Zelf een rijjasje maken #2

Moderators: petraaken, C_arola, Dyonne, Apple, Coby

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

JKiya

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 10:19

Hallo allemaal!

Ik was in het vorige topic kort aanwezig omdat ik wat tips wilde over het opleuken van een standaard HH jasje, bijpassend bij deze cap:
Afbeelding

Ik heb inmiddels wat kleine aanpassingen aan het jasje gedaan en dat wilde ik even laten zien! De foto's zijn niet zo flatteus maar toch een beeld. Ik heb een randje langs de kraag gezet en ook bij de zakken. De knopen heb ik vervangen door bruine bling knopen, 3 grotere bij de sluiting en 6 kleinere voor de mouwen en achterop. Misschien ga ik achter tussen de twee knopen in nog een bruin randje zetten, maar daar twijfel ik nog over.

Afbeelding

Afbeelding
Het randje bij de zak heb ik alleen aan de bovenkant vastgezet, ik zie nu dat het toch niet helemaal aansluitend blijft dus ik denk dat ik de onderkant ook gewoon vaststik

Afbeelding
De kraag

En zo zagen wij er afgelopen zondag uit tijdens de zadelrubriek van het Arabisch Volbloed Stamboek:
Afbeelding
De aanpassingen zijn niet heel duidelijk te zien, maar wel dat de kleur op de kraag nu goed overeen komt met de cap.

Het zijn maar kleine aanpassingen maar ik denk dat ik zo meer een geheel van mijn outfit heb gemaakt.

JKiya

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 12:14

Bedankt, ik ben er ook blij mee :) Niet te veel veranderd maar ik zag toevallig een meisje met dezelfde cap en een heel zwart jasje en dat was toch minder een geheel.
Ik heb de randjes trouwens met de hand gedaan, op de machine gaat het me soms te snel en dan was dit handiger! Ik kon zo ook netjes terugsteken waardoor je aan de achterkant van de kraag eigenlijk geen stikrand hebt.

Nee toch maar geen wit en ook niet de hele kraag bekleed, ik heb goed naar de tips geluisterd en allerlei combinaties in de winkel bekeken maar gewoon een simpel randje was denk ik toch het beste ;) Bij de zadelrubrieken rijd ik ook niet met een wit chabrak maar met een zadelvormige zwarte en dan valt een wit randje denk ik ook uit de toon. Dus bedankt voor de tips!

Nu kom ik weer inspiratie opdoen want een eigen jasje maken zit nog wel in mijn hoofd!

JKiya

Re: Zelf een rijjasje maken #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 15:35

Dank je! We zagen zondag ook dat de kleur van de cap en het randje ook heel dichtbij de kleur van mijn merrie dus dat maakt het helemaal af ;)

Zijn er nog nieuwe jasjes in de maak?

JKiya

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 15:37

Klinkt ook als een mooie combinatie!
Oh de mouwen lijken mij ook zo lastig! Ik heb wel eens een jurkje gemaakt en een rok, toen had ik dat probleem gelukkig niet. Handige oma's zijn dan wel een uitkomst.

JKiya

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 15:51

Oh ja, dat parelbiesje was super chique!

JKiya

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 13:24

Ik ben heel benieuwd naar die groene! Ik vind dat een mooie kleur op een vos, heb zelf ook nog zulke stof liggen (eigenlijk voor een project voor oosters gekostumeerd setje) maar een jasje is misschien ook wel gaaf...

JKiya

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 10:55

Ik ga de 17e impuls starten met mijn gepimpte jasje, zie ik net dat je hier geen punten voor verzorging krijgt. Was toch wel benieuwd wat ik zou scoren :P

JKiya

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 14:47

Heel chique kleinvosje! Ik ben erg benieuwd hoe dat gaat staan, vooral in combinatie met je hoedje!

Lieveislief welk patroon heb jij gebruikt bij je groene jasje?
Iemand deze wel eens gebruikt? Lijkt me dat je die flink moet aanpassen ivm drie knopen?

http://www.naaipatronen.nl/sport-en-dan ... m5980.html

JKiya

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 21:19

Bedankt voor de feiten, ik had altijd nog die drie knopen in mijn hoofd! Ook omdat een vriendin een bestaand colbert wilde ombouwen en die 2 knopen had zou ze er 1 bij plaatsen.

@Twinkelbell: Bedankt voor je commentaar, jammer dat het lastiger is dan gedacht! Ik was erg benieuwd naar iemand die zo een jasje al te paard gebruikt, ik vind het er leuk uitzien zo van de foto maar ben toch benieuwd hoe het echt staat.

JKiya

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 22:04

Haha dat is ook een goede, maar ik wil mijn net gepimpte jasje nu liever niet slopen :P

Zo coronalime, je hebt een nieuwe hobby haha! In ieder geval niet te weinig gekocht, dat zou pas zuur zijn ;)

JKiya

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 17:04

Dat beloofd een heel chique jasje te worden!

Afgelopen zondag impulsrubriek gereden, hier geen punten voor verzorging maar wel complimenten over mijn opgeleukte jasje.

JKiya

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 13:41

Kleinvosje heel erg mooi geworden je set, staat ook mooi bij je paard.

Chique knopen hierboven! Met een jasje opleuken kun je snel wat leuks krijgen, ik had nog geen uurtje werk maar met wat biesjes en nieuwe knopen is het wel een ander gehele geworden. Heb al veel leuke reacties gehad.
Als ik meer tijd heb dan komt dat eigengemaakte jasje vast wel een keer. Echt een winterklusje denk ik.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie