Kletstopic voor angstige ruiters

Moderators: C_arola, Dyonne, Apple, Coby, petraaken

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 09:28

Hoi, ik kom ook binnenrollen :o
Nadat ik van mijn pony gevallen ben is mijn angst groot geworden. Mijn val was mijn eigen schuld.
Pony had rugproblemen. Iedere keer wanneer ze nukkig deed stapte ik af. Ik was bang voor het bokken en stapte voor tijd al af, ik wil immers niet op een paard zitten die pijn heeft :D . Ik heb hiermee dit gedrag zelf aangeleerd bij haar.
Het bokken en verzet werd steeds erger, ik stapte dus niet meer op. Haar rug is inmiddels weer goed zolang ik mij aan de verzorging hou die ze nodig heeft.
De wil om te rijden is wel gebleven, ik stap dus wel eens op als ik voldoende zelfvertrouwen heb! Maar verder dan stappen kom ik niet tegenwoordig. Het stappen gaat inmiddels erg goed. Daar bokt en staakt ze niet meer bij.
Op andere paarden heb ik geen angst zolang ze maar niet aanstalte maken om te bokken of steigeren.

Fleur ❤️

No_No

Re: Kletstopic voor angstige ruiters

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-19 09:03

Esterke wat erg zeg.. klinkt allemaal heel traumatisch!
Echter denk ik wel dat het op te lossen is. Ten eerste voor jezelf, ik denk wat laibadji zegt niet heel gek is..
Dan je paard, er zijn echt hele mooie methodes om je paard te leren omgaan met angst/spanning. Ik heb hele mooie resultaten gezien dmv grondwerk. Ken je featherlight horsemanship? Wat zij doet werkt ècht.

Fleur ❤️

No_No

Re: Kletstopic voor angstige ruiters

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-19 20:29

Dat is heftig hoor..
Heb je al eens nagedacht over emdr of zo? Ik heb mijn therapie met paarden gehad en is goed bevallen.

Fijn dat je al weer zo ver bent gekomen in je herstel +:)+ dat laatste stukje komt vast ook wel als je dat wil. Ik kan me ook goed voorstellen dat je het voor nu ook wel goed vindt en het zo wil laten.
Ik vind het al heel wat dat je al zo ver bent gekomen met dat paard!!

Fleur ❤️

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie