Ervaringen petrie rijlaarzen

Moderators: C_arola, Dyonne, Apple, Coby, petraaken

Ketaki

Re: Ervaringen petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 23:26

mn eerste rijlaarzen waren petrie glasgow, die werden te krap bij de kuiten en heb toen flink doorgespaard en heb nu inmiddels de petrie athene alweer 6 jaar.

ben er dik tevreden over.

ook ik hoor iig dat ze heel stijf zijn, maar ik vind het nog aardig meevallen.

misschien is het een kwestie van dat iedereen de laarzen anders ervaart.

ik weet iig wat ik in huis haal, als ik deze koop, bij de andere moet ik dat nog maar net weten :)

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-16 19:25

Mo_mootje schreef:
Hoe is jullie ervaring met een extra harde buitenkant?

ik vind juist, dat ik daardor een stillere beenligging heb, dus ik vind het alleen maar fijn :j :j :j

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 01:53

germie schreef:
ambre schreef:
Ik kan met de Anky's zonder rits ook direct rijden.
Weekje beetje gevoelige hielen maar verder niets.
Ik ben weer helemaal fan vd stijve laars zonder rits: mooi en klassiek en er kan weinig aan kapot gaan!

Ik ook, helaas is Petrie gestopt met het allerbeste model: de perfect. Ik heb al perfects van 20 jaar oud.

waarom zijn ze met de Petrie perfects gestopt?
:o :o

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 02:13

Farome schreef:
Ik ben ook suuuper happy met mijn Petrie Coventry's

[ [url=m/lSoiJg.jpg]Afbeelding[/url] ]

ik zie dat de rits aan de achterzijde zit, of is dat fout? :o :o :) :)

ik heb nu zelf de petrie athene, al bijna 7 jaar, dus volgend jaar wil ik toch anderen, maar twijfel ff.

ben over petrie rijlaarzen zeer goed te spreken :j :j

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 20:52

mijn petrie athene slijten in de binnenkant ook heel erg. daarom dat ik alvast rustig rondneus.

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 19:31

Area51 schreef:
Petrie fan meld zich :) M'n Petrie athene's zijn echt mn pantoffeltjes, zitten zoo heerlijk! Wel zijn ze zo langzamerhand aan vervanging toe, binnenkant begint erg door te slijten.
Nou heb ik hele smalle enkels, de athene sluit daar dus echt niet mooi aan, maarja, ik vond ze zo mooi :o Zijn er Petrie modellen met smallere enkels dan de athene? Of moet ik dan echt naar op maat gemaakte laarzen gaan kijken...

dat slijten van de petrie athene heb ik ook, na 7 jaar.

verder ben ik er idd ook over te spreken. *\o/* *\o/* *\o/*

ik heb de petries op maat laten aanmeten bij divoza,
:) :)

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-17 18:10

Cheminee schreef:
Ik had de standaard petrie Glasgow..

Wat een rotdingen waren dat.. hard.. zakten bijna niet in en na 3 jaar had ik nog de blaren, ook vond ik de zool heel erg glad.. ik gleed constant uit mijn beugels..

Over kwaliteit niets te klagen!

Uit eindelijk ervoor gekozen ze te verkopen en deniros te kopen..

ik heb ook petrie glasgow gehad, ik vond ze erg fijn.

helaas dat de rits snel knapte en mn kuiten te snel te dik werden :( :(

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 04:28

germie schreef:
Heb laatst de Petrie Coventry in handen gehad, kwijl. Maar beetje te duur. Je mag wel echte kwaliteit verwachten voor die prijs natuurlijk. Maar wat zijn ze mooi.

ik heb de petrie athene. volgens mij in dezelfde prijsklasse. ik vond ze erg fijn, onddanks dat ze vrij prijzig waren. :j :j :j

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-18 12:22

ik ga dit jaar ook weer nieuwe rijlaarzen halen. heb altijd petrie gehad, dus denk nu ook weer. weet alleen niet welke. en ik wil graag blauwe laarzen bestellen. enig idee welke ik kan doen. ik laat ze bij divoza altijd op maat bestellen.
heb de petrie athene nu al ruim 8 jaar, en de naden beginnen nu wel erg los te laten. ze hebben hun beste tijd wel gehad.

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-18 15:00

ja ik zag ook deniro's maar ik twijfel, aangezien ik goed tevreden over petrie ben.

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 23:20

ik heb een dilemma, na de vakantie ga ik nieuwe petries bestellen, maar twijfel tussen de petrie coventry en de petrie athene. de athene heb ik zelf nu al 8 jaar gehad in zwart, en twijfel of ik die weer neem, maar in blauw, of de coventry in blauw. het is dezelfde prijsklasse, dus daar hoef ik het niet voor te doen. wat zouden jullie doen?

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 11:06

Ja ik twijfel idd. Weet het nog niet

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 15:00

ik heb de athene zelf al gehad, erg fijne laars. die heb ik toen helemaal op maat gemeten bij divoza.

ik vind de coventry er ook erg gaaf uitzien, maar twijfel of die wel goed aansluit bij mij.

de athene heb ik nu ruim 8 jaar mee gereden, maar de naden beginnen nu echt te slijten

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 17:13

ik heb rugklachten dus springen doe ik al niet.

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 21:51

Ja vind ze erg fijn met rijden.
De coventry hoe zijn die kwa materiaal en hoe zijn ze met rijden?

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 17:07

absque_dubio schreef:
Wat vinden jullie het verschil tussen de Athene en Coventry kwa materiaal/pasvorm?

de coventry staat aangegeven als springlaars en de athene een dressuur / polo laars.

