[FOTO] Show je rijlaarzen!

Moderators: petraaken, C_arola, Dyonne, Apple, Coby

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

llora

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-17 17:30

Ik heb een vraagje. We hebben van goede vrienden gratis een nieuw paar qhp junior laarzen gekregen. Voetmaat is goed en met twee paar sokken aan de enkel ook. Nu enkel de kuit is toch een twee cm te breed. Kan een goede schoenmaker zoiets versmallen en wat kost zoiets. Zit al wel een rits in.

Afbeelding

Afbeelding

llora

Re: [FOTOVERZ] Show je rijlaarzen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-17 18:57

Ik kan ze niet ruilen. Heb ze gratis gekregen. En is voor mijn dochter van tien jaar. Dit is de junior maat

llora

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-17 19:03

Ik zal is horen bij de andere ruitersport winkel. Als je vanachteren de laars dicht duwt tot tegen haar been is het ongeveer twee drie cm dat je vast hebt in totaal. Ik wil gerust de kosten doen omdat ik ze gratis heb gekregen. En de dochter is er al helemaal verliefd op. Laarzen zijn 31.5 cm breed en als ik haar kuit meet heeft zij 28.5

llora

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-17 19:21

We hebben even een betere foto gemaakt en ze heeft nu twee paar lange sokken aan. Maar vind ze toch nog wat breed en de hoogte is normaal goed denk ik

Afbeelding
Afbeelding

llora

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-17 19:52

Wij hebben echt nog een goede schoenmaker in het dorp. Zo nog eentje van de oude stiel met veel passie voor de stiel. Niet eentje die het alleen voor het geld doet. Maar ook de passie ervoor heeft. Die heeft indertijd nieuwe ritsen in mijn laarzen gezet. En was goed gedaan. Bij de ene ruitersport zaak vroegen ze 40 euro per laars. Maar hij deed dat alleen voor de duurdere merken niet voor een goedkope qhp laars.

llora

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-17 19:55

Janine1990 schreef:
llora schreef:
Ik zal is horen bij de andere ruitersport winkel. Als je vanachteren de laars dicht duwt tot tegen haar been is het ongeveer twee drie cm dat je vast hebt in totaal. Ik wil gerust de kosten doen omdat ik ze gratis heb gekregen. En de dochter is er al helemaal verliefd op. Laarzen zijn 31.5 cm breed en als ik haar kuit meet heeft zij 28.5

Wees verstandig en ga ermee naar een gewone schoenmaker... Bij de ruitersportzaak doen ze niets, of vragen ze de hoofdprijs ;)
Mijn Petries voorzien van nieuwe ritsen via Divoza: 90 euro per rits.
Bij de turk om de hoek: 30 euro.

Je moet alleen wel een goede schoenmaker hebben, ik heb mijn laarzen de eerste keer via via naar een schoenmaker laten sturen die er een potje van heeft gemaakt. Anderen raadden mij een Turk aan vlakbij, die mij vroeg welke stumper er aan mijn laarzen had gezeten. Ik heb daar mijn laarzen meerdere keren van nieuwe ritsen laten voorzien, echt perfect werk!

Dat is wel een serius prijsverschil. Máár 90 euro per rits pfff. Maar zou de schoenmaker ze dan wat kunnen versmallen. Halen ze er dan een strook leer tussenuit ofzo?

llora

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 20:37

Ik ga gewoon morgen is horen bij de schoenmaker. Heb niet veel te verliezen. Oh te laag vind ik ze niet zo direct. Als ze te hoog zijn wordt het iets moeilijker om haar knie te plooien. Maar ik ga morgen is horen wat de schoenmaker ermee kan doen en wat het mij gaat kosten.

llora

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 22:16

Janine1990 schreef:
llora schreef:
Ik ga gewoon morgen is horen bij de schoenmaker. Heb niet veel te verliezen. Oh te laag vind ik ze niet zo direct. Als ze te hoog zijn wordt het iets moeilijker om haar knie te plooien. Maar ik ga morgen is horen wat de schoenmaker ermee kan doen en wat het mij gaat kosten.

Nee hoor, is niet moeilijk...

Laarzen horen te hoog te zijn in mijn ogen. Inlopen zorgt er toch wel voor dat ze op de enkel gaan zakken. En leer is flexibel, gaat vanzelf krom staan in de knieholte.

Niet bij elke laars wordt dit even mooi trouwens. Maar ik heb liever een te hoge laars, dan een laars die onder de knieholte blijft. Je krijgt er rare dikke pootjes van... Ik althans...

Bij kinderen vind ik het trouwens geen ramp, ik vind het niet meer dan logisch dat je geen honderden euro's uit gaat geven aan iemand in de groei. En ik zou het ook absoluut niemand aanraden om dat wel te doen :n

Ik zou het niet erg vinden als ze wat moest bijkomen. De spriet dat het is. Ach haar rubberen laarzen zijn ook veel te breed. En chaps zijn meestal ook te breed. We hebben de laarzen gekregen. Dus er is niks verloren denk ik dan maar.

llora

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 19:20

De schoenmaker heeft de laarzen versmalt voor 26 euro voor de rwee laarzen. Ik vind het nog heel mooi gedaan. Je ziet geen verschil en mooi gestikt. Voor dat geld kan.ik niet sukkelen. Laarzen gratis gekregen en rubberen laarzen zouden mij nog meer gekost hebben en zijn ook te breed en te laag

Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie