Moderators: Coby, Dyonne, Pistasche, Apple, Nicole288, C_arola
Kaula schreef:cillusion schreef:[foto's]
Klaar! Knoopsgaten maken werkte nog even niet mee; maar we zijn diktevreden, zaterdag mag hij mee naar een bixiewedstrijd! (Ware het niet dat als ik even tijd over heb er nog een naadje voorbuste links in de herkansing gaat,....)
Leuk idee met dat rood zeg! Dat is erg goed gelukt.
Kun je de naden in de buste niet nog even goed persen/strijken? Wie weet scheelt dat al een hoop.
Zonde trouwens dat de onderste flap een beetje wijkt, of valt dat mee als je het jasje zelf aan hebt?
_Jessie schreef:Nou inderdaad ik moet alle splitten echt wel flik innemen en de knoopjes aan de voorzijde verzetten.
Ja denk ook wel dat het even veel werk is ja....plus dan is hij wel helemaal naar wens...hmm toch nog maar is met mijn tante bellen haha
Is trouwens een katoenen voering ook goed te doen?? Ik heb nu zo'n gladde voering maar eigenlijk vind ik dat helemaal niet lekker zitten, plakt zo.
Deze kleur wil ik hebben
[ Afbeelding ]
_Jessie schreef:Is dat ook zo'n glad stofje?
X_Michelle_X schreef:cillusion schreef:[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
Klaar! Knoopsgaten maken werkte nog even niet mee; maar we zijn diktevreden, zaterdag mag hij mee naar een bixiewedstrijd! (Ware het niet dat als ik even tijd over heb er nog een naadje voorbuste links in de herkansing gaat,....)
Voor mij mag je ook wel een jasje maken/pimpen hoor?! Haha.
Janine1990 schreef:Hoe simpel-lastig is het om een kraag te vervangen?? (van een bestaand jasje)
Daarnaast wil ik het jasje pimpen. Is een zwart jasje (pikeur diana), zit te denken aan de kleuren Ruby en Silk van Hotfix... Iemand nog andere ideetjes??
lieveislief schreef:cillusion schreef:
heb je die stof via een site? of op de markt gekocht?
ik ga nu moed bij elkaar rapen om mn groene af te maken zodat ik hem zondag aankan!
kleinvosje schreef:Nog een poging gedaan, met ander licht. De kleuren komen nog steeds niet mooi naar boven, maar goed.
De bruine stof is voor de kraag en het hoedje, de lichte is de voering, de stof voor het jasje hoeft geen uitleg, behalve dan dat het iets donkerder is dan op de foto! Is bij de andere twee trouwens ook zo!
[ Afbeelding ]
lieveislief schreef:[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
stof is heel dik en laat zich niet mooi bewerken
De split achter heb ik nu wel dicht, dus hij staat niet meer zo open als op de fotos.
bungee1 schreef:Dat is jammer,zou het graag een keer proberen maar niet gelijk €20 voor een patroon uitgeven
CalvinenGino schreef:Een nieuwe update
Mijn jasje is bijna klaar, nog alleen de binnenvoering, en knopen..
En sommige naden moeten nog gestreken worden.
Maar ik ben blij!!
Kan niet wachten op hem 4 oktober op mijn eerste springwedstrijd te showen!
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
lieveislief schreef:Dankjewel allemaal, ik ben nieuwsgierig naar de jouwne _Jessie
ahhrr ik ben weer bezig aan de blauwe, maar nu zie ik op de vorige pagina dat zwarte jasje met witte kraagje,
Wie kan mij uitleggen hoe ik zn kraagje krijg????
Ik heb het al 100 keer geprobeerd!, met naadje in de hoek lukt het al wel, maar zonder nog niet.
texelse schreef:veel meegelezen hier, tips opgedaan, en ik heb zelf al eens een paar colbertjes gemaakt, en nu ga ik dus
aan de gang. Mijn dochter kon niet slagen voor een leuk betaalbaar jasje, en gisteren hebben we softshel stof gehaald, en binnenkort ga ik aan de gang! Ben benieuwd.
Nog tips voor het verwerken van de softshel? Voor de voering heb ik een hele dunne rekbare stof genomen zodat er niet van die dikke naden ontstaan. En uiteraard goed garen, en de juiste naaimachinenaalden aangeschaft.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 bezoekers