Ervaringen met celerisrijlaarzen

Moderators: Apple, Coby, petraaken, C_arola, Dyonne

Kay_Kim

Re: Ervaringen met celerisrijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 12:20

Ik heb gisteren contact met hun gehad, super snel antwoord, vriendelijk,...

Ik denk dat ik mijn volgende laarzen heb gevonden :)

You're not working on the horse, you're working on yourself!

Kay_Kim

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 10:05

ik ben zooooo aan het twijfelen, mijn huidige laarzen zijn nog in goede staat maar mijn kuiten passen nietmeer in mijn laars :( met moeite krijg ik de rits nog dicht maar nu het weer warmer wordt is het echt een hel...

Mijn voorkeur gaat uit naar celeris maar het is toch weer een hele hap uit de portemonee (ook net een nieuw zadel aangeschaft) maar ik heb helaas niet zoveel keuze omdat ik maar een kleine voetmaat heb (34) dus veel laarzen hebben ofwel mijn voetmaat niet ofwel kloppen de maten van de hoogte en breedte niet :(

dilemma

Kay_Kim

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 10:11

ja, daar heb ik ook al aan gedacht... oprekken is geen optie want er zit al een rits in schuin vooraan... daardoor dat ik ook niet goed weet waar ik de elastiek moet laten zetten... want als ik ze naast mijn rits laat zetten dan zit het pal in het midden van de laars op de voorkant en als ik ze aan de andere kant laat zetten van mijn rits dan zit het aan de kant van mijn zadel wat ik ook niet zo'n fijn idee vind. Dan schiet de achterkant nog over maar verlies ik dan de stevigheid niet van de laars door vooraan de rits en dan achteraan de elastiek?

Kay_Kim

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 10:17

heb je misschien een foto? Weet je nog hoeveel jij betaald hebt? mag via pb

Kay_Kim

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 12:38

Dan ga ik eens horen of het kan hier bij de schoenmaker :)

En anders zal het vakantiegeld, laarzengeld worden :)

Kay_Kim

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 10:35

lienbono schreef:
Ik heb momenteel lipica rijlaarzen. Eerst heb ik daar een paar wedstrijdlaarzen laten maken. Worden nu toch al 3 jaar elke week op wedstrijd gebruikt en zien er nog best oké uit. Lak begint wat te barsten, maar dat vind ik niet zo'n ramp. Verder zijn dat altijd super goede laarzen geweest..
Vorig jaar heb ik dan daar ook een paar trainingslaarzen laten maken. Ik was al niet 100% tevreden van hoe ze eruit zagen maar soit, het is mijn eigen keuze geweest om ze zo te laten maken dus daar moet ik niets over zeggen. Na 1 jaar intensief gebruik (daar ben ik wel eerlijk in, gemiddeld toch wel 2 à 3 uur per dag dat ik die aan heb) zien ze er echt helemaal niet uit. Op verschillende plaatsen is het leer gewoon aan het scheuren.. ik poets mijn laarzen elke dag en ik ben er ook zo zuinig mogelijk op. Maar nu ben ik dus toch wel op zoek naar een adresje waar ik degelijke laarzen kan laten maken. Mijn kuiten zijn vrij dik waardoor gewone laarzen zoals de niro, cavallo, petrie,.. niet mogelijk zijn. Zelfs bij maatwerk zouden deze niet helemaal passen (volgens de winkel, Emmers).
Dus ik lees hier even mee, hopelijk kan celeris een goede optie zijn. Verder kijk ik ook naar Derby, maar die lijken mij erg hard op lipica...

Lien als je beslist om celeris te laten komen kunnen wij misschien samen een afspraak maken... ik ben er nog niet 100% uit wat ik ga doen maar ik heb ook interesse en dan kunnen we dit misschien beter samen afspreken (moet ze maar 1 keer naar deze regio komen)

Kay_Kim

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 10:54

ja, inderdaad... en nu kan je alles zelf kiezen zonder meerprijs... ik dacht ook aan lipica maar elk extraatje kost geld en dan stapelt het ook snel op.

heb nu petri's ga eens luisteren voor rek erin te zetten maar als dit te duur uitvalt steek ik dit ook liever in een nieuwe laars

Kay_Kim

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 13:55

ik weet het nietmeer, laarzen gaan terug vlotjes dicht! denk echt dat het met de warmte/heel de dag werken --> vocht te maken heeft...

Kay_Kim

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-16 07:51

Dus winbinches als ik nu de bialaars zou bestellen zit ik in september levertijd? Na hun sluiting waarschijnlijk? Ben er nog altijd niet uit wat ik moet doen

Kay_Kim

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-16 20:06

WinBinChes schreef:
De Bia wordt dan September inderdaad. Dit is ook het model samen met de Passage welke het lastigste is om te maken. Stikfouten kunnen niet hersteld worden en het is allemaal handwerk. Maar dat zie je dan wel weer terug in de kwaliteit en afwerking.

Ik zal voor je informeren wanneer precies ze in september sluiten.

Wat is eigenlijk het verschil tussen de bia en de andere met veter maar rits achteraan?

Kay_Kim

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 20:50

Bij mij is de kogel door de kerk, ik bestel ook bij celeris, eerst nog wat zaakjes op orde brengen en dan maak ik een afspraak voor aanmeten :)

Kay_Kim

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 06:35

Ik ga ook voor de bia of Rita? In ieder geval met veter maar de rits schuin voor heb ik nu ook dus denk dat ik daarvoor kies

Kay_Kim

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 12:21

Inderdaad daarom gaat mijn voorkeur daar naar uit

Kay_Kim

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 14:45

Zo zou ik ze ook willen, alleen model bia met evetueel het neusje ook in contrast...

Kay_Kim

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 08:38

ooooh jij bent echt zoooo stout, ik heb net dezelfde kleurcombinatie van zadel van WoW! en die laarzen zijn zooooo mooi erbij! Maakt de beslissing alleen maar moeilijker *jaloers*

ze zien er echt prachtig uit! Die Blauwe ook, eigenlijk allemaal <3

Kay_Kim

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 20:35

Ja zo zou ik denk ik (als ik zo'n laarzen had) wel voor goud durven gaan...

Ik wil een donkerbruine laars, passend bij men zadel, zadel heeft ook gouden accenten dus ik dat die gouden veter wel mooi is dan

Kay_Kim

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 11:50

Touscha schreef:
Ik vind het prachtige laarzen maar de verhalen over de wachttijden hebben me toch doen besluiten voor een ander merk te gaan. Heb nu na 4 weken wachten een paar prachtige Cavallo's thuis staan.

ik heb nu ook een bon gekregen van de ruitersportzaak bij ons en daar verkopen ze ook cavallo maar zit je dan niet in een hogere prijsklasse?

Kay_Kim

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 16:46

Ik heb eens gekeken op hun maattabel en daar val ik in de standaard maten.

Ik zou voor een allround model gaan denk ik... maar het is nog wat afwegen want celeris heb je zoooooveeeeel mogelijkheden

Kay_Kim

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-16 09:05

ik heb al wel cavallo juniors gehad en daar was ik zeer tevreden over
ik heb nu petri's ook tevreden over maar mijn benen durven nogal eens uit te zetten en daar zit geen rek in ofzo... bij cavallo wel...

Kay_Kim

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 12:21

Ik had het voorbij zien komen maar ben meer en meer aan hrt twijfelen tussen celeris en cavallo... het is wel een enorm lange wachttijd

Kay_Kim

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 18:36

Ik heb ook nieuwe laarzen besteld maar ik heb toch voor cavallo gekozen, doordat ik voor 300 euro bonnen gekregen heb van de ruitersportzaak en de lange wachttijden bij celeris heb ik toch voor cavallo gekozen.

Ik heb model saltaris gekozen in het bruin ☺️ Ik hoop alleen dat ze niet te hoog zijn, bij de ruitersportzaak zeiden ze dat ze wel iets meer inzakken als een echte dressuurlaars omdat ze iets zachter zijn van leer...

Ben benieuwd...

Kay_Kim

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 20:31

heb ze ook in het bruin besteld, neusje en randje bovenaan zijn in iets contrast, je kon ook kiezen om deze in lak te nemen maar heb ik niet gedaan.

Kay_Kim

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-16 12:26

Mijn laarzen van cavallo zijn gearriveerd! Ik ben zeer blij met mijn keuze, ze zijn op tijd geleverd, heb ze direct getest en geen pijn en bovendien passen ze ook nog eens mooi bij mijn zadel Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Het is wel wennen dat ze zo soepel zijn, mijn petri's zijn na jaren gebruikt zo soepel nog niet maar ik kan mijn paard wel beter voelen dus positieve eerste rit

Kay_Kim

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-16 13:41

Ja, dacht eerst dat ik weer pijn zou hebben met nieuwe laarzen maar geen seconde pijn gehad

Kay_Kim

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-16 19:11

Drico schreef:
Kay_Kim schreef:
Ja, dacht eerst dat ik weer pijn zou hebben met nieuwe laarzen maar geen seconde pijn gehad

Welk model laarzen zijn die van jou? En zie ik het nou goed dat er elastiek naast de ritsen zitten?

Cavallo saltaris, het neusje kan ook in lak maar dat wou ik niet en natuurlijk kunnen ze ook in zwart :) ja er zit een elastiek in, het was ofwel een elastiek ofwel een veter zoals de bia omdat mijn kuiten soms opzwellen.