Passen mijn laarzen? Help!!

Moderators: petraaken, C_arola, Dyonne, Apple, Coby

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Lottekuhh_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-18 17:51

Volgensmij heeft de padova ook gewoon niet zo'n smalle enkel, net zoals de olympic dat ook niet heeft. Wil je dat het perfect past, moet je voor een andere soort laars gaan. Petrie heeft ook laarzen met een smallere enkel. Zoals gezegd zou je ook een wat kleine voetmaat kunnen proberen, persoonlijk vind ik Petrie vrij groot vallen. Ik paste met mijn maat 37 ook laarzen in maat 37, overigens was dit wel per model verschillend. De enkel zal dan wel ietsjes smaller worden, maar alsnog niet perfