Zelf een rijjasje maken #2

Moderators: C_arola, Dyonne, Apple, Coby, petraaken

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

OneFellSwoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 19:38

ik volg! ga veel tips nodig hebben ben ik bang :=

OneFellSwoop

Re: Zelf een rijjasje maken #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 20:50

Kaula; dan ga ik jou volgen! haha tenzij je er nog niet zo heel snel gaat beginnen. Heb dit nog nooit gedaan en moet ineens een jasje met dressuur rok maken van gladde nep bont voor ijn eindproject op school. heb je tips? wat is de meest gemaakte fout?

OneFellSwoop

Re: Zelf een rijjasje maken #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 21:39

Patpen; Thanks voor de tip! Ik wilde eerst de jas volledig bekleden met veren, maar dat word een te dure grap. Het gaat om het kostuum van een karakter in de game (eindproject) die ik moet bedenken. Daar loopt degene tussen wilde leeuwen en de vacht die ze draagt zou er dan voor zorgen dat ze geen bedreiging vormt voor de leeuwen haha! De jas moest namelijk elegant zijn, met een functie. Magisch of niet magisch. Het was trouwens inderdaad zo'n dressuur jas! Dus niet een losse rok.

OneFellSwoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 11:55

hallo iedereen! ben een beginner die besloot een dressuur rok te maken. het patroon die de dame van de stoffenwinkel ons adviseerde kan niet met knoopjes dicht. Maar dat geeft niet! Het word een tijgerprint jas die ik maak voor een school opdracht. Kleine achtergrond informatie;

We hebben een project, maak je eigen game. Alles erop en eraan, maar gelukkig hoeven we geen echte werkende game te maken! Voor sommige vakken hadden we voorwaarden. Zoals bij ruimtelijk vormgeven. We moeten een kostuum of wapen maken dat een functie heeft voor de game karakter om levels te halen. Mijn karakter loopt in de natuur tussen roofdieren en rijd op een paard. Het is een klassiek landschap met kastelen en zo. Maar goed, om even bij het onderwerp te blijven; een klassieke paardrij jas gemaakt van een tijgerhuid zou de persoon beschermen tegen te roofdieren en goed bij de prachtige friezen en cremello lusitano's passen uit mijn game^^

Oke, een iets te lange samenvatting.. := Ik heb stof, buiten kant en voering. Het ziet er best geinig uit. Met wat extra aandacht zou het misschien een grappige jas kunnen worden voor echte wedstrijden! niet dat ik zo'n printje durf te dragen haha. Ik heb de patronen met patronenpapier overgetrokken en uitgeknipt en heb de voering ook gedaan. daar heb ik met naald en draad de stukjes afgezet waar ik moet naaien, omdat ik natuurlijk een extra rand over heb gehouden. Vanmiddag doe ik de buitenkant, dus het nepbont.

Iemand tips voor het naaien met een naai machine? Op de planning staat dat ik morgen naar mijn oma ga om het met een naai machine af te maken. Ik moet 'proefjes' laten zien in de les. Dus kleine 10 x 10 cm stukjes waar ik het eerst op uitgeprobeerd heb. Van de week moet het af, dus zal het eindresultaat wel posten.

sorry voor het lange verhaal! voor mensen die geen zin hebben om te lezen; eigenlijk is alleen de laatste alinea relevant :+

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie