Kletstopic voor angstige ruiters

Moderators: C_arola, Dyonne, Apple, Coby, petraaken

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

CandyArmando

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 16:47

Ik ben ook al een beetje bang.. Jonge haf 6jaar... Durft nogal eigenwijs zijn(stopt soms aan een weide op wandeling(alleen) en wil dan niet meer vooruit, heef me dan een kleine bok om zijn zin door te drijven.. Als ik zeg vooruit! ... 7juli op wandeling (koetsentocht) ik begin vanalles te dromen zeg maar.. Dan denk ik als hij die koetsen ga volgen dat hij niet meer te stoppen is... Ik moet hem denk ik proberen bij mij te houden dan.. Want als ik naar huis wil gaan dat hij niet mee gaat met de andere koetsen naar huis... Ik twijfel al of ik dit wel zou doen.. Ben bang dat als ik hem wat bij mij wil houden en vb wat afstand doe van de koetsen dat hij zal bokken hoofdslaan.. En echt wild doet om er bij te kunnen zyn.. Ffff mja hij moet het ook allemaal leren, Maar ik krijg die angst niet uit mij... Tijdje geleden samen met iemand op stap geweest.. En dat ging super. M'n paardje was super! Jammer genoeg is dit niet meer door een '' uit te hand gelopen misverstand. '' mja nu moet ik terug alleen.. En daar is de onzekerheid en angst terug.

CandyArmando

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-19 06:33

_DeniseVI schreef:
Pffft wat een verhalen.
Ik heb zelf nog geen angsten voor het rijden of buiten het rijden. Maar deze week ging het niet zo goed met buitenrit in de groep.
Vol in rengalop door het bos gegaan (Nadat mijn pony schrok van 2 honden) Er kwamen 3 paarden achter me aan in paniek.
Zelfs een sprong gemaakt die absoluut niet gepland was. Jammer genoeg was iemand was zwaargewond geraakt. Ze was weggebracht met een ambulance en er was zelfs een traumaheli opgeroepen.
Ik was gek genoeg niet verwond. Alleen een paar schrammen. (Ben er in de rengalop eraf gesprongen.) Niet heel verstandig geef ik toe. Maar ik kreeg de paarden door hun kuddegedrag niet meer stil.

Dat is dus het ergste wat ik me kan bedenken.... En daar heb ik alsmaar schrik van.. Want toen ik voor het eerst alleen ging wandelen... Zei er eens iemand... Tot dat hij je keer ga weg zyn mee u... En dat is mij altijd bij gebleven... Fffff

CandyArmando

Re: Kletstopic voor angstige ruiters

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-19 14:41

Wrm krijg ik alsmaar de zenuwen als ik met mijn paard ga rijden. |o ik wil zo graag en toch ben ik bang..

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie