags moest rijden.Ik wisselde dan altijd even van broek.
Om een dag mee te lopen zou ik denk ik de eerste dag voor safe mijn spijkerbroek aan doen,dan kan je even kijken wat de rest draagt en evt als je echt moet werken kan je altijd nog een rijbroek aan doen.

Moet je helemaal niet rijden?Bij mij begon het ook alleen met mesten ,buiten zetten en poetsen,maar het duurde denk ik een week voor ik paarden ging rijden.

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-19 11:11

dalena schreef:
Eigenlijk iedereen draagt een rijbroek met laarzen of chaps en het werkt ook gewoon fijn, vind ikzelf.

Om te rijden wel,maar als mijn paard is afgezadeld gaan toch als eerste mijn chaps uit.
Ik heb zelf een pensionstal en heb ook altijd een spijkerbroek en bergschoenen aan als ik aan het werk ben.
Maar wel fijn dat je mag dragen wat je wilt.

beatje

Re: Wat voor broek als stalmedewerker

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-19 08:38

Hopelijk bevalt het je,en veel sucses vandaag

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 22:49

Ik vind het best een vorm van uitbuiting om iemand een bakrand te laten schrobben en er achteraf niks voor te geven.Natuurlijk zijn het klussen die bij het werk horen.Maar mijn inziens is een proefdag meer kijken of je met de dieren om kan gaan en met het andere personeel.Meer een snuffeldag dan iemand de poten uit zijn lijf laten werken en dan vriendelijk bedanken...

Een vergoeding had toch op zijn minst gemogen.
Mijn zoon heeft ook wel eens proefdagen via het uitzendburo gedaan,die zijn toch ook betaald.

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-19 11:07

Kabayo schreef:
Wauw. Ik ken de eigenaar van deze stal best goed. Schrik ervan hoe mensen hem en deze stal hier zo neerzetten als ze maar 1 kant van het verhaal horen....

Proefdag krijg je gewoon niks voor en dit werk is hard werken. Dit wist/weet je van te voren.

Ik heb ook gewerkt voor een friezenstal. Daar hoorde bakrand schrobben gewoon tot de wekelijkse werkzaamheden , net als het erf vegen. Krijg je er weinig voor? Ja. Uitbuiting? Nou nee je kiest er echt zelf voor

Stalruiter word je daar echt niet zomaar. Die Friese dekhengsten hebben gewoon hun eigen amazone.

De ts zegt hier niks over mazr is logische wijs teleurgesteld.
Ik heb mijn mening er wel over en vind iemand een bakrand laten schrobben en er niks voor betalen een vorm van uitbuiting of op zijn minst profiteren.

Ik heb ook nog achterstallig onderhoud wat hoog nodig moet gebeuren. Ga ook eens proef dagen organiseren. Wie bied zich aan ?

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-19 11:10

Kabayo schreef:
Dit is de vacature
[ [url=m/3kNsjN.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik werk al lang in de paarden , en die fantasien dat je overal geld voor krijgt gaat gewoon niet op. Daarom werk ik nu ook als ZZPer

De ts had die zelf al gepost. Maar ik lees nergens kom gezellig een dag gratis werken.
En ze is niet eens negatief , maar teleurgesteld. Dat mag ze toch wezen?

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-19 12:40

superpony schreef:
Hebben jullie ook bedacht dat zomaar zwart uitbetalen niet gewenst is bij een bedrijf?

En wat als mensen komen proefwerken en niks uitvoeren? Willen jullie dan dat een bedrijf verschil gaat maken, of moet iedereen maar even 50 euro in de handen gedrukt krijgen?

Ik geloof TS wat ze gedaan heeft, maar ze is niet aangenomen, dus daar had het bedrijf een reden voor. Misschien vinden zij niet dat ze werkelijk zoveel gedaan heeft, of niet snel genoeg, niet netjes etc etc.

Het gaat niet eens over het niet uitbetalen,maar over het werk wat ze moest doen.Ga je iemand beoordelen op hoe schoon de bakrand is? Het is zoals meerdere dat aangeven de meeste doen die met de hoge druk spuit,zei kon die met de hand schrobben wat gewoon een poedersuiker is.
Bovendien kan je zo niet beoordelen of ze in staat is met de paarden om te gaan ,en hoe ze met evt klanten of personeel is.
Zeg dan duidelijk ik heb iemand nodig om te poetsen wil jij dat doen voor niks.Dan ben je eerlijk.

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-19 14:53

Al die mensen die heel hard roepen dat de bakrand schoonmaken geen ramp vinden om het gratis te doen,mogen zich bij mij melden om proef te komen draaien.
Mijn bak moet nog geharkt worden(wij doen dat met de hand) er moeten nog bramen gesnoeid worden en een dak hersteld.
Mischien heb ik een baan voor julie als je deze klussen goed kan uit voeren.Graag reactie's via pb.

Ben benieuwd hoeveel er zich melden :+

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-19 15:28

safina schreef:
beatje schreef:
Al die mensen die heel hard roepen dat de bakrand schoonmaken geen ramp vinden om het gratis te doen,mogen zich bij mij melden om proef te komen draaien.
Mijn bak moet nog geharkt worden(wij doen dat met de hand) er moeten nog bramen gesnoeid worden en een dak hersteld.
Mischien heb ik een baan voor julie als je deze klussen goed kan uit voeren.Graag reactie's via pb.

Ben benieuwd hoeveel er zich melden :+

Ik heb ook nog een vacature. Ik zoek een algemeen manager voor Stallencomplex Safina. Wel onderaan beginnen, dus op de proefdag, die 10 uur duurt, mn trailer soppen, het erf vegen en de stallen schilderen. Dan kan ik testen of je niet zeurt en een goede mentaliteit hebt. Je moet ook vanalles met paarden kunnen voor de baan, maar daar doen we op de proefdag verder niet echt wat mee. Of je handig genoeg met mijn paarden bent en er goed mee omgaat zien we later wel.....
Of niet natuurlijk....

Wow. Nu maar hopen dat mn inbox niet overstroomt....

Ik was wel eerst he :') Maar we kunnen de kandidaten verdelen natuurlijk...

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-19 18:47

Er zit natuurlijk ook een heel gat tussen hard je best doen op een betaalde baan , en voor niks komen en een grote rotklus opknappen.
Ik blijf het een vals lokkertje vinden.

Mijn pb bus is nog steeds leeg.nog geen gratis personeel. Ben in het echt nogthans heel aardig ☺

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie