Wat voor broek als stalmedewerker

Moderators: C_arola, Dyonne, Apple, Coby, petraaken

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

safina

Re: Wat voor broek als stalmedewerker

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 13:57

Ik zou zelf wel even raar kijken als iemand voor een eerste dag als stalmedewerkster in een rijbroek aan komt zetten. Net als dat de schoonmaakster in haar rijbroek komt. Of de schilder. Of de hoefsmid. Of de loonwerker. Het zal wel lekker zitten, maar toch... waarom?

Maar als diegene keihard blijkt te werken zal het me aan het eind van de dag een worst wezen wat diegene aantrekt.

safina

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 16:28

Voor mij is stalkleding geen rijbroek. Die draag ik alleen als ik die dag ga rijden. Daar is hij voor. Dus als iemand een rijbroek draagt, ga ik er vanuit dat diegene op enig moment plannen heeft om te gaan rijden. Dus zou iemand bij mij thuis stalwerk komen doen voor een eerste dag en in rijbroek op de stoep staan, zou ik me wel even afvragen of diegene wel goed begrepen heeft wat nou eigenlijk de bedoeling is.

Maar dat is in een gesprekje altijd wel te verduidelijken hoor. En even vooraf vragen is ook een prima actie. Zo ingewikkeld is het nou ook weer niet.

Succes met je nieuwe job, TS!

safina

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 21:31

Misschien moet ik ook maar eens een vacature uitzetten en wat mensen proef komen laten draaien. Mogen ze allemaal in hun rijbroek komen, maakt me niks uit. :Y)

safina

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-19 10:19

Kabayo schreef:
Wauw. Ik ken de eigenaar van deze stal best goed. Schrik ervan hoe mensen hem en deze stal hier zo neerzetten als ze maar 1 kant van het verhaal horen....

Proefdag krijg je gewoon niks voor en dit werk is hard werken. Dit wist/weet je van te voren.

Als stal met een 'goede naam' moet je je vacatures niet op deze manier willen vervullen. Het zou mijn eer te na zijn als staleigenaar. Als je dit doet kom je te boek te staan als cheap ass, maar dat heb je dan ook aan jezelf te danken.

TS wist het van tevoren en ze vat het ook heel sportief op. Dat siert haar. Maar dat ze een proefdag heeft gehad, hard heeft gewerkt en er niet voor betaald is, hoeft ze niet te verzwijgen. En dat mensen (waaronder ik) daar een mening over hebben, is dan het gevolg.

safina

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-19 11:37

Zou een baan op een manege iets voor je zijn, TS? Iets waar je je horeca-achtergrond kunt combineren met het werken in de stallen? Dat je op die beide terreinen inzetbaar bent kan je ook tot je pluspunt maken.

En je schrijft dat er weinig vacatures zijn in de buurt, maar je zou kunnen overwegen wat open sollicitaties de deur uit te doen.

safina

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-19 12:08

AfricanLady schreef:
Ik had idd al wat open sollicitaties eruit gestuurd maar geen reactie erop of er wordt niemand aangenomen

Wat jammer. Maar hou vol!

Soms wil het ook helpen de brief even te brengen, zodat ze je vast gezien hebben en jij een representatieve indruk achter kunt laten. Dan denken ze nog wat sneller aan je als er op een dag wél een vacature komt. Maar daar vertel ik je waarschijnlijk niks nieuws mee.

safina

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-19 13:04

superpony schreef:
Ben het er niet geheel mee eens dat iedereen wel kan schoonmaken. Ik weet meerdere stallen die echt wel zoeken naar goed en vlot personeel.
Heel vaak moeten mensen achter hun broek aangezeten worden, ze zien dingen niet, werken vreselijk langzaam, niet netjes etc etc. Dus zomaar even denken dat iedereen dit wel kan, netjes en binnen een bepaalde tijd dat het ook moet gebeuren is onzin.

Het is echt een beetje van deze tijd dat werknemers snel klagen en soms ook nog eisen stellen.

Dat ben ik met je eens. Het is een vak. En ik heb ook echt respect voor mensen die daar goed in zijn. Een vriendin van mij maakt schoon in de zorg, op scholen en in kantoren en moest laatst examen doen. Ik heb haar overhoord en kwam tot de ontdekking dat je er nog best aardig wat voor moet weten ook. Naast dat het fysiek pittig is. Ik denk dat als wij een weekje zouden ruilen van baan, we het er beiden beroerd af zullen brengen. Zij omdat ze het academische gedoe op m'n werk niet snapt, ik omdat ik voortdurend alles verkeerd zou doen qua doekjes, middelen en methodes, te langzaam zou werken, te slordig ben etc etc.

Nog een leuk artikel over wat nou mag en wat niet qua gratis werken op proef (het mag dus niet): https://www.trouw.nl/cs-bd2d3a12

safina

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-19 14:09

dees_daan schreef:
Maar wel met iemand samen, en dat was volgens TS best gezellig.. Het is gewoon een werkje waarbij je een gesprek kan voeren en met een hogedrukreiniger wil dat niet.. Doordat je met elkaar praat tijdens het werken kunnen ze kijken hoe iemand is en of diegene in het team zou passen. En misschien willen zij de bakrand niet met de hogedrukreiniger schoonmaken, dat kan.. Ik heb op één van mijn stagebedrijven de bakrand ook wel moeten soppen, ook gewoon met de hand. Geen idee wat daar de reden daarvan was maar ik heb het gewoon gedaan. Zoals iemand anders al zei, je moet gewoon echt de niet banketstaaf maar poetsen mentaliteit hebben en er kunnen dingen zijn waarvan wij zeggen wat belachelijk dat doe ik niet maar dan moeten we er niet gaan werken, heel simpel.

Misschien was de bakrand wel een test en is ze daarvoor gezakt omdat ze zo slim had moeten zijn om om de hogedrukreiniger te vragen. :+ Tsjonge, wat een geemmer over wat het schoonmaken van die bakrand zou moeten vertellen over haar kwaliteiten zeg. :')

Bedrijf heeft gewoon lekker geprofiteerd van de goedheid van AfricanLady als gratis hulp. Ze hebben haar 10 uur lang uit de naad laten werken en veruit het merendeel van de taken die in de vacaturetekst stonden zijn niet eens aan bod gekomen. En dat vat ze nog heel sportief op ook. Ik kan maar tot één conclusie komen: een meid met zoveel motivatie en zo'n mentaliteit verdient wat mij betreft dubbel en dwars een toffe baan, maar dan wel bij een nette werkgever die dat ziet en waardeert.

safina

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-19 14:42

superpony schreef:
.

En je kan echt niet tijdens een sollicitatie gesprek zien hoe iemand echt is. Mensen zijn onbetrouwbaar en doen zich anders voor, beloven van alles etc. Wij hebben weleens iemand gehad die na een half jaar bleek te stelen.....Hoe hadden we dat moeten zien??

En als die persoon een gratis proefdag had gedraaid had je het wel gezien?

Een sollicitatiegesprek zegt niet alles, maar een dag proefdraaien natuurlijk ook niet.

TS, ze vroegen in de vacature onder meer ervaring met jonge hengsten en longeren was een van de genoemde taken. Zijn dat dingen die ze je hebben laten doen? Want een bakrand poetsen kan iedereen wel, dat hoef je niet te testen. En of je hard werkt ziet een staleigenaar ook wel in een half dagje. Maar of iemand kan longeren en jonge hengsten hanteren zijn nou typisch van die dingen die je als staleignaar even wil zien als je serieus overweegt iemand aan te nemen.
Hieruit kan je wellicht een beetje opmaken hoe serieus ze het met je voor hadden....

safina

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-19 14:54

AfricanLady schreef:
Nee dat heb ik beide niet gedaan.
Ik heb alleen pensionpaarden buiten en binnen gezet

Tsja... :\
Ik denk je een ontzettend grote lieverd bent dat je zo je best hebt gedaan. En ik duim heel hard dat je een fijne baan gaat vinden op een stal waar je gedrevenheid en loyaliteit gewaardeerd wordt. En gelukkig kan je nog altijd terugkijken op een leuke dag. Dat is ook belangrijk.

safina

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-19 15:22

beatje schreef:
Al die mensen die heel hard roepen dat de bakrand schoonmaken geen ramp vinden om het gratis te doen,mogen zich bij mij melden om proef te komen draaien.
Mijn bak moet nog geharkt worden(wij doen dat met de hand) er moeten nog bramen gesnoeid worden en een dak hersteld.
Mischien heb ik een baan voor julie als je deze klussen goed kan uit voeren.Graag reactie's via pb.

Ben benieuwd hoeveel er zich melden :+

Ik heb ook nog een vacature. Ik zoek een algemeen manager voor Stallencomplex Safina. Wel onderaan beginnen, dus op de proefdag, die 10 uur duurt, mn trailer soppen, het erf vegen en de stallen schilderen. Dan kan ik testen of je niet zeurt en een goede mentaliteit hebt. Je moet ook vanalles met paarden kunnen voor de baan, maar daar doen we op de proefdag verder niet echt wat mee. Of je handig genoeg met mijn paarden bent en er goed mee omgaat zien we later wel.....
Of niet natuurlijk....

Wow. Nu maar hopen dat mn inbox niet overstroomt....

safina

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-19 15:48

beatje schreef:
Ik was wel eerst he :') Maar we kunnen de kandidaten verdelen natuurlijk...

Als ik nou mn afgewezen kandidaten naar jou verwijs en omgekeerd, hebben we er dubbel profijt van. Dat lijkt me een winwin-situatie }>

Vooralsnog blijft mn inbox trouwens hartstikke leeg, maar dat is waarschijnlijk omdat al die belangstellenden nog hard aan het ploeteren zijn op hun motivatiebrief, denk je ook niet? ;)

Nu serieus: ik zat nog eens te denken of stalhouders die ik ken zo'n streek uit zouden halen. En hoe geweldig ze ook aangeschreven staan, hoeveel toppaarden ze ook hebben staan of hebben gefokt, hoe bekend ze ook zijn en hoe aardig ik ze verder ook vind: ik vrees dat het antwoord bij een aanzienlijk deel van hen "ja" is. Je hebt altijd teveel werk en een gratis makkelijke oplossing is dan altijd mooi meegenomen. :\
Laatst bijgewerkt door safina op 24-08-19 15:58, in het totaal 1 keer bewerkt

safina

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-19 16:00

Nou, idd, Jessix. Ik denk dat het een goede leerschool is voor iedereen die op zoek is naar een dergelijke baan. Ik begrijp heel goed dat als je een leuke vacature ziet en die graag wilt, je niet gaat zeuren en er alles voor doet. Maar misschien is het wel goed om te weten dat er ook misbruik van gemaakt kan worden.

safina

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 19:21

Leuk joh, ben blij voor je! En al is het niet fulltime, het is wel ervaring op je CV!

safina

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-19 07:31

Hoe gaat het met je nieuwe baan?

safina

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-19 13:29

AfricanLady schreef:
Ja goed !
Deze maand alleen de maandagen er n vanaf volgende week de zaterdag tm maandagochtend

Wat goed! Bevalt het werk je? En hoe gaat het combineren?

safina

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-19 14:24

Romeo2007 schreef:
Gefeliciteerd met je nieuwe baan!

Wat wij doen met een proefdag:
Om af te tasten of wij als partijen iets voor elkaar kunnen betekenen komen we een proefdag overeen. Dit is op vrijwillige basis en is geen vergoeding aan verbonden. Hier wordt een verklaring voor getekend en ook dat wanneer er sprake is van een positieve proefdag de datum van het dienstverband pas ingaat bij het tekenen van de arbeidsovereenkomst en niet de datum van de proefdag. Daarnaast is het op eigen verantwoording en risico.

Ach, je kunt mensen zelfs laten tekenen dat het allemaal op eigen risico is, maar geheid dat als er wat gebeurt, dat je gewoon hartstikke aansprakelijk bent als potentiële werkgever.

safina

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-19 20:23

safina

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-19 21:39

Dat zou wat zijn zeg! Als je het wordt, organiseer je dan een rondleiding? O:)

Buckingham Palace.... je zal toch niet zo'n malle muts op moeten hoop ik? :')

safina

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-19 16:32

AfricanLady schreef:
Pff wat een spul moet je invullen zeg haha.
Heb het opgeslagen en ga morgen wel verder xD

Als dat zou is zou dat om te gieren zijn haha

Op Google Maps staan leuke foto's. Sjieke toko.
https://maps.app.goo.gl/1yybVjkJsSyq4nSB9
Ik denk dat ze daar de bakrand minimaal 3x daags poetsen. :D

safina

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-19 19:26

AfricanLady schreef:
Nou dan heb ik daar ervaring in dus pluspunt haha

Ik zou het op je CV zetten. :D

Leuk avontuur weer, dit. Ben benieuwd hoe het verder gaat!

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie