Ervaringen petrie rijlaarzen

Moderators: Coby, petraaken, C_arola, Dyonne, Apple

Lottekuhh_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 11:47

Deze lengte maat is er alleen wanneer je maat 36 hebt ofzo. Ik heb 4 weken geleden Petries aan laten meten en paste toen opeens goed in lengte maat 46 terwijl toen ik zelf mijn been meette had ik ook 42 cm. De laars zakt ook altijd nog wat centimeters in zeiden ze. Maar ik heb de laarzen nog niet binnen dus weet nog helemaal niet of ze gelijk hebben en passen straks.[/quote]

Dat had ik dus ook, toen ik het zelf meette had ik hoogte 40 en toen ik ze in de winkel paste hoogte 46. Gelukkig heb ik ze niet op de gok besteld, want dan waren ze sws veel te laag geweest

Jiwendy (Blue Hors Zack x Spielberg) L1 + 4

Lottekuhh_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-17 12:11

liekec schreef:
Mag ik even binnenvallen en vragen wat jullie van de pasvorm van deze laars vinden?
[ [url=m/WUG3Zg.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/5h5xTr.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ik twijfel omdat mijn voetmaten ongelijk zijn, mijn ene hiel drukt nu echt wel flink tegen de laars. Maat groter gaat mijn ander voet schuiven helaas. Daarnaast ben ik bang dat ze te laag zijn. Ook vind ik ze voor 300 euro een beetje teveel 'kaplaars' lookalike. Ik wil eventueel bij celeris laarzen aan laten meten, omdat ik ze dan zelf kan samenstellen en de pasproblemen van de petrie van de foto ook niet meer. Iemand die weet wat wijsheid is?

Ik vind de pasvorm voor het zicht best goed, maar zelf voel je natuurlijk het beste of dat ze goed zitten. De hoogte van de laars is ook net wat jij fijn of mooi vindt. Zelf vind ik ze voor het zicht niet te laag. Aangezien je ene hiel nu al erg tegen de laars drukt zal ik ze als ik jou was toch niet nemen, nog liever te groot dan te klein. Zelf heb ik wel eens iets te kleine schoenen gekocht en heb deze uiteindelijk verkocht omdat ze me echt niet lekker zaten.

Lottekuhh_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 21:59

Iselda schreef:
[ [url=m/kscjBY.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik heb ze, helemaal gelukkig! :D
Zodra het weer en de 'bak' (weiland) het toelaten ga ik ze proberen. Ze zitten totaal niet krap, voel ze licht in mn knieholte, maar dat moet goedkomen.

Heel mooi! <3

Lottekuhh_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-17 22:27

Ik heb na 7 weken eindelijk m'n laarzen binnen. Geen idee waarom dit 7 weken moest duren voor een paar standaard laarzen, maar achja ik heb ze nu wel *\o/* Ze zijn alleen nog wel wat hoog en ermee lopen gaat nog niet echt soepeltjes. Het zijn de athene in cognac kleur.
Afbeelding
Afbeelding

Lottekuhh_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 12:52

Iselda schreef:
Wauw, ze zijn wel echt heel mooi! Dat is het wachten toch wel waard geweest? :o

Jaa dat is zeker waar! Ik heb er ook nog sporenbandjes bij gekregen, wel had ik eigenlijk om sporenriempjes gevraagd maar dat hadden ze verkeerd begrepen. Nu kan ik deze ook wel goed gebruiken dus maakt het me niet uit, heb ze er toch gratis bij gekregen :)

Lottekuhh_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 12:59

PanamaD schreef:
Mag ik mij ook melden? Heb nu 3 jaar ariats en zien er nog prima uit maar ik merk dat ze afzakken met rijden wat mij irriteerd en vind ze voor mij eigenlijk net te log gezien ik niet heel dun ben.

Ik zag dus petri's Melborne, heb niet heel t topic door gelezen maar wel gekeken en zag een aantal mensen met deze laars. Hoe bevallen ze tot nu toe? Las dat het leer niet van hele goede kwaliteit is?

Ik wil graag soepele laarzen met een vetertje voor rist achter en elastiek. In het bruin.

De rijlaars coventry vind ik prachtig maar de prijs vind ik echt te helaas voor een 2e laars... (399 bij ooteman)

Wie heeft ideetjes? :)

Bij Divoza hebben ze regelmatig 25% korting op een artikel naar keuze. Voor het geval dat je je bedenkt en misschien toch voor de coventry zou willen gaan. Het scheelt je dan 100 euro. Ik heb deze korting ook gehad bij mijn laarzen, altijd mooi meegenomen ;)

Lottekuhh_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 13:43

PanamaD schreef:
De covenrty is dan met de witte stiksels en die heeft divoza niet. Maar wel een goeie tip om daar evt de melbourne te kopen!

Ik zou ze dan bestellen(woon niet in de buurt) heeft iemand een duidelijke foto van de bruine kleur van de melbourne? Zou ze bij de EJ kunnen passen zodat ik de maten weet.

Oh dat klopt inderdaad. Op de website staan alleen de gewone bruine. Misschien dat als je het ze vraagt ze degene met witte stiksels ook zouden kunnen bestellen, het nadeel is alleen wel dat je dan weer een tijdje moet wachten.

Als dit niet het geval is kan je de korting inderdaad ook goed bij de melbourne gebruiken. Ook zou ik zeker eerst naar de ej of iets dergelijks gaan om ze te passen. Zelf had ik eerst een beetje gekeken wat m'n maten ongeveer zouden zijn, echter klopte hier vrij weinig van. Ik dacht dat ik hoogte 40 zou hebben ipv 46

Lottekuhh_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 17:35

PanamaD schreef:
Oe groot verschil idd!! Net jammer dat EJ geen bruin heeft. Heb zelf een bruin zadel met 2 kleuren bruin en als je laarzen dan weer een totaal andere kleur heeft wordt het net een kermis attractie haha. Wie weet kunnen ze wel bestellen als ik niet vast aan de prijs zit..

Jaa dat moet je dan niet doen nee haha. Bruin is in dat opzicht wel lastiger aangezien je zoveel verschillende kleuren bruin hebt.

Lottekuhh_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 09:12

Blacky94 schreef:
Ik zou persoonlijk niet naar de EJ of Divoza gaan om aan te meten.. Sowieso had Divoza mijn maat niet eens (online). Nu hebben wij gelukkig een particuliere ruitersport in de buurt waarvan de eigenaresse zelf best goed bekend staat mbt laarzen aan laten meten dus dat scheelde al. En zij hadden op dat moment ook 20% korting op alle rijlaarzen :)

Ik word trouwens ook steeds blijer van mijn laarzen :) inlopen was wel even een crime en de eerste 3x rijden waren ook niet alles maar inmiddels beginnen ze steeds fijner te zitten en ben ik er echt onwijs blij mee :)

Om aan te meten zou ik het inderdaad ook niet zo snel doen, maar als je in een standaard maat valt maakt het niet zoveel uit. Je kan ze dan gewoon passen en dan voel je zelf ook wel wat fijn zit en wat niet. Op de website hebben ze heel weinig maten staan, terwijl ze er in de winkel veel meer hebben. Nu waren die van mij jammer genoeg ook niet op voorraad maar deze hebben ze toen gewoon besteld.

Het is trouwens ook geen garantie dat als je het bij een goede ruitersportzaak laat doen ze wel goed zitten. Mijn eerste paar leren laarzen heb ik bij het Drunens Ruiterhuis gehaald en deze waren eigenlijk veel te smal. In het begin ook veel kramp in m'n kuiten gehad tijdens het rijden, maar ik dacht ik moet ze nog inrijden dus dit zal er wel bij horen, niet dus. Ik heb ze wel 2,5 jaar gehad maar als m'n kuiten wel eens dikker waren kwam ik er amper normaal in en had ik de hele tijd kramp tijdens het rijden, geen pretje dus. Ook heb ik bij hun een keer chaps gekocht, deze zaten juist weer veel te los en had ik ook niks aan. Dit had ik met passen al gezegd maar hun zeiden nee het hoort zo, dus ik dacht oke dat zal dan wel zo zijn. Gelukkig weet ik nu beter en kijk ik gewoon zelf hoe het zit ipv dat ik naar iedereen luister en niet naar mezelf.

Lottekuhh_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 09:14

Mallootje schreef:
Iemand vroeg naar het glitterrandje, dat kan, ik heb het op mijn sublime's:

[ [url=m/CUqACh.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/3TpiwC.jpg]Afbeelding[/url] ]

Oh wauw! Heel mooi <3 Vind de sublime's qua model ook heel mooi. Misschien dat ik later ook nog zoiets wil als wedstrijdlaarzen.

Lottekuhh_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 09:18

_karin_ schreef:
Ik heb iemand zien rijden laatst met een lakrandje op haar Olympics en toen dacht ik wel <3 <3 maar het is maar net of je het er voor over hebt inderdaad!

En gaaf glitterrandje zeg!!

Ik heb mijn Olympics ook laten 'aanmeten' bij de ej en die van mij zijn echt 1 cm te hoog. Dat gaf ik aan in de winkel maar werd weggewuifd. Jammer! Nu heb ik zo'n kreukje bij mijn knieholtes en ik rijd er echt alleen in met lange beugels, loop er niet op op stal en spring er ook niet mee.

Wat balen zeg! Ook niet echt netjes dat ze er niets aan willen doen.Heb je al wel een hakje geprobeerd?

Lottekuhh_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 20:42

PanamaD schreef:
Hoe meer ik er naar kijk, hoe lager ik ze idd vind. Vind die van 1 maat langer dan ook een stuk mooier. Herkennen jullie dan het probleem dat als ik mijn been al ietjes optil (als op de foto) dat de laars in mn knie holtes zit? Is dit normaal?

Ben zelf niet bekent met dit soort laarzen.

Jup, de mijne hebben dat ook. Ik kan zonder hakjes niet eens op een stoel zitten zonder m'n benen iets naar voren te moeten doen. Oja en ook kan ik niet op m'n pony stappen zonder ze helemaal open te doen, omdat ik m'n been amper zo hoog opgetild krijg. Dit was echter wel zonder hakje erin dus nu moet het denk ik wel lukken.
Laatst bijgewerkt door Lottekuhh_x op 28-07-17 20:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Lottekuhh_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 20:45

magootie schreef:
PanamaD schreef:
Hoe meer ik er naar kijk, hoe lager ik ze idd vind. Vind die van 1 maat langer dan ook een stuk mooier. Herkennen jullie dan het probleem dat als ik mijn been al ietjes optil (als op de foto) dat de laars in mn knie holtes zit? Is dit normaal?

Ben zelf niet bekent met dit soort laarzen.

Ik vind ze ook echt te laag. Het is zo zonde dat als ze straks inzakken ze veel te laag zijn!

Mijn laarzen zijn echt heel hoog. Is ook met verharde schacht en op maat gemaakt en sluiten overal perfect aan! In mijn knieholte hoe ik ze nog wel. Maar verder zitten ze echt fantastisch!! Ben er zo blij mee!!

[ Afbeelding ]

Zo hoog vind ik ze het mooist en sowieso ook hele mooie laarzen. Dit is voor dressuur wel fijn, maar springen gaat er denk ik niet echt mee.

Lottekuhh_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 22:41

Klikoo schreef:
[ [url=m/POR0Kt.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/VfXvR9.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ik heb ook net nieuwe petries gekocht. Ze zitten heel erg hoog, kan niet op een stoel zitten. Durf er alleen nog niet mee te rijden. Ik hoor verschillende dingen, de ene zegt thuis inlopen de ander zegt juist van niet en gewoon gaan rijden. Wat raden jullie aan? Ze zijn eigenlijk alleen voor op wedstrijd, maar kan er nu nog niet mee starten want ik durf ze nog niet op het paard aan. Bang dat ik em niet voel, Haha.

Heel mooi! <3
De mijne heb ik de eerste keer gewoon aangedaan toen ik m'n pony uit de wei ging halen, dus eerst wel een beetje mee gelopen. Wel had ik de ritsen toen open gelaten aangezien ik er anders amper mee kon lopen omdat ze nog te hoog waren.Daarna heb ik er gelijk mee gereden, met opstappen wel helemaal open moeten doen omdat ik anders niet kon opstappen. Met rijden had ik geen pijn in m'n knieholte, maar ik zweefde wel soort van in m'n laarzen en m'n hak kwam dus niet bij de zool van m'n laars. De dag erna heb ik er hakverhogers in gedaan en dit ging een stuk beter. Ik kon er gewoon op lopen en zelfs opstijgen met wat moeite. Door de hakverhogers heb ik ook minder ruimte bij m'n wreef en zweef ik niet meer. Nu zitten ze eigenlijk al helemaal goed en misschien dat ik de hakverhogers er wel gewoon in laat zitten.

Succes met inlopen/rijden alvast ;)
Ik heb bij de mijne eigenlijk vrijwel nergens last van gehad, behalve dat ik amper kon opstijgen en dat de voet nog wat stug was in het begin. Het viel me in ieder geval alles mee. Ik heb wel de athene dus geen idee hoe het bij die van jou is.

Lottekuhh_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 14:55

Skogan schreef:
Ik heb nog niks besteld.. ben aan het twijfelen.. ik heb 44cm in hoogte gemeten en 40/41 cm kuit (ene kuit dikker)
Dus in principe 47h met 41breed past wel, maar met een zooltje?

Ik heb zelf de athene (ook een polo model) en deze heb ik in hoogte 46 genomen. Deze zijn wat te hoog maar met hakje (1,5 cm) erin zitten ze perfect. Nu heb ik laatst het hakje eruit gehaald (ongeveer na 1,5 maand) om te kijken hoe ze nu zaten qua hoogte en nog steeds zijn ze me voor het fijne wat te hoog. Mijn laarzen zijn dus amper ingezakt. Natuurlijk is het wel een andere laars dan de verona, maar het model is wel ongeveer hetzelfde. In mijn geval laat ik het hakje er gewoon in zitten, zit bij mij zowel qua hoogte beter als bij de wreef. Zonder hakje zweef ik soort van in de laars tijdens het rijden. Als je er een hakje inlegt moet je er wel rekening mee houden dat je minder ruimte hebt bij je wreef. In mijn geval was dit juist positief, maar daardoor kan ie ook juist niet meer goed passen.

Lottekuhh_x

Re: Ervaringen petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 15:07

Mooi hoor Steef! <3

Lottekuhh_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 00:26

HenriekeJ schreef:
Hoi iedereen, ik heb een vraagje en hopelijk kan iemand mij helpen want ben er helaas nog niet uitgekomen in andere oude topics.

Ik heb vorige week de Petrie Padova's aangeschaft samen met de Petrie Bootcare set. Nu vroeg ik mij af, gebruiken jullie deze set iedere keer na het rijden om je laarzen schoon te maken? Zo niet, hoevaak dan wel? En wat doen jullie dan om na het rijden je laarzen schoon te maken?

Momenteel maak ik ze eerst met een vochtige gladde doek schoon om het meeste vuil er af te halen en dan doe ik de cleaner en cream erop doordat de laarzen toch wel meteen wit zijn na het rijden.

Ik hoor graag jullie mening :)

Toen ik m’n laarzen net had nam ik ze 1x in de week af met een natte doek en gebruikte ik de set van De Niro (is vrijwel hetzelfde als die van petrie) 1x in de 2 weken. Wanneer ze erg vies en modderig waren nam ik ze meestal wel gelijk af met een natte doek. Natuurlijk kan je je laarzen zo vaak schoonmaken als je zelf wilt. Ik vind het zelf een beetje onnodig om het vaker te doen, maar dat is natuurlijk persoonlijk. De laatste 2 maanden heb ik ze misschien 1x afgenomen en de set gebruik, nu ik ze al wat langer heb. Ben er ook al niet zo zuinig meer op, maar ze zien er verder nog mooi uit. Ik ben nooit zo goed in ze netjes schoon maken en houden ;)

Lottekuhh_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 23:05

absque_dubio schreef:
Ik ben aan het kijken voor andere laarzen. Nou zag ik bij Ooteman dat bij de Athene staat dat ze een dressuurboog van 4cm hebben, is dit niet erg laag?
Op de foto lijken ze ook zo laag, maar als ik zoek naar foto's van andere mensen, lijkt de dressuurboog een stuk hoger.
De Coventry 4cm, Melbourne 5cm, en de Olympic 6cm.
Ik vind de Olympic alleen iets te 'simpel' denk ik. Ik wil liever of een vetertje aan de voorkant, of een gespje bovenaan zoals de Athene. Maar dan wel met boog van 6cm. Iemand die mij kan helpen? :+

Dat had ik destijds ook gezien bij de Athene idd. Ze zijn er in een lagere rondere boog en een wat hogere boog en ook de gesp is anders. Ik weet niet of dit te maken heeft met misschien een nieuwer en ouder model? Ik wilde per se degene met de hogere boog en heb ze toen bij Divoza besteld, omdat ze ze daar in de winkel alleen met hoge boog hadden. Ze waren alleen niet op voorraad in mijn maat, dus hebben ze ze bij Petrie besteld. Had ook nog eens 25% korting :j

Dit zijn de mijne, ongeveer 7 maandjes uit. Ze zijn wel erg vies, gelukkig valt het op deze kleur minder op dan op zwart. Ben niet zo goed in poetsen...
Afbeelding

Lottekuhh_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 12:39

absque_dubio schreef:
Kijk, dat biedt hoop. Zulke vind ik mooi ja. :j
Ik hoop dat ik wat eerder op het werk weg kan om naar een Divoza te rijden, en anders wacht ik de volgende korting af. Ik weet nu gelukkig dat het wel mogelijk is. Bedankt!

Jaa precies. Gelukkig is er ook regelmatig korting bij Divoza. Ik bestel daar best vaak alleen als er korting is, omdat de ruitersportzaak bij mij in de buurt me die kortingen op duurdere dingen nooit gaat geven. Daar is het hooguit iets van 10% op rijlaarzen.

Lottekuhh_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 11:43

Volgens mij is het leer van de coventry ook een stuk soepeler dan de athene, dus ook een kwestie van wat je zelf fijn vindt. Of gewoon een keertje passen in de winkel? Dan kan je denk ook al gemakkelijker je keuze maken.

Lottekuhh_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-18 21:13

Ik heb een vraagje... Ik ben van de plan de athene te bestellen met een lak gesp van de superior en eventueel een andere kleur stiksel. Nu is mijn vraag of dat er iemand is met een zwarte laars met een wit, contrast of liefst grijs stiksel? (aangezien ik deze nog nooit heb gezien) en hier misschien een foto van heeft. Ik zit nogal te twijfelen over de kleur stiksel die ik zal nemen. Ik ben bang dat het misschien te heftig wordt op zwart en heb het alleen nog maar voorbij zien komen in combinatie met een contrast zool, wat erg mooi is, maar helaas niet kan bij de athene.

Of is er iemand die misschien zijn/haar mening/advies zou willen geven? :) Dit zijn de drie mogelijkheden.

Grijs:
Afbeelding

Contrast:
Afbeelding

Wit:

Afbeelding

Lottekuhh_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 06:52

ohja daar zit je natuurlijk ook met een probleem. Ik had al wel bedacht van als ik het niet meer mooi vind ga ik er gwn met zwarte schoenpoets of iets dergelijks overheen en is het weg, maar dat betekent idd ook dat je je je laarzen zelf daar niet zwarter mee kan maken... ook denk ik eigenlijk dat een licht stuksel na een paar keer gebruiken echt zo licht niet is haha

Ik zal ff informeren wat de meerprijs is. Als het meevalt kan ik de gok nog wel wagen. Ik vind het bij de gesp wel iets mooier en deze doe ik toch in lak, dus dat is niet zozeer een probleem.

Lottekuhh_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 12:03

Rena100 schreef:
Ik heb geen petries met licht stiksels maar lipicas. Die zijn na zo'n 8 jaar niet meer wit. Heb er denk ik zo'n 3 jaar plezier van gehad. Laarzen heb ik nog steeds overigens. Maar dan zonder contrast stiksel. Ze waren ook cognac en niet zwart. Heb zo geen foto meer van toen ik ze net had helaas.

Moet er wel bij zeggen dat dit mijn enige laarzen Ijn, dus rij er altijd mee ook in de blubber.

Dat begrijp ik na 8 jaar. Het valt me op zich nog mee dat het pas na 3 jaar was aangezien je ze altijd gebuikt, ook in de blubber. Zou het ook niet zo erg vinden als het na een paar jaar niet meer te zien is, tenzij het heel veel meer heeft gekost natuurlijk. Ik ga ze wel als wedstrijdlaarzen gebruiken dus ze zullen niet zoveel te lijden hebben :D

Lottekuhh_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 21:37

Ik heb zojuist de laarzen laten bestellen bij de Divoza. De verkoopster zei wel dat ze niet zeker wist of dat het kon van die gesp, aangezien ze het soms wel deden en soms niet... :? We hebben het wel zo op de bon gezet, dus maar hopen dat het kan. Ik heb al wel het volledige bedrag betaald. Ik voelde me echt een enorme zeurpiet met al m'n wensen, maar wilde gwn dat alles goed ging haha. Ik heb ook nog een aantal laarzen gepast, omdat de voetmaat van m'n huidige laarzen voor het fijne ietsjes te groot is en ze ook 1cm te hoog zijn. Het gekke was wel dat ze bijna geen laarzen in maat 37 of kleiner op voorraad hadden. Nou was dat niet zo'n probleem alleen hadden ze alleen andere modellen in maat 37 of 36,5 dus die heb ik maar gepast. Nu dacht ik van het zal wel allemaal hetzelfde vallen want het is hetzelfde merk... Niet dus. Een 36,5 voelde bij het ene model veel ruimer dan de 37 en andersom. Nu heb ik maar gewoon de 37 besteld, want dan nog liever iets te groot dan misschien wel veel te klein. Heb ze nu trouwens in een 37,5 dus passen zal het sws wel, maar wilde het deze keer gwn helemaal goed doen ipv half haha

Lottekuhh_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 21:12

Ik heb voor de mijne ook niks bij hoeven te betalen voor de stiksels. Eigenlijk best logish, want alleen de kleur is anders en stikken moet je het toch. Het valt alleen wel onder maatwerk, dus dan betaal je meer, maar dat werd het sws toch al ivm met die gesp.

Volgensmij betaal je voor de duurdere modellen als de sublime en superior ook bijna nooit iets bij wat je ook kiest. Zag meerdere uitvoeringen voor allemaal dezelfde prijs en ook op de configurator verandert de prijs dan idd niet.

Nog steeds is de sublime in het lak met contrast zool echt m’n droomlaars, maar zat er momenteel helaas echt niet in qua budget. Als ik ooit geen arme student meer ben zullen ze er zeker komen <3