[FOTO] Show je rijlaarzen!

Moderators: petraaken, C_arola, Dyonne, Apple, Coby

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Djeradalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-17 21:23

SGorter schreef:
Mooie laarzen allemaal! Ik heb nog jodphurs en chaps want er is geen enkele laars die ik pas. Kuitmaat 31 en hoogte 46 zijn onmogelijke maten jammer genoeg :(

Al eens cavallo junior gepast?
Heb ik ook jaren mee gereden, ik heb ze toen op de 'groei' gekocht in kuit 32 hoogte 46. Had toen kuitmaat 30 maar zag er niet verkeerd uit :D

[o]

Djeradalover

Re: [FOTOVERZ] Show je rijlaarzen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 17:31

Woow face! Wist niet dat ze zo smal bestonden met die hoogte maat hihi, heb járen met kinderrijlaarzen van cavallo gereden, veel te kort en kon nog mn hand bij kuit 32 steken :+ . Nu petrie's met kuit 35, maar harde schacht dus valt niet zo op dat ze te breed zijn (heb nu +- kuit 33).

[o]

Djeradalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 17:56

Dan heb je geluk hihi, ik ben op het gemakje aan het kijken voor een 2e paar laarzen ivm paardjes die 2 verschillende stallen staan. Vroeger waren de cavallo junior laarzen net te kort(45) maar wel kuitmaat goed(32). Nu heb ik lengtemaat 48(maar 49 zou netter staan) en kuit 33.
Het paar wat ik nu heb is te wijd, maar door harde schacht valt het niet heel veel op maar t zit niet echt je van het.

Als iemand nog tips heeft *D

[o]

Djeradalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 19:52

Die 'ouderwetse' laarzen blijven echt nog mn favoriet. Jaaaren Derby's gehad zonder rits, nooit geen spijt van gehad.

[o]

Djeradalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 20:50

MorganeR schreef:
Hey rijlaars liefhebbers :wave:

Ik rijd nu al +-4 jaar alleen maar met jodhpurs, maar nu blijkt dat mijn kniepijnen te wijten (kunnen) zijn aan óf te lange beugels óf te weinig steun van de jodhpurs. De beugellengte heb ik nu veranderd, mocht dat niet baten moet ik op zoek...

Wat raden jullie aan? Chaps? Halfchaps? Minichaps? Toch 'hele' rijlaarzen, en welke dan?

Ik ben eigenlijk uitsluitend buitenritten-ruiter en rijdt ook maar een of twee keer per week (oud paard) dus ze hoeven niet super chique of duur te zijn.

Wellicht dat bergschoenen of de stalschoenen van ariat dan wat zijn? Die hebben een veel beter voetbed dan jodhpurs..

[o]

Djeradalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 21:21

Ik kreeg juist van die beugels last van mn enkel, je beweegt er teveel mee en dat is niet zo fijn als je last van je enkel hebt.

[o]

Djeradalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 01:36

pimaude schreef:
Djeradalover schreef:
Ik kreeg juist van die beugels last van mn enkel, je beweegt er teveel mee en dat is niet zo fijn als je last van je enkel hebt.

omdat ze aangeeft kniepijn te hebben, en ik een aantal goede verhalen heb gehoord van kniepijn+die beugels!

Ohja, het ging om de kniepijn :P .

[o]

Djeradalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 10:25

SGorter schreef:
Ik heb ook van die flex beugels omdat ik knieklachten heb, maakt zeker verschil! Daarnaast rijd ik met de jodphurs van Quur, die bieden mij veel steun. Daarbij heb ik de chaps van Ariat.

Heb je de jodhpurs van 100,- van quur?

[o]

Djeradalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 11:51

SGorter schreef:
Ja! Weet niet precies de naam (iets van Quur Marbella volgens mij).

Ooh twijfel al een tijdje, nieuwe jodhpurs nodig, zijn deze zo soepel als bij de beschrijving beweerd wordt? Ze schelen namelijk aanzienlijk in prijs tvg ariats :D

[o]

Djeradalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 21:28

SGorter schreef:
Het leer is heel fijn en soepel, goed te onderhouden. Maar hij bied mij (heb een enkelblessure) tegelijkertijd wel genoeg steun. Ik ga binnenkort overstappen naar de laarzen van Ariat, maar de jodphurs blijven zeker voor de stalklusjes!

Ooh klinkt super! Ik gebruik ze ook niet om mee te rijden, en voor 100,- ipv 150 wat de ariats kosten is het mooi meegenomen!

[o]

Djeradalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 17:39

Bralindy schreef:
Hier nu ook nieuwe winterlaarzen. Zitten zo heerlijk!
[ [url=m/BsIpak.jpg]Afbeelding[/url] ]

Welke maat heb je gekocht? Las dat ze groot vallen, bij jouw ook?

[o]

Djeradalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 14:48

Laarzen zonder rits zijn irritant om aan en uit te trekken maar voor derest vind ik ze super! Ik had vroeger derby's zonder rits, mn eerste leren laarsjes, jaren plezier van gehad!

[o]

Djeradalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-17 20:33

Ik heb ook dat model petries, inlopen had ik echt blaren tot bloedens toe. Na 1,5 jaar zijn ze nog steeds stug en ermee lopen ziet er niet uit :+ . Ze zijn ook te wijd geworden doordat ik veel gewicht ben verloren door stoppen met medicatie dus t wordt echt tijd voor andere laarzen :))

[o]

Djeradalover

Re: [FOTO] Show je rijlaarzen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 16:54

Dat is echt lastig hoor, ik heb zelf nu kuitmaat 32/33 momenteel maar rijd nog steeds met mn petrie’s met kuit 35.

Gezien mijn gewicht zo veranderlijk is als de seizoenen en dus ook mn kuitjes durf ik het niet aan om laarzen aan te laten meten naast het feit dat ik het geld er niet voor heb om even 500,- over de toonbank te gooien :D.

[o]

Djeradalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 09:53

Die petries heb ik ook en zijn met elastiek ook nog naast de rits... vallen dus eerder wijder dan smaller helaas!

[o]

Djeradalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 12:07

Het stiek vind ik persoonlijk niet zo van goede kwaliteit als bv het stiek vd laarzen van de cavallo junior laarzen die ik ook heb gehad. Die van petrie waren bij aankoop al niet stevig dus ik vind ze zeker wel ruimer vallen. Wel blijven mijn melbourne laarzen vrij stug dus bij mij valt het niet echt op vd zijkant dat ze te wijd zijn geworden als ik aan het rijden ben.

[o]

Djeradalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 17:47

Je zou de cavallo junior laarzen nog kunnen proberen, ik heb gisteren even mn petries gecheckt en ik heb 38/48/35 en van de cavallo’s had ik de 38/47/32.

Je ziet dat ze voor mij voor het mooie te kort zijn, maar als jij 46 hoogtemaat heb dan passen ze jou misschien mooier! Ik heb er jaren plezier van gehad maar vorig jaar verkocht omdat ik ze niet meer dicht kreeg, spijt van :7 .
Afbeelding

[o]

Djeradalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 20:04

Het zijn de laarzen met lak en steentjes idd, en alle junior laarzen zijn met rits geloof ik en een zooltje zodat maat 38 zonder zooltje dient als 39 ook!

Deze had ik, je hebt ze ook in het navy blauw met of zonder steentjes en in crocoleer!
https://www.ruitersportgierman.nl/caval ... ovski.html

[o]

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie