Ervaringen petrie rijlaarzen

Moderators: Coby, petraaken, C_arola, Dyonne, Apple

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 14:29

Afbeelding

Petrie verona maat 6-47-35, geen supersmalle kuit ofzo, maar mijn benen lijken wel smaller :)

Edit; foto wat lichter gemaakt

Elk bad heeft er eendje.

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 17:29

ambre schreef:
Kuitmaat 35 is aardig smal hoor!

Ik heb opgemeten 37, maar er zit elastiek in dus het rekt nog wat mee, haha!
En, bedankt :) ze sluiten super aan! Zitten ook heel mooi strak om de enkel

Elk bad heeft er eendje.

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 17:51

Renee_S schreef:
Ik blijf ook helemaal verliefd op Petrie's! Heb chaps en jodphurs van Ariat, super fijn maar ik wil ook nog erg graag een paar mooie laarzen...

Mijn voorkeur gaat momenteel uit naar de Verona, mits ze er in mijn maat zijn. Vallen voor mij in de wat meer betaalbare categorie haha. Weet iemand of deze erg stug leer zijn, of vrij soepel?

Ze zijn best soepel, je kunt er echt wel direct een uur mee rijden, maar het is niet zo dat je daarna niet even zeer hebt. Ik heb er nu 3x mee gereden en ze zijn nu al 'ingereden', dus het valt ook allemaal wel mee!

Elk bad heeft er eendje.

Badeendje

Re: Ervaringen petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-17 14:16

Pretty!

In ieder geval na het rijden even bekijken of ze schoon of vies zijn. Stof haal ik er af met zo'n mega zachte glansborstel voor paarden, met van die witte haren. Viezigheid met een leerdoekje. Voor de perfecte glans even met wat leerdressing, maar niet heel vaak, is niet nodig.

Elk bad heeft er eendje.

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 14:37

Heel gaaf en super chique zo met die veter!

Elk bad heeft er eendje.

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 15:29

Je moet denk ik ook niet te hoog willen gaan hoor. Mijn laarzen pasten perfect toen ik ze kocht qua hoogte en zijn helemaal niet ingezakt. Als je ze te hoog koopt is het ook wel logisch dat ze gaan zakken natuurlijk, ze moeten toch ergens ruimte kwijt.

Elk bad heeft er eendje.

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-17 08:08

Spannend renee, de verona's zijn echt mega fijne laarzen <3. Let er alleen op dat je dat gouden gespje op het tweede gaatje vast doet, want dat gespje valt er met uit doen heel makkelijk vanaf.

Elk bad heeft er eendje.

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-17 17:18

Waarschijnlijk zijn ze van binnen gewoon gemaakt van ijzer, en is de buitenlaag gewoon niet 'dik' of 'dicht' genoeg om dit tegen te gaan. Ook in lucht zit vocht, en als je ze in de doos doet na het rijden zorgt het zweet ook voor extra vocht, dus dan gaan ze wel roesten. Een halfuur uitluchten is niet lang genoeg, petrie adviseert minimaal 24 uur luchten. Misschien dus niet meer in de doos doen, maar in een hoekje zetten met spanners erin?

Elk bad heeft er eendje.

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 12:45

Ik heb de verona's ook en ze zijn echt super fijn! Ideaal ook met dat elastiek. En ze zijn zo mooi <3.

Elk bad heeft er eendje.

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 11:52

Wauw heel chique!

Elk bad heeft er eendje.

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 21:36

En als je ze erg te hoog koopt dan gáán ze ook inzakken en dan wordt het echt lelijk. Niet al te hoog kopen, dat is ook nog eens heel erg oncomfortabel.

Elk bad heeft er eendje.

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 12:41

Trui schreef:
Probleempje... gister met de Cream ingesmeerd maar zitten nu dit soort vlekken op...
[ [url=m/MTLnws.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat heb ik fout gedaan? Heb gewoon alles ingesmeerd, minuutje later met droge punt van zo’n doek uitgewreven zoals staat op de fles

Dat is gewoon het soort leer, dat is wat stugger dan het leer aan de buitenkant, zodat je wat meer grip hebt. Je kunt het nog nawrijven met een doek en dan gaat het wel weer weg. Zie je niets van.

Elk bad heeft er eendje.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie