Ervaringen petrie rijlaarzen

Moderators: C_arola, Dyonne, Apple, Coby, petraaken

nereids

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 16:22

Na een paar bruine Deniro's neig ik nu toch weer heel erg naar zwarte Petries. Dan vooral de Olympic. Op foto's vind ik de laars er altijd vrij breed bij de enkel uit zien in vergelijking met de schaft, iemand hier ervaring mee of dit ook zo is?

nereids

Re: Ervaringen petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 11:42

Dieseltje09 als je dat zou willen doen graag! Vind de Leeds namelijk ook erg mooi <3
absque_dubio ik heb ook in verhouding met mijn onderbeen vrij smalle enkels en voeten. Welke modellen werden jou daarvoor geadviseerd? Even snel het topic doorgelezen en jij hebt de coventry's besteld toch

nereids

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 12:28

Klopt ik zie ze ook niet meer, vervelend dat het zo onduidelijk is gegaan bij Divoza!
Ik denk dat ik binnenkort maar gewoon eens langs wat winkels moet gaan en ze dan in het echt kan zien

nereids

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 13:42

Oh gelukkig! Ben benieuwd hoe ze je bevallen :)

nereids

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-18 17:59

Wat zijn goede winkels om laarzen te laten aanmeten in het zuiden? Het moet te rijden zijn vanuit Limburg.

nereids

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 08:43

Niekj_Jente schreef:
adventures01 schreef:
Wat zijn goede winkels om laarzen te laten aanmeten in het zuiden? Het moet te rijden zijn vanuit Limburg.

Doen ze dit niet bij viehoff? Dacht dat ze in Landgaaf zitten..

Ik dacht dat ze geen Petrie meer hebben? Zie niks meer op de site of Facebook erover

nereids

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-18 16:23

Vanmiddag nieuwe Padova’s besteld *\o/*
Het is nog even afwachten of ik in de standaard maten pas met mijn lengte.
Benieuwd hoe de kwaliteit zich verhoudt met de prijs.

nereids

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-18 22:22

Only2Bianca welke bedoel je?

nereids

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-18 14:23

Volgens mij is dat het nieuwe model van Petrie. Dat zeiden ze in ieder geval tegen mij toen ik mijn laarzen liet aanmeten.

nereids

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 20:50

Golden_Angel Dit zal voornamelijk liggen aan het model laars, het soort leer wat er gebruikt wordt en hoe hoog je je laarzen laat opmeten en natuurlijk een persoonlijke voorkeur ;)
Petrie heeft meerdere modellen in verschillende prijsklasses, de ene 550 euro is de ander niet.

Hopelijk zijn mijn Leeds binnenkort klaar! ben benieuw hoe ze zullen zitten. :):)

nereids

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 20:58

Even op de site van Petrie zelf kijken, staat bij welk model en dan het soort leer.

nereids

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 15:26

Ik heb vandaag eindelijk mijn nieuwe Petrie laarzen opgehaald! Ze zijn aangemeten maar toch twijfel ik of ik de enkel niet te wijd vind. Kan hier nog wat bij Petrie aan gedaan worden? Het gaat om de Leeds met elastiek en als ik ze nu aanheb zitten ze nergens echt strak om mijn been..

nereids

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 15:44

poes schreef:
Zeker terug gaan. Het is niet voor niets maatwerk.

Kunnen ze er dan nog wat aan doen?
Ik heb hiervoor de DeNiro tricolore gehad die veel nauwer om te enkel zit. Bij deze is toch echt wat plaats over bij de enkel en kan een deel bij de kuit indrukken. Ik weet niet of dat zo hoort omdat dit natuurlijk een ander model is.
Ik had juist voor de Leeds gekozen omdat deze een smallere enkel heeft maar dit valt best mee met mijn laarzen. :')

nereids

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 16:20

Wist niet dat daar een verschil in zit, mijn excuses. Waar zie ik dat verschil?

nereids

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 16:23

Mijn kuit is op meerdere plaatsen opgemeten en dit is naar Petrie gestuurd. Heeft 7 weken geduurd voordat ze er waren. Heb zelfs nog iets laten aanpassen aan de laars bij de boog.

nereids

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 17:25

Ik heb de winkel gebeld en kan ze komende week terug brengen.
Bedankt voor jullie reacties!

nereids

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-19 15:56

Laarzen voor de 3e keer laten opsturen. Elke keer als ze terug kwamen was er wat anders wat niet klopte...
Nog meer mensen die dit hebben gehad bij hun laarzen?

nereids

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-19 14:07

Iemand ervaring met de Petrie Rome, en dan ben ik benieuwd naar het verschil tussen kalfs en rundleer bij de laars. Wat zijn jullie ervaringen?

nereids

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 19:02

Helaas is de rits gesproken bij het passen in de winkel, de andere kant zat wel meteen goed gelukkig *\o/* .
Hopelijk kan ik ze over 2 weken dan echt gaan inlopen :):)

nereids

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-19 19:03

Mij werd ook geadviseerd er een week mee te wachten om te gaan rijden. Eerste elke dag een tijd aan doen en ze zo langzaam inlopen. Ik zou niet eens in het zadel komen denk ik zonder ze in te lopen _/-\o_

Die van mij waren binnen maar helaas moet een laars toch aangepast worden, dus nu alleen de linker thuis om naar te 'kijken' :')
Heeft iemand ervaring/ hoe lang duurde het inlopen van de Petrie Rome van kalfsleder?

nereids

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 16:17

Hoe strak zat de laars de eerste keren dat jullie hem aanhadden? Ik heb nu een laars van de 2 thuis staan en wilde hem net even voor de leuk aan doen maar durfde niet veel kracht te zetten om de rits dicht te krijgen. In de winkel zeiden ze dat dat nodig is voor het inlopen zodat het goed naar mijn been vormt.
Alhoewel ik nu dus bang ben dat mn kuit toch dikker is geworden door het sporten (terwijl je afvallen zou verwachten), of het me verbeeld en dat de laars 2 weken geleden met passen ook zo strak was. :')

nereids

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-19 19:31

Oh wat vervelend!
Ik meen me te herinneren dat op mijn doos wel mijn naam stond, weet het niet zeker meer. De doos is weer opgestuurd dus heb die niet bij de hand. Heb ze niet besteld via een groter bedrijf zoals Divoza maar een kleiner, misschien bestellen ze daar anders.
Neem aan dat het om custom laarzen gaat?

nereids

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-19 19:53

Ik bedoelde dat mijn laarzen destijds in die pasdoos aankwamen, alleen zijn ze weer terug gestuurd in die doos waardoor ik niet kan nakijken of er een naam op staat.
Ik zou ook de betreffende winkel bellen, er zal vast een mederwerker zijn die er meer van weet of aan andere collega's kan vragen voor informatie.

nereids

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 15:03

Wat fijn! Ik ben ook wel heel benieuwd

nereids

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 21:27

Bedoel je Petrie laarzen of ook andere merken? Ik weet dat De Niro ook veel standaard maten heeft, misschien vind je daar wat.
Een elastiek naast de rits doet ook al veel voor de kuitomtrek trouwens.