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 20:11

absque_dubio schreef:
Athene vond ik idd wat rechter. Ik heb vrij slanke enkels dus de coventry was beter geschikt. Bij de Divoza zeiden ze alleen dat een hogere dressuurboog niet mogelijk is (bij geen enkele petrie laars). Iemand een voorbeeld van de coventry met een hogere dressuurboog dan de standaard 4cm?

oooh dank je wel. aangezien ik binnenkort ga kijken voor nieuwe petries. ik twijfel dus tussen de coventry en de athene. de athene heb ik al eens gehad. :j

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 21:48

emma_evg schreef:
Ik heb zelf de Athene, maar daar moet je echt niet mee gaan springen. Voor dressuur vind ik ze echt super fijn, maar het leer is gewoon best stijf, dus met kortere beugels krijg je gewoon echt pijnlijke enkels omdat je je hakken niet zo heel ver kunt uitdrukken.

Dus daar zou ik echt mijn keuze van laten afhangen. Coventry heeft soepelder leer. Het is maar net wat je voorkeur is en wat je met de laarzen gaat doen.

Ik twijfel een beetje wat ik ga doen met mn Athene's, ik rijd nu vooral jonge springpaarden, en dan kan ik de laarzen gewoon niet aanhebben. Vind het ook zonde om ze in de kast te laten staan, misschien verkoop ik ze en koop ik er een paar goede springlaarzen voor terug. Maar ze zijn wel zooo mooi en heel fijn met gewoon dressuurmatig rijden. Twijfel twijfel

je kan ze ook houden als trainingslaarzen, als je wel gaat dressuren en dan extra springlaarzen erbij, of is dat veel te duur? :)

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 00:09

emma_evg schreef:
Ja daar zat ik ook aan te denken, maar twee van de drie die ik nu rijd hebben wat moeite met stilstaan tijdens het opstappen, en met die laarzen moet ik een krukje gebruiken. En dat gaat dus niet. En daarnaast, heb nu eventjes geen geld voor nieuwe laarzen erbij. Dus of deze verkopen en nieuwe springlaarzen dr bij, of gewoon nog eventjes sparen voor extra laarzen en de Athene's nu af en toe gebruiken als trainingslaarzen. Ik denk dat ik dat doe.

dan zou ik even doorsparen als ik jouw was. zo heb je beiden.

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 19:27

ik heb nieuwe petrie rijlaarzen gehaald gisteren bij de divoza.
het zijn de petrie verona geworden.
die sloten het beste bij mij aan. *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-18 17:36

ik heb bij de divoza in Enschede de petrie verona aangemeten gekregen, maar ik heb het idee, dat de laarzen mij te hoog zijn aangemeten. ik heb ze nu 1x aangehad, maar vraag me af, waar ik naartoe moet, want iemand zei me, dat ze veel te hoog zaten. bij divoza zeiden ze, dat ze nog wel inzakken, maar de laarzen zitten midden in mn knieholte en daar is het leer dus ook al dubbel gaan zitten.

is petrie degene die fout is, of divoza, aangezien ik het 3x heb nagevraagd aan hun

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-18 23:06

De voetmaat is precies goed, allleen vanaf mn knieholte naar beneden is te lang.

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-18 02:33

sterreke98 schreef:
Ja dat snap ik, maar een hakje verhoogd je hak iets. Dus dan zou de hoogte ook wat minder worden.

dat is mijn vraag niet, dus ook niet het antwoord.

mijn vraag is, wie is er nou verantwoordelijk, voor het verkeerd aanmeten in de hoogte van mn laars. divoza zelf, of petrie.

want bij divoza heb ik het ruim 3 x gevraagd of dit niet te hoog was en zij vonden van niet, ik vond van wel. -O- -O-

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-18 18:39

egnie schreef:
Ketaki Je hebt de laarzen dus pas? Je zou thuis zelf even kunnen meten wat de hoogte moet zijn. Staan zat voorbeelden op het net hoe je dat moet doen. Verder vind ik het advies van Sterreke98 niet verkeerd. Je zou eens kunnen proberen om met een hakje erin te gaan rijden. Als het dan namelijk niet zo is kun je daar de eerste tijd mee rijden. De laarzen gaan inzakken en dan kunnen ze er weer uit. Echter zakken laarzen meestal niet na 1 keer rijden in.

Wat betreft de verantwoordelijkheid. Zijn je laarzen maatwerk of is het een standaardlaars (zo uit de doos in de winkel) Bij die laatste is Petrie niet verantwoordelijk bij de eerste is het even kijken hoe het opgeschreven en doorgegeven is. De laarzen worden altijd iets hoger gemaakt dan de echte maat ivm inzakken.

de verona is helaas standaard maat idd.

ik heb idd meerdere keren aangegeven dat zij de hoogte goedvinden ( 47 cm)

terwijl de vorige laarzen, ook petrie ( athene) het destijds op 46 cm is gemeten.

dat zat goed, die 46 cm, die 47 kan ik dus ook niet normaal lopen.

:(

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-18 21:10

egnie schreef:
Dan zou ik en klacht doen bij divoza. Dan kan Petrie er niks mee

dat snap ik idd. vond het ook apart, dat ik 3x gevraagd heb, hoe dat zat. maar zij vonden dit het beste aansluiten bij mij.

en ik vind het gewoon te hoog. wellicht dat het nog moet inzakken, maar dan zou het veel meer moeten inzakken.