Zelf een rijjasje maken #2

Moderators: petraaken, C_arola, Dyonne, Apple, Coby

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Nynke_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 06:13

Astor schreef:
Welke bokker heeft dat eerste jasje gemaakt uit de OP?

Dat was ik :)

Wat leuk! Een tweede topic :) Had ik niet gedacht toen ik vroeg of er nog meer mensen met zelfgemaakte jasjes waren :D

Nynke_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 20:38

patpen schreef:
Die 175 was voor een winterjas (geen colbert!), voor een kind én 9 jaar geleden. Dat maakt nogal een verschil! Een prijs van 10/15 euro per uur is voor een coupeuse niet duur hoor.
Persoonlijk vind ik een prijs van 150 wel erg goedkoop en zou me dan afvragen of er kwaliteit wordt geleverd. Heb je het naaiwerk al in het echt gezien? Zonder afbreuk te willen doen aan de prachtige jasjes die hier voorbij komen: een nette afwerking (die op foto's niet te zien is) is van groot belang.

Maar als jij voor die prijs een jasje kunt laten maken, is dat toch prima :j. Het was alleen een voorbeeld over hoe een prijs tot stand komt, niets meer of minder.

De afwerking duurt idd uuuren! Met mijn jasje heb ik heel wat uurtjes voor de televisie gezeten met de hand voering langs de rand vast te zetten. Op de foto's in de openingspost zit de voering nog niet eens vast in de mouwen onderaan, en langs het hele onderpand met rijgsteken, maar dat zie je dus niet. Later heb ik ook nog de mouwen langer gemaakt want die waren te kort. Ik denk dat er zeker wel 60 uur werk in mijn jasje zit, ook omdat het niet meteen goed paste, mouwen te lang. Een professional kan het sneller, maar zo zit je al heel gauw aan de 500 euro.

Nynke_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-12 10:52

@Yvonnedv

Groot gelijk, en het is nog leuker ook, dan heeft je dochter een jasje wat ze helemaal zelf opgeleukt heeft!

Nynke_Z

Re: Zelf een rijjasje maken #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 06:20

Wauw, ziet er netjes uit! Mooie combi dat grijs met rood. Ben benieuwd naar het hele jasje nu :)

Nynke_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 06:56

cillusion schreef:
[foto's]

Klaar! Knoopsgaten maken werkte nog even niet mee; maar we zijn diktevreden, zaterdag mag hij mee naar een bixiewedstrijd :D ! (Ware het niet dat als ik even tijd over heb er nog een naadje voorbuste links in de herkansing gaat,....)

Mooi zeg! Ik vind het echt een top jasje geworden. Ik ben er even uit, welk model is deze?

Succes met de wedstrijd zaterdag!

Nynke_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-12 17:42

Die is mooi geworden cillusion! Hij valt mooi, en gefeliciteerd met je prijs!

Nynke_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 13:11

Mooie jasjes dames!

Nynke_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 10:02

staat mooi lieve, mooie kleurcombinatie is het zo!

Nynke_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 21:06

Nynke_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 21:09

oh vast, maar er zijn niet zo veel patronen voor rij jasjes, en naaipatronen.nl heeft er meerdere. Daarnaast is het een nette winkel, goede service. Dus ik heb nooit verder gekeken

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie