Ervaringen petrie rijlaarzen

Moderators: Coby, petraaken, C_arola, Dyonne, Apple

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Roquen

Re: Ervaringen petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-16 21:12

Ik heb ook Petrie Olympics. In het begin vond ik ze heel erg stug (eerste keer leren rijlaarzen, na altijd schoenen en chaps) maar nu zitten ze zo fijn. Mijn beenligging is er ook door verbeterd en stiller.
Helaas is de rits kapot, bij beide laarzen, dus ik moet er binnenkort maar even een nieuwe in laten zetten.

20 years from now, you will be more disappointed by the things you didn't do than by the ones you did do.
    So throw off your bowlines, sale away from the safe harbour and catch the trade winds in your sails.

Roquen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-18 10:01

Ik ben gaan hardlopen, en nu krijg ik mijn Olympics niet meer helemaal dicht... :(
Zijn er hier mensen die ervaringen hebben met het inzetten van een stuk elastiek?

20 years from now, you will be more disappointed by the things you didn't do than by the ones you did do.
    So throw off your bowlines, sale away from the safe harbour and catch the trade winds in your sails.

Roquen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-18 19:46

Nee, geen CEP sokken geprobeerd. Dat kan ik wel even proberen.

Ja, kan altijd mn laarzen naar Petrie laten opsturen. Maar dan ben ik ze lang kwijt en mn portemonnee vindt het vast fijner als de goede schoenmaker op de hoek ernaar kijkt. Maar omdat ze geen ervaring met rijlaarzen hebben wil ik graag foto's. Ze hebben er een tijd geleden wel heel netjes een nieuwe rits in gezet.

Oprekken met een rits is wel een puntje van aandacht. De rits kan namelijk de druk niet zo goed aan. Dat het er niet zo mooi uit ziet geeft niet. Die laarzen waren me veel te kostbaar om in een hoekje te staan.

Roquen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 21:18

_Bianca schreef:
Roquen schreef:
Oprekken met een rits is wel een puntje van aandacht. De rits kan namelijk de druk niet zo goed aan. Dat het er niet zo mooi uit ziet geeft niet. Die laarzen waren me veel te kostbaar om in een hoekje te staan.

Oprekken kan wel hoor, alleen duurt het geloof ik langer. Ik heb ook eens laarzen met rits laten oprekken. Nooit ergens last van gehad nadien :o

Ik zeg ook niet dat het niet kan, maar het is wel een gevoelige plek.
Daarnaast weet ik wel zeker dat er niet genoeg opgerekt kan worden in mijn geval.

Roquen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-18 20:35

Ik ben ook benieuwd, al ga ik ze waarschijnlijk toch verkopen. Mijn paard is verhuisd naar een kleine stal, waar het totaal niet praktisch is met leren rijlaarzen.

Roquen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 09:54

Dat heeft ie netjes gedaan!

Roquen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 19:24

MISTRAL94 schreef:
Lottekuhh_x: Rond de enkels ook dikker al heb ik dat niet hoeven meten. Hoef alleen de kuit en net onder de knieschijf te meten. Ik heb van Huet gevraagd of een rijglaars niet beter is voor mij. Zijn reactie was over my dead body :') heb ook niet verder gevraagd omdat ik het persoonlijk ook niet mooi vind.De polo laars vind ik wel mooi. Maar qua voet was dit model niet geschikt. Model Olympic is het geworden. Door de rits schuin voor is elastiek volgens mij geen optie. Rits achter en dus de mogelijkheid van elastiek is gezien mijn kuit ook geen optie. Aardig beperkt dus al met al. Op zich vind ik het model wel prima en een rits schuin voor helemaal. Maar het vele vocht vasthouden maak ik mij wel zorgen over. Ik heb mijn oude laarzen nog wel. Maar die geven totaal geen steun bij de voet/enkel ik gooi ze niet weg maar denk als je eenmaal met deze laarzen gereden hebt je niet anders meer wilt. Ik ga nog even meten en dan de maten doorgeven aan van Huet en dan maar afwachten of hij het aan durft :+

Ik heb zelf de Olympic gehad, en mooi niet dat ik die dicht kreeg als mijn benen dikker waren. Ik heb ze uiteindelijk maar weer verkocht.

Roquen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-19 19:54

Ik heb ook nooit ingelopen van te voren. Rijlaarzen zijn om mee te rijden, niet om mee te lopen. Was geen pretje in het begin, maar ging prima na een paar keer.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie