Ervaringen petrie rijlaarzen

Moderators: Apple, Coby, petraaken, C_arola, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

emma_evg

Re: Ervaringen petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 13:32

Ik heb nu sinds een half jaar de petrie athene. Inlopen/rijden was wel vreselijk, ze zijn aardig stug, maar nu zitten ze super! Dat wordt de volgende keer ook weer petrie, hele goede kwaliteit. Ben er ook wel zuinig op, alleen aan met rijden en verder stalschoenen.

emma_evg

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 21:03

Had ik precies hetzelfde, vooral de eerste keer. Wat ik je kan aanraden is om ze tussendoor ook gewoon in huis aan te doen, 2x per dag 30 minuten ofzo. Ik heb dat een weekend gedaan en toen ik er daarna voor de tweede keer mee ging rijden was het echt stukken beter. Maarja de eerste weken blijf je gewoon voelen dat je nieuwe laarzen aan heb. Daarna zitten ze wel echt super! Ik heb ze nu een half jaar en ze gaan nog elke maand weer lekkerder zitten. Maar ik heb ze ook alleen maar met les en wedstrijd (5x per maand) aan.

emma_evg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 13:02

Nou ik had een beetje hetzelfde, als ik ging meten kwam ik ook rond de 42 43 uit, heb toen laarzen gekocht met hoogtemaat 45 via mp en mocht ze terug sturen als ze niet paste. En ze paste goed, ze hadden zelfs nog wel iets hoger gemogen.

emma_evg

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-17 17:10

Ik heb de athenes nu bijna een jaar, maar ik heb het probleem dat dat gespje een soort van begint te roesten. Terwijl ik ze altijd in de doos bewaar en ze nooit nat/vochtig worden. Ook na het rijden laat ik ze altijd nog een half uurtje staan, zodat ze even kunnen luchten, en dan doe ik ze pas in de doos. Ik bewaar ze gewoon in huis, dus geen vochtige ruimte. Weet iemand hoe het kan dat ze toch roesten? En zijn deze gespjes ook gewoon los weer te bestellen?

emma_evg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 07:09

Ik had ook hetzelfde, ik meette maat 42/43 en heb nu 45 die nog aan de korte kant zijn, voor het mooie hadden ze wel 46 zijn geweest. Maar zoals de xIeer al zegt, koop ze ook niet te hoog, want of ze zakken niet genoeg in en blijven pijn doen, of ze zakken heel veel in en dat ziet er niet mooi uit (al die kreukels bij je enkel). Mijn laarzen zijn omdat ze aan de lage kant zijn voor dressuurlaarzen maar een centimeter ofzo ingezakt, niet veel.

emma_evg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 17:11

ik maak ze ong eens in de twee maanden helemaal schoon. Eerst met een nat doekje het vuil er af en daarna invetten met kiwi schoencreme. Dat gaat ook prima. Maar ik gebruik ze ook maar plusminus 5x in de maand, alleen met de dressuurles en op wedstrijd want thuis rijd ik met chaps. Tussendoor maak ik ze ook nog wel eens schoen met een vochtig doekje.

emma_evg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 15:29

Nouja en als ze wat lager zijn zakken ze sws niet zo veel. Ik vind het op zich nog wel mee vallen dat lage, voor het mooie zou het idd een maat hoger kunnen maar vind dit ook nog wel mooi. Als je er ook mee wil gaan springen enzo moet je ze sws niet te hoog kopen, dat zit niet zo lekker in je knieholte haha ;)

emma_evg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 17:09

Ik had mijne eerst een week elke dag een beetje in huis aangehad, en daarna gewoon gaan rijden. Eerste keer is vreselijk, voelt als blokken beton zo stijf haha. Maar daarna gaat het steeds beter. Succes!

emma_evg

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 17:46

MyWishMax schreef:
Nog wel even een opmerking. Ik heb thuis zelf mijn benen gemeten, zoals het hoorde, maar toch kwam ik op andere maten dan die ik uiteindelijk gekocht heb. :=

Zelfde hier :') ik meette hoogte 42, heb nu 45 en die is aan de lage kant. En het is niet zo dat ik echt niet kan meten ofzo. Dus ik raad iedereen wel even aan om ook even te passen! Al is het maar om een idee te krijgen hoe de maten vallen.

emma_evg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 22:30

HenriekeJ schreef:
Hoi iedereen, ik heb een vraagje en hopelijk kan iemand mij helpen want ben er helaas nog niet uitgekomen in andere oude topics.

Ik heb vorige week de Petrie Padova's aangeschaft samen met de Petrie Bootcare set. Nu vroeg ik mij af, gebruiken jullie deze set iedere keer na het rijden om je laarzen schoon te maken? Zo niet, hoevaak dan wel? En wat doen jullie dan om na het rijden je laarzen schoon te maken?

Momenteel maak ik ze eerst met een vochtige gladde doek schoon om het meeste vuil er af te halen en dan doe ik de cleaner en cream erop doordat de laarzen toch wel meteen wit zijn na het rijden.

Ik hoor graag jullie mening :)

Hoi hoi, op de doos staat idd dat je ze elke keer na het rijden moet schoonmaken en behandelen met die bootcare set, maar ik kan me niet voorstellen dat iemand dat blijft doen. Misschien de eerst 2 weken maar je blijft aan de gang dan. Wat ik doe is na het rijden ff een vochtige doek er overheen, en ong eens in de 2 maanden invetten. Nu gebruik ik mijn laarzen niet zo heel vaak, alleen met de les 1x in de week, voor thuis heb ik andere (oude) laarzen, en op wedstrijd. Dus dat komt neer op zo'n 10 keer rijden voordat ik ze weer invet.

emma_evg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 14:36

absque_dubio schreef:
Ik ben aan het kijken voor andere laarzen. Nou zag ik bij Ooteman dat bij de Athene staat dat ze een dressuurboog van 4cm hebben, is dit niet erg laag?
Op de foto lijken ze ook zo laag, maar als ik zoek naar foto's van andere mensen, lijkt de dressuurboog een stuk hoger.
De Coventry 4cm, Melbourne 5cm, en de Olympic 6cm.
Ik vind de Olympic alleen iets te 'simpel' denk ik. Ik wil liever of een vetertje aan de voorkant, of een gespje bovenaan zoals de Athene. Maar dan wel met boog van 6cm. Iemand die mij kan helpen? :+

Ik heb de Athene, vind de dressuurboog erg mooi maar iets hoger had ik nog mooier gevonden. Ik kan eventueel wel een foto maken als ik ze aan hebt, dan kun je het wat beter zien misschien? Een laars met een boog van 6 cm en een gespje oid heeft petrie wel, maar dan kom je volgens mij bij de nog duurdere laarzen uit (superior, polo, etc)

emma_evg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 21:58

absque_dubio schreef:
Als je een foto hebt, graag! :)
Ik zie namelijk ook genoeg foto's van de Athene waarbij ik de boog wel mooi vind, dus ik snap er niks van.
Bedankt voor de tip. Ik had de Superior en Polo al gezien, maar ik zoek juist in de prijs tot rond de 400,- aangezien het een trainingslaars gaat zijn. Voor wedstrijden wil ik volgend jaar wel een prijsklasse hoger gaan kijken.

Ik maak morgen ff een foto van mijn athenes!

emma_evg

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 12:23

Ik heb met de athene ook een halve maat groter, simpelweg omdat er geen gewone 37 is maar alleen iets groter (4.5) en iets kleiner (4.0). En dan zit de 4,5 mij fijner.

emma_evg

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-18 18:55

Trui schreef:
Ik sta op het punt ze te kopen. Vinden jullie het de investering waard?

Je bedoelt het kopen van Petrie's? Ik vind van wel, zeker in vergelijking met de 'goedkope' merken zoals EJ, Mondoni, Qhp, etc. Ik heb mijn Petrie Athene's nu bijna 2 jaar en ze zien er nog als nieuw uit. Ik heb ze wel tweedehands gekocht, hoewel ze niet gebruikt en dus nieuw waren. Voor de nieuwprijs zou ik ze niet kopen, omdat ik gewoon niet zo veel geld heb :+ Maar ik ben er super blij mee zo.

emma_evg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 20:33

Ik heb zelf de Athene, maar daar moet je echt niet mee gaan springen. Voor dressuur vind ik ze echt super fijn, maar het leer is gewoon best stijf, dus met kortere beugels krijg je gewoon echt pijnlijke enkels omdat je je hakken niet zo heel ver kunt uitdrukken.

Dus daar zou ik echt mijn keuze van laten afhangen. Coventry heeft soepelder leer. Het is maar net wat je voorkeur is en wat je met de laarzen gaat doen.

Ik twijfel een beetje wat ik ga doen met mn Athene's, ik rijd nu vooral jonge springpaarden, en dan kan ik de laarzen gewoon niet aanhebben. Vind het ook zonde om ze in de kast te laten staan, misschien verkoop ik ze en koop ik er een paar goede springlaarzen voor terug. Maar ze zijn wel zooo mooi en heel fijn met gewoon dressuurmatig rijden. Twijfel twijfel

emma_evg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 21:22

Ketaki schreef:
emma_evg schreef:
Ik heb zelf de Athene, maar daar moet je echt niet mee gaan springen. Voor dressuur vind ik ze echt super fijn, maar het leer is gewoon best stijf, dus met kortere beugels krijg je gewoon echt pijnlijke enkels omdat je je hakken niet zo heel ver kunt uitdrukken.

Dus daar zou ik echt mijn keuze van laten afhangen. Coventry heeft soepelder leer. Het is maar net wat je voorkeur is en wat je met de laarzen gaat doen.

Ik twijfel een beetje wat ik ga doen met mn Athene's, ik rijd nu vooral jonge springpaarden, en dan kan ik de laarzen gewoon niet aanhebben. Vind het ook zonde om ze in de kast te laten staan, misschien verkoop ik ze en koop ik er een paar goede springlaarzen voor terug. Maar ze zijn wel zooo mooi en heel fijn met gewoon dressuurmatig rijden. Twijfel twijfel

je kan ze ook houden als trainingslaarzen, als je wel gaat dressuren en dan extra springlaarzen erbij, of is dat veel te duur? :)

Ja daar zat ik ook aan te denken, maar twee van de drie die ik nu rijd hebben wat moeite met stilstaan tijdens het opstappen, en met die laarzen moet ik een krukje gebruiken. En dat gaat dus niet. En daarnaast, heb nu eventjes geen geld voor nieuwe laarzen erbij. Dus of deze verkopen en nieuwe springlaarzen dr bij, of gewoon nog eventjes sparen voor extra laarzen en de Athene's nu af en toe gebruiken als trainingslaarzen. Ik denk dat ik dat doe.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie