Ervaringen petrie rijlaarzen

Moderators: C_arola, Dyonne, Apple, Coby, petraaken

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Renee_S

Re: Ervaringen petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 18:47

Ik blijf ook helemaal verliefd op Petrie's! Heb chaps en jodphurs van Ariat, super fijn maar ik wil ook nog erg graag een paar mooie laarzen...

Mijn voorkeur gaat momenteel uit naar de Verona, mits ze er in mijn maat zijn. Vallen voor mij in de wat meer betaalbare categorie haha. Weet iemand of deze erg stug leer zijn, of vrij soepel?

Vestgard-Briggen x Arin-19 jaar-L1+10
Norvik-Gio x Faun Tor-2 jaar

Renee_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 19:52

Ik vind even inrijden ook totaal geen probleem natuurlijk! Maar mijn voorkeur gaat gewoon niet uit naar van dat hele stijve leer :) bedankt voor je reactie!

Renee_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 14:00

Ik heb een vraagje over de Petrie lengte maten. Ik heb vooramelijk interesse in de Verona, maar de kortste lengtemaat waarin deze komt met mijn voetmaat (38) is 45. Nou heb ik gekeken hoe je deze moet meten (been hoek van 90 graden, onderkant voet tot knieholte), maar als ik het op die manier meet kom ik echt niet boven de 42 uit. maar als ik kijk welke maat de chaps zijn die ik nu heb (Ariat Concord chap, maat SM) die zijn dus lengte 47. Doe ik iets verkeerd met meten? Ik ben 1,70, heb geen absurd lange benen maar ook zeker niet extreem kort. Iemand advies? Bij de epplejeck hebben ze dit model niet dus kan ik ook niet passen, en de andere ruitershop hier in de buurt heeft ook geen Petrie :(

Renee_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 14:21

Ah super, dat geeft me hoop dat ik ze in een pasende maat kan vinden haha. Ben er zo verliefd op namelijk. Bedankt!

Renee_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 19:38

Ja, op stoel, hoek van 90 graden, voet plat, en dan een rechte lijn vanaf grond naar knieholte (dus niet direct tegen kuit aan leggen) en dan kom ik op een kleine 42 uit

Renee_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 10:30

Ik heb de verona's besteld, bij ooteman waren ze in de aanbieding :D helaas wel een levertijd van 4 weken, dus nog eventjes geduldig wachten

Die met die bloemenprint is inderdaad heel sjiek zeg, wauw!

Renee_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 23:55

Mijn verona's zijn ook binnen! Ze zitten aan de buitenkant wat strak rond de enkel maar dit loopt hopelijk nog wel wat uit. Verder zijn ze qua hoogte en kuitmaat echt fantastisch. Zitten erg fijn en mooi aan mijn been. Ik ga ze vrijdag voor het eerst aandoen tijdens het rijden. Ben benieuwd hoe ze bevallen! Ik rij nu al een par jaar met ariat chaps en jodphurs dus het zal wel wennen zijn om mijn been niet zo vrij te kunnen bewegen haha (al zijn ze absoluut niet te stijf hoor!)

Renee_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-17 21:08

Sorry voor de late reactie :P ik heb nog steeds niet met mn laarzen gereden, sporen, tas en onderhoudsspul etc moest nog gekocht worden. Maar die zijn vandaag binnen gekomen dus behalve mijn angst voor blaren geen enkele reden meer om er niet mee te gaan rijden :o al ben ik wel benieuwd hoe ik op mijn paard ga komen, ze zijn nog een beetje hoog.... heb ze al wel een paar x aangehad en ze beginnen al wat te zakken. Maar goed ook want anders gaan ze nooit fijn rijden :+

Anyway dit zijn ze!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Renee_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 13:10

Getup dit zijn de verona's. Achterin zit inderdaad een band van 1 a 1,5 cm elastiek, erg fijn! Aan de binnenkant zijn ze van dat speciale close contact leer.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie