Ervaringen petrie rijlaarzen

Moderators: Coby, petraaken, C_arola, Dyonne, Apple

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Blacky94

Re: Ervaringen petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 14:07

Ik kom even inbreken :o
Ik lees nu een paar weken mee want ik heb sinds kort de Petrie Coventry laarzen. Gewoon in het simpel zwart, hou niet van teveel poespas :o Had ook mazzel dat ik nog net in een standaard maat paste dus dat scheelde weer :)
Maar ik heb er nu een aantal keer mee gereden en ik vroeg me af hoe jullie ze hier schoonhouden en waarmee? En dan altijd na het rijden, of 1x per week oid?

Luna <3

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-17 21:09

Lottekuhh_x schreef:
liekec schreef:
Mag ik even binnenvallen en vragen wat jullie van de pasvorm van deze laars vinden?
[ [url=m/WUG3Zg.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/5h5xTr.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ik twijfel omdat mijn voetmaten ongelijk zijn, mijn ene hiel drukt nu echt wel flink tegen de laars. Maat groter gaat mijn ander voet schuiven helaas. Daarnaast ben ik bang dat ze te laag zijn. Ook vind ik ze voor 300 euro een beetje teveel 'kaplaars' lookalike. Ik wil eventueel bij celeris laarzen aan laten meten, omdat ik ze dan zelf kan samenstellen en de pasproblemen van de petrie van de foto ook niet meer. Iemand die weet wat wijsheid is?

Ik vind de pasvorm voor het zicht best goed, maar zelf voel je natuurlijk het beste of dat ze goed zitten. De hoogte van de laars is ook net wat jij fijn of mooi vindt. Zelf vind ik ze voor het zicht niet te laag. Aangezien je ene hiel nu al erg tegen de laars drukt zal ik ze als ik jou was toch niet nemen, nog liever te groot dan te klein. Zelf heb ik wel eens iets te kleine schoenen gekocht en heb deze uiteindelijk verkocht omdat ze me echt niet lekker zaten.

Maar dat gaat imo bij rijlaarzen niet op.. Ik heb mijne ook aan de kleine kant gekocht, maar dat komt vooral omdat het leer is en leer normaal gesproken nog best wel uit loopt.. En ondanks dat ik er nu pas een paar keer mee gereden heb merk ik wel dat ik er steeds makkelijk in kom en steeds meer ruimte krijg.
Ik heb ook 2 paar cowboylaarzen. De ene kon ik amper inkomen maar die zitten nu prima, die andere had ik achteraf misschien nog wel een maat kleiner kunnen kopen aangezien die nu wat te ruim zijn.

Luna <3

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-17 09:36

Op laten rekken? Geen idee hoeveel het verschil is..

Luna <3

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 21:42

Ik zou persoonlijk niet naar de EJ of Divoza gaan om aan te meten.. Sowieso had Divoza mijn maat niet eens (online). Nu hebben wij gelukkig een particuliere ruitersport in de buurt waarvan de eigenaresse zelf best goed bekend staat mbt laarzen aan laten meten dus dat scheelde al. En zij hadden op dat moment ook 20% korting op alle rijlaarzen :)

Ik word trouwens ook steeds blijer van mijn laarzen :) inlopen was wel even een crime en de eerste 3x rijden waren ook niet alles maar inmiddels beginnen ze steeds fijner te zitten en ben ik er echt onwijs blij mee :)

Luna <3

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 22:10

Steef schreef:
Ik zou ook niet naar ej of divoza gaan om aan te laten meten, maar om even wat standaard maten te passen is het denk ik prima :j

Ik viel, gelukkig, nog net in een standaard maat, maar dus wel een die niet bij divoza te vinden was.. en wrs had ik daar bij een divoza of ej ook niet zomaar op uitgekomen aangezien ze vrij strak zaten in het begin.. Maar vrijblijvend passen kan idd niet zoveel kwaad alhoewel ik er persoonlijk wel iemand naar zou laten kijken die er wat meer verstand van heeft voor zomaar zo'n paar dure laarzen aan te schaffen.. :)

Luna <3

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 21:02

PanamaD schreef:
Maar het zakt wel? Want met buiten rijden zit ik een gaatje korter en mn benen moeten dan niet afsterven :D

Ben trouwens blij met jullie meningen!! Dank daarvoor.

Zakt wel iets :) ik ben na twee keer rijden ofzo al gaan springen met ze.. dat ging eigenlijk vrij snel verassend goed. Heb er geen last meer van ondanks dat ik bijv bij het aantrekken nog steeds mijn been niet te ver moet buigen. Maar in het begin heb ik met inlopen ook echt wel veel last van mn knieholtes gehad..

Luna <3

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 09:09

Ik heb de Coventry nu bijna een jaar. Ondanks dat ik ze eigenlijk iets vaker schoon zou moeten maken en in zou moeten vetten, zien ze er nog bijna als nieuw uit. "Inlopen" was wel even een crime, maar heb niet eerder zulke fijne laarzen gehad :)

Luna <3

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 19:41

Ik heb zelf geen ervaring met de Athene maar de Coventry vind ik zelf een erg fijne laars. Ik vind het leer ook fijn aanvoelen, maar persoonlijk niet te soepel.
Nu springen wij ook naast de dressuur dus in die zin wel fijn als de laars wat meer meewerkt. Heb ze wel iets in moeten rijden maar heb er geloof ik de 4e keer rijden al mee gesprongen en dat ging ook prima :)

Anouk, kan je dan niet beter naar Brandhof of Van Huet gaan?

Luna <3

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie