[FOTO] Show je rijlaarzen!

Moderators: C_arola, Dyonne, Apple, Coby, petraaken

bobje26

Re: [FOTOVERZ] Show je rijlaarzen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-17 20:47

Ik wacht al 15 (!!!) weken op mijn Cavallo's. Eerste keer wreef snede veeel te groot, te strak op de onder kuit en te groot boven aan. Tweede keer voet goed maar de kuit veeeeel te strak.... kreeg ze niet eens meer dicht. Super slechte service gehad van de winkel. Ze komen volgende week binnen en als ze dan niet passen ben ik het zat en wil ik mijn geld terug. _-:(

bobje26

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-17 21:03

xxpaaardje schreef:
bobje26 schreef:
Ik wacht al 15 (!!!) weken op mijn Cavallo's. Eerste keer wreef snede veeel te groot, te strak op de onder kuit en te groot boven aan. Tweede keer voet goed maar de kuit veeeeel te strak.... kreeg ze niet eens meer dicht. Super slechte service gehad van de winkel. Ze komen volgende week binnen en als ze dan niet passen ben ik het zat en wil ik mijn geld terug. _-:(

dat is best lang waar heb je ze laten aanmeten. En dat is niet netjes om zo met je klanten om tegaan en dan zulke laarzen aftelever. Ik wacht nu pas 3 weken denk ik nu op me cavallo laarzen. Hopelijk zijn die wel gelijk goed. En hopelijk duurt het bij mij geen 15 weken. Dat is echt super lang hoop voor jou dat die anderen wel goed zijn. Daar koop je geen laarzen voor kosten al genoeg.

Ik heb nog speciaal maatwerk genomen (€120 extra ....) zodat het goed zou passen. Als je een standaard maat hebt zal alles goed komen!
Welke heb jij besteld?

bobje26

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-17 20:48

Ik ook in Harmelen. Maar dat doe ik NOOIT meer. Ze zouden er tussen de 4 e 6 weken zijn en met 8 weken heb ik zelf maar gebeld waar ze bleven...... Echt bizar slechte service en zoals ik al zei 16 weken aan het wachten en maar kijken of ze goed zitten.... slechte communicatie en bizar slecht hoe ze met je om gaan in de winkel als je laarzen niet passen. Gewoon zeggen 'nou hij gaat toch dicht??? - je stelt je aan, de rits gaat dicht en je kuit klopt helemaal niet - nee ik heb al jaren ervaring ik weet echt wel wanneer een laars goed zit (ik kreeg de laars zelf niet eens dicht en had mega kloppende kuiten, de linkerlaars kreeg hij zelf niet eens dicht)'. Wat een drama. Ik hoop zo dat ze straks goed zitten, anders wil ik mijn aanbetaling terug en zoeken ze het maar uit.

bobje26

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 17:54

Kunga schreef:
Met mijn lange maar smalle benen is een passende rijlaars vinden een enorme opgave, maar afgelopen week kwam ik dan toch een perfect passend paar tegen! Ze zijn niet heel bijzonder qua uiterlijk, maar het feit dat ze aansluiten is bij mij wel bijzonder haha. Ze zijn van HKM. Voetmaat 38, hoogte 45 en kuitmaat 31. Heb ze meteen meegenomen. *\o/*
[ [url=m/amCN41.jpg]Afbeelding[/url] ]

Mooi! Jij past ook de Cavallo Jump Junior wel!

bobje26

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 16:04

Eindelijk na 16 weken gezemel en geruzie passende rijlaarzen! *\o/*

Afbeelding

Afbeelding

bobje26

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 18:27

mcjv schreef:
Gaaaaf die Cavallo's ik zit er ook op te wachten alleen dan in het donkerblauw. Wat voor kuitmaat heb jij? Ik heb best flinke kuiten en ben heel erg bang voor het plofkuiten effect.

Hahaha, nou maat 41 :') en schoenmaat 39, dus qua verhouding heule dikke kuiten. Juist dit model (wat wijder op de enkel) heeft geen plof kuiten! Daarom ook gekozen voor deze...

bobje26

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 19:02

Geruzie omdat de shop vond dat de laarzen wel pasten terwijl dit niet zo was. De eigenaar die zich mega brutaal en totaal niet klant/hulp verlenend opstelt en gewoon staat te appen en te bellen terwijl jij met niet passende (dure) laarzen zit.. Nu door cavallo alles opgelost maar kan geen goed woord spreken over Superstore de ruitershop. Eerder superSTOM de ruitershop!

bobje26

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 19:58

Cowboy_Serge schreef:
bobje26 schreef:
Geruzie omdat de shop vond dat de laarzen wel pasten terwijl dit niet zo was. De eigenaar die zich mega brutaal en totaal niet klant/hulp verlenend opstelt en gewoon staat te appen en te bellen terwijl jij met niet passende (dure) laarzen zit.. Nu door cavallo alles opgelost maar kan geen goed woord spreken over Superstore de ruitershop. Eerder superSTOM de ruitershop!

Oke, dat is vervelend als ze zo doen als je dure laarzen koopt, maar gelukkig n goed opgelost.
Een mooie bolling in de kuit maakt de laarzen juist mooier dan van die rechte kokers.

Ja niet door de winkel maar door Cavallo..

bobje26

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 07:34

Ligt ook aan het leer vd laars, brushed leer moet je bijvoorbeeld niet invetten en lak leer ook niet.
Ik heb mijn bruine laarzen toen altijd met bruin leervet gedaan en dat was super mooi. Gewoon dezelfde kleur bij petrie besteld. Zelfde kan voor blauw en cognac, je moet er gewoon goed naar vragen bij de aanmeter! :)

bobje26

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-17 07:16

SGorter schreef:
Mooie laarzen allemaal! Ik heb nog jodphurs en chaps want er is geen enkele laars die ik pas. Kuitmaat 31 en hoogte 46 zijn onmogelijke maten jammer genoeg :(

Cavallo junior past jij gewoon hoor. :)
Met maat 38 heb je de maat 47/32 (dus 1 cm te hoog en 1 cm te wijd, maar hij zakt sowieso in en je sokken compenseren de extra cm)

bobje26

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-17 11:43

DenieesB schreef:
xMalibu schreef:
je kuitmaat meet je toch met je broek en sokken aan?

Klopt, kuitmaat wordt gemeten zoals je de laars aan zou doen

Ligt aan hoe en door wie je je laarzen aanmeet.

Als je kijkt naar bijvoorbeeld Alberto Fasciani, die heeft wel zulke maten. Maar die is wat duurder dan bijvoorbeeld Cavallo. Veel springlaarzen merken hebben kleine kuitmaten. :)

bobje26

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-17 08:29

Heb jij de gewone binnenkant op de contactgrip? Ziet er mooi uit! Gelukkig bij jou wel alles goed gegaan in Harmelen. Ik wacht ondertussen alweer 24 weken (wtf) op sporenbandjes in brushed kleur bij hun. Echt, zo'n slechte service heb ik nergens mee gemaakt!

bobje26

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-17 04:45

farahtjuh schreef:
Weet iemand of cavallo meerde leer soorten/kleuren heeft

Ja. Wat zoek je? Ze hebben heel veel namelijk. :)

bobje26

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-17 07:20

Afbeelding

Ik heb de insignix lux met rochen. :)
Het is brushed leer, dus tussen lak en mat in. Maar dan met zwarte zool (vond hout niet zo mooi onder een geheel zwarte laars).

bobje26

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-17 19:06

Sunrise schreef:
Die cavallo laarzen zijn echt prachtig bobje! Precies die wil ik ook! Zitten ze lekker :D ?

Ik heb ze nog niet kunnen gebruiken. :')
Extra harde schaft maar met een groene drie jarige vlotte merrie blijft ik nog even bij mijn ariats hahaha! Qua lopen (heb ze even 2 keer stiekem gepast) zaten ze heerlijk!

bobje26

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-17 22:42

Sunrise schreef:
Hahah ja ik snap 'm :')

Geef maar een keer een update ofzo als je ze aangehad hebt met rijden dan, ben benieuwd!! ( oja, waar heb je ze gekocht? ) :)

In Harmelen, superstore de ruitershop.
Maar doe VOORAL NIET daar. :')
Wat een verschrikking, laarzen zijn meerdere keren terug gestuurd en zooooo slechte service. Ik wacht nog steeds op geld terug en sporen riempjes hebben wel 24 weken geduurd! Echt bizar slecht. Maar goed, ik heb ze nu.... :)

bobje26

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 09:39

bobje26

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 14:07

Suede laarzen van bijvoorbeeld celeris of petrie? Zeker niet saai of standaard !

bobje26

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-17 17:47

llora schreef:
Ik heb een vraagje. We hebben van goede vrienden gratis een nieuw paar qhp junior laarzen gekregen. Voetmaat is goed en met twee paar sokken aan de enkel ook. Nu enkel de kuit is toch een twee cm te breed. Kan een goede schoenmaker zoiets versmallen en wat kost zoiets. Zit al wel een rits in.

[ [url=m/8Fgjyp.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/CvVsf2.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dit is wel heel extreem...
Qua hoogte lijken ze ook erg kort, misschien beter om te ruilen met een andere maat die wel past?

bobje26

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 16:28

Het lijkt het mij niet waard om zo veel te gaan sleutelen aan rijlaarzen van die prijs/kwaliteit. :)

Ik zou toch echt voor een ander paar kijken. Dit gaat met rijden zelf ook irriteren en slecht zitten.

bobje26

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-17 08:27

Ik heb als kind ook op maat gemaakte rijlaarzen gehad omdat er gewoon niks in mijn maat was + allergie voor rubber rijlaarzen.
Die laarzen waren rond de 180 euro en zijn echt heel erg lang meegegaan, hierna overgestapt op de junior maten. :) Misschien toch eens kijken naar zo iets?

Ilora, de kwaliteit van de laars die je dochter gehad heeft is niet heel erg denderend. Ik zou echt ervoor passen om hier te veel en duur werk in te laten zitten. Succes ! :)

bobje26

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-17 10:51

Deze laarzen zijn zo zacht, die zakken wel meer dan 1 cm. Je kunt altijd een hakje in doen for the time being. :)

bobje26

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 10:12

germie schreef:
Ik zal mijn Petries van 22 jaar oud eens op de foto zetten. Ze zijn nu wel bijna op. Maar wat waren die laarzen kwalitatief goed. Tussendoor wel andere gehad en sommigen heb ik nog.
Helaas nooit betaalbare blauwe laarzen kunnen vinden in het blauw. Dus ik ben nog steeds aan de zwarte laarzen.

Petrie heeft gewoon diverse tinten blauw.

bobje26

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 14:19

Mijn nieuwe pareltjes !
Alberto Fasciani.

Afbeelding
Afbeelding

bobje26

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 18:24

Je kunt ze nog helemaal zelf samenstellen qua kleur! Ik heb gekozen voor blauw met oranje maar twijfelde heeel erg over paars met wit... <3