Ervaringen petrie rijlaarzen

Moderators: C_arola, Dyonne, Apple, Coby, petraaken

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Mjoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 08:30

Ik ben nu bezig met mijn tweede setje petrie laarzen. Mijn eerste paar in een standaard maat "goedkopere" uitvoering, maar eigenlijk net te ruim om de kuit. Hierdoor zakte de laars in en ging mij rits nogal eens stuk. Deze heb ik 4/5 jaar gehad, een keer verzoold, maar ze zijn nu helemaal op!

2 jaar geleden nieuwe laarzen gekocht, weer Petri's. dit keer helemaal op maat laten maken en van kalfsleer. En ik moet zeggen ze zitten heerlijk! Ben er helaas een keer mee in het prikkeldraad beland, dus ik heb er wat beschadigingen aan zitten aan de binnenkant. Maar verder zien ze er nog goed uit.

Ik rijd toch zeker dagelijks en probeer ze na het rijden uit te doen, maar het wil nog wel eens voorkomen dat ik er ook even snel de stallen mee sta te doen en mijn paard sta af te spuiten. Zo heel zuinig ben ik er dus niet op..

Mijn zusje heeft ook altijd Petri's gehad, na 5 jaar dragen (en intensief gebruik) is de binnenkant helemaal door. Zij heeft nu Lipica's aan laten meten, naar zeggen dezelfde kwaliteit, maar het scheelt bijna de helft van het geld!

Conclusie, ik ben zelf erg tevreden over mijn petri's, maar ze zijn zo verschrikkelijk duur :+

Mjoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 08:31

Movement schreef:
Ik heb Petrie Olympics, na een jaar was de rits van mijn ene laars stuk gegaan. Die heb ik gerepareerd maar na een maand ging de rits van mijn andere laars ook stuk. Ik weet niet hoe het kan, elke keer na het rijden poetste ik met een oude tandenborstel de rits schoon. De rits zat in ieder geval vast op een bepaald punt en als ik de rits wel verder kreeg dan ging hij daaronder weer open dus hij ritste totaal niet.

Dit kan komen doordat je laars net te wijd is rond de kuiten, hierdoor gaat de laars zakken en beschadig je de rits sneller.

Mjoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 14:24

Farome schreef:
Ik ben ook suuuper happy met mijn Petrie Coventry's

[ [url=m/lSoiJg.jpg]Afbeelding[/url] ]

Die heb ik ook! ook met een bruin accent hakje en ik heb er bruine veter in laten zetten. Ook heb ik een bruin spoorbandje erbij!

Al moet ik zeggen dat het bruine na 2 jaar wel een beetje weg/niet schoonmaakbaar bruin te krijgen :Y) is. Ze zitten nog steeds heerlijk, heb ze bijna dagelijks aan. Rijd er meerdere paarden op een dag mee, maar doe ze voor het rijden aan en na het rijden weer uit. Dus geen stalwerkzaamheden. Wel wedstrijden, sgw's, dressuurwedstrijden, springen, altijd deze laarzen

Ze beginnen nu aan de binnenkant iets te slijten..

Die van jou zien er echt nog mooi uit!

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie