Wat voor broek als stalmedewerker

Moderators: C_arola, Dyonne, Apple, Coby, petraaken

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

dees_daan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 14:05

safina schreef:
Ik zou zelf wel even raar kijken als iemand voor een eerste dag als stalmedewerkster in een rijbroek aan komt zetten. Net als dat de schoonmaakster in haar rijbroek komt. Of de schilder. Of de hoefsmid. Of de loonwerker. Het zal wel lekker zitten, maar toch... waarom?

Maar als diegene keihard blijkt te werken zal het me aan het eind van de dag een worst wezen wat diegene aantrekt.

Dat kan je toch niet vergelijken? Je werkt met paarden, dan is het toch prima om een broek aan te doen die lekker zit en waar je goed in kan werken? Bij een hoefsmid zou ik er ook niet raar van op kijken trouwens.

Ik heb ook een dag meegelopen als stalmedewerker en heb toen volgens mij ook mijn rijbroek aan gedaan, die zit idd het lekkerst en aangezien je toch tussen de paarden loopt maakt dat imo niets uit, het zou pas raar zijn als ik m aan zou doen bij het werk dat ik nu doe. (Bakkerij.)
Op stages en dergelijke liep ik ook altijd in mijn rijkleding, broeken zijn lekker hoog, schuren niet en je hebt genoeg bewegingsvrijheid.

There is no such thing as a problem breed. However, there is no shortage of 'problem owners'.
~ Cesar Millan

dees_daan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 22:03

Een proefdag is voor beide kanten toch mooi om te kijken of het iets is? Ik heb nu 2x een proefdag gehad, 1x met de paarden waarbij ik zelf aangegeven heb dat ik het niet zag zitten dus dat ze beter verder konden gaan met de andere sollicitanten, en 1x in een hondenpension waarbij ze voor de andere persoon kozen. Bij de paarden werkte ik een halve dag, in het pension een hele dag, ik vond het echt niet erg dat er geen vergoeding tegenover stond. Juist een mooie manier om te kijken of je in het team denkt te passen, of je achter de manier van paarden houden staat, of het werk je ligt enz..
Je hebt ook zelf aangegeven dat je open stond voor een proefdag natuurlijk, dat het nu niks is geworden is balen maar er komt vast wel weer eens een vacature voorbij en misschien dat het dan wel lukt.

There is no such thing as a problem breed. However, there is no shortage of 'problem owners'.
~ Cesar Millan

dees_daan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-19 07:40

verootjoo schreef:
dees_daan schreef:
Een proefdag is voor beide kanten toch mooi om te kijken of het iets is? Ik heb nu 2x een proefdag gehad, 1x met de paarden waarbij ik zelf aangegeven heb dat ik het niet zag zitten dus dat ze beter verder konden gaan met de andere sollicitanten, en 1x in een hondenpension waarbij ze voor de andere persoon kozen. Bij de paarden werkte ik een halve dag, in het pension een hele dag, ik vond het echt niet erg dat er geen vergoeding tegenover stond. Juist een mooie manier om te kijken of je in het team denkt te passen, of je achter de manier van paarden houden staat, of het werk je ligt enz..
Je hebt ook zelf aangegeven dat je open stond voor een proefdag natuurlijk, dat het nu niks is geworden is balen maar er komt vast wel weer eens een vacature voorbij en misschien dat het dan wel lukt.

Als je ergens gaat werken onder contract is er ook gewoon nog proeftijd, die wel betaald is. Vind het echt raar dat er daarvoor dan ook een proefdag is, dat je op die dag keihard werkt en er dan niks voor krijgt :(

Je laat toch niet iemand voor nop al dat zware werk doen, kan er echt niet bij en vind het uitbuiting.

Wie weet waren ze wel niet eens opzoek maar zochten ze gewoon goedkoop iemand voor al die rotklussen die zijn blijven liggen.
De bakrand boenen hoort vast niet bij het dagelijkse werk.

Ik vind het niet zo gek. Als je een bedrijf met dieren hebt wil je weten hoe mensen zijn en of ze wel echt ervaring hebben. Ik heb bij het pension samen gewerkt met een vaste medewerker en ben op pad gegaan met een andere medewerker, bij de paarden moesten we het erf vegen, leuk? Nah.. maar dat zijn juist wel de momenten waarop je een gesprek aanknoopt en ze een beetje kunnen kijken wie je bent en wat je interesses zijn en dergelijke. Bij het binnen en buiten zetten en uitmesten ben je toch vaak te fysiek bezig om echt een gesprek aan te gaan.
Ik lees ook dat TS samen met iemand anders was en dat het "best gezellig was" grote kans dus dat ze die 2 daar gewoon neergezet hebben omdat dat een klusje is waarbij je kan praten. Verder, tsja het was een topdag volgens TS, tot ze niet gekozen werd.. Ik vind het ook niet heel handig om dit zo op bokt te zetten want de paardenwereld is klein en als je daar een baan in wil hebben dan is het niet heel slim om nu te gaan afgeven op het bedrijf.
Het is hard werken in die wereld, met de leuke en minder leuke dingen er bij, daarom heb ik ook besloten om daar niet meer in verder te solliciteren maar lekker bij mijn huidige werk te blijven. Verdiend beter, is minder zwaar en ik vind het leuk om te doen dus ik vind het nu wel prima maar je moet de mentaliteit er wel voor hebben en dat kan je op een proefdag laten zien.
Ik ben iig heel blij met mijn proefdag op dat bedrijf met paarden geweest want ik heb s'avonds al aan kunnen geven dat ik het zelf niet zag zitten, als ik aangenomen was en daar tijdens mijn proefperiode achter was gekomen had ik mijn andere baan misschien niet meer gehad en zij nog steeds geen stalmedewerker.. Nu was het voor niemand een probleem.
Op het pension ook met een goed gevoel weggegaan en als reden gekregen dat ze wel erg twijfelden maar dat die andere persoon betere papieren had en dat ze daarom voor haar gekozen hadden, prima toch? Helder en begrijpelijk.

~ Cesar Millan

dees_daan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-19 15:03

Ik denk dat dit gewoon standaard is in de dierenwereld.. Als stagiair heb je precies dezelfde klusjes en ik heb op 1 bedrijf in de paarden nog wel erger meegemaakt, daar deed ik op sommige dagen alles alleen. Echter ook een stage bedrijf gehad waar ik wel mocht rijden/longeren enz en waar ik een klein cadeautje met de kerst kreeg, voor dat bedrijf deed ik wel een stapje extra maar beide hoorde erbij.. Bij dat eerste bedrijf hield ik het alleen met de reistijd er bij niet vol (4,5 uur totaal) en als ik daar sliep was het wel handig als ik dan s'avonds nog even kantinedienst draaide, toen ben ik wel op zoek gegaan naar iets anders en ben ik bij het bedrijf terecht gekomen waar ik dus wel mocht rijden en dergelijke. Als de reistijd niet zo lang geweest was had ik dat jaar gewoon afgemaakt.

Ik zou nu gewoon denken, je hebt laten zien wat je kan en je weet nooit hoe of wanneer dat weer terugkomen. Proefdag was afgesproken, misschien niet helemaal wat je er van verwachtte maar je hebt het wel gedaan en het is al een goed teken dat ze je daar voor uitgenodigd hebben.

~ Cesar Millan

dees_daan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-19 13:51

beatje schreef:
superpony schreef:
Hebben jullie ook bedacht dat zomaar zwart uitbetalen niet gewenst is bij een bedrijf?

En wat als mensen komen proefwerken en niks uitvoeren? Willen jullie dan dat een bedrijf verschil gaat maken, of moet iedereen maar even 50 euro in de handen gedrukt krijgen?

Ik geloof TS wat ze gedaan heeft, maar ze is niet aangenomen, dus daar had het bedrijf een reden voor. Misschien vinden zij niet dat ze werkelijk zoveel gedaan heeft, of niet snel genoeg, niet netjes etc etc.

Het gaat niet eens over het niet uitbetalen,maar over het werk wat ze moest doen.Ga je iemand beoordelen op hoe schoon de bakrand is? Het is zoals meerdere dat aangeven de meeste doen die met de hoge druk spuit,zei kon die met de hand schrobben wat gewoon een poedersuiker is.
Bovendien kan je zo niet beoordelen of ze in staat is met de paarden om te gaan ,en hoe ze met evt klanten of personeel is.
Zeg dan duidelijk ik heb iemand nodig om te poetsen wil jij dat doen voor niks.Dan ben je eerlijk.

Maar wel met iemand samen, en dat was volgens TS best gezellig.. Het is gewoon een werkje waarbij je een gesprek kan voeren en met een hogedrukreiniger wil dat niet.. Doordat je met elkaar praat tijdens het werken kunnen ze kijken hoe iemand is en of diegene in het team zou passen. En misschien willen zij de bakrand niet met de hogedrukreiniger schoonmaken, dat kan.. Ik heb op één van mijn stagebedrijven de bakrand ook wel moeten soppen, ook gewoon met de hand. Geen idee wat daar de reden daarvan was maar ik heb het gewoon gedaan. Zoals iemand anders al zei, je moet gewoon echt de niet banketstaaf maar poetsen mentaliteit hebben en er kunnen dingen zijn waarvan wij zeggen wat belachelijk dat doe ik niet maar dan moeten we er niet gaan werken, heel simpel.
Ik ben het er wel mee eens dat een cadeaubon leuk was geweest maar dat is gewoon niet de standaard.

~ Cesar Millan

dees_daan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-19 14:35

safina schreef:
dees_daan schreef:
Maar wel met iemand samen, en dat was volgens TS best gezellig.. Het is gewoon een werkje waarbij je een gesprek kan voeren en met een hogedrukreiniger wil dat niet.. Doordat je met elkaar praat tijdens het werken kunnen ze kijken hoe iemand is en of diegene in het team zou passen. En misschien willen zij de bakrand niet met de hogedrukreiniger schoonmaken, dat kan.. Ik heb op één van mijn stagebedrijven de bakrand ook wel moeten soppen, ook gewoon met de hand. Geen idee wat daar de reden daarvan was maar ik heb het gewoon gedaan. Zoals iemand anders al zei, je moet gewoon echt de niet banketstaaf maar poetsen mentaliteit hebben en er kunnen dingen zijn waarvan wij zeggen wat belachelijk dat doe ik niet maar dan moeten we er niet gaan werken, heel simpel.

Misschien was de bakrand wel een test en is ze daarvoor gezakt omdat ze zo slim had moeten zijn om om de hogedrukreiniger te vragen. :+ Tsjonge, wat een geemmer over wat het schoonmaken van die bakrand zou moeten vertellen over haar kwaliteiten zeg. :')

Bedrijf heeft gewoon lekker geprofiteerd van de goedheid van AfricanLady als gratis hulp. Ze hebben haar 10 uur lang uit de naad laten werken en veruit het merendeel van de taken die in de vacaturetekst stonden zijn niet eens aan bod gekomen. En dat vat ze nog heel sportief op ook. Ik kan maar tot één conclusie komen: een meid met zoveel motivatie en zo'n mentaliteit verdient wat mij betreft dubbel en dwars een toffe baan, maar dan wel bij een nette werkgever die dat ziet en waardeert.

Ik weet niet hoeveel ervaring jij hebt in de paardenwereld maar als de bakrand schoonmaken al zo'n drama is dan ben je gewoon niet geschikt. En ik zeg niet dat TS dat niet is maar de mensen die dat zo vreselijk erg vinden wel.
Je begint altijd onderaan en dat zijn geen leuke klusjes die iedereen wel wil doen. Ik heb op mijn proefdag de stallen uitgemest met een sneeuwschuiver, omdat ze dat daar zo deden, nou prima.. Doe ik het ook, soepel ging het alleen niet omdat ik dat niet gewend ben, verder heb ik gevoerd, paarden binnen en buiten gezet, de tralies met een vegertje gedaan omdat ze geen spinnenwebben in de nieuwe stallen wilde hebben, en buiten met iemand samen geveegd, ik zie dat niet als misbruik maken want de medewerkers deden hetzelfde. Ik heb ook mijn eigen ideeën wel over dingen en heb dan ook besloten om op mijn huidige werk te blijven, mede omdat ik het daar op mijn manier kan doen en meer te zeggen heb maar zo'n drama maken en het zelf uitbuiting vinden snap ik echt niet. Het is één dag geweest, als TS aangenomen was had je niemand gehoord maar nu is het misbruik maken en is het een vreselijk bedrijf. Als het dan allemaal zo vreselijk is kan je ook gewoon zeggen sorry maar dit ga ik niet doen, bedankt voor het aanbod maar ik zie er vanaf. Heel simpel. Je bent er zelf bij en op een proefdag is niets verplicht.
Ik zeg niet dat je niet stoer of gemotiveerd bent als je het niet wil doen, ik zeg alleen dat je dan niet geschikt bent voor dat bedrijf want de eigenaar bepaalt nou eenmaal hoe hij of zij de dingen wil hebben en als jou dat niet zint dan moet je ergens anders solliciteren.
En juist op een proefdag kan je gewoon kijken of dat het geval is of niet, iemand aannemen en een proefperiode geven om na een dag al te zeggen dit gaat hem niet worden is veel omslachtiger, dan hebben ze de overige sollicitanten al laten weten dat ze het niet geworden zijn, alles is geregeld qua papierwerk en dan kunnen ze meteen weer opnieuw beginnen.
Dingen roepen als ze wilden gewoon een grote schoonmaak is ook grote onzin want ze gaan echt geen vacature plaatsen om een paar klussen af te krijgen, als ze zo zouden werken zouden ze hun naam ook om zeep helpen op een gegeven moment.

~ Cesar Millan

dees_daan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-19 16:56

safina schreef:
beatje schreef:
Al die mensen die heel hard roepen dat de bakrand schoonmaken geen ramp vinden om het gratis te doen,mogen zich bij mij melden om proef te komen draaien.
Mijn bak moet nog geharkt worden(wij doen dat met de hand) er moeten nog bramen gesnoeid worden en een dak hersteld.
Mischien heb ik een baan voor julie als je deze klussen goed kan uit voeren.Graag reactie's via pb.

Ben benieuwd hoeveel er zich melden :+

Ik heb ook nog een vacature. Ik zoek een algemeen manager voor Stallencomplex Safina. Wel onderaan beginnen, dus op de proefdag, die 10 uur duurt, mn trailer soppen, het erf vegen en de stallen schilderen. Dan kan ik testen of je niet zeurt en een goede mentaliteit hebt. Je moet ook vanalles met paarden kunnen voor de baan, maar daar doen we op de proefdag verder niet echt wat mee. Of je handig genoeg met mijn paarden bent en er goed mee omgaat zien we later wel.....
Of niet natuurlijk....

Wow. Nu maar hopen dat mn inbox niet overstroomt....

Beetje jammer dat discussiëren op deze manier moet. Dat je het niet eens bent met iemand betekend niet dat die mening meteen belachelijk is. :)

~ Cesar Millan

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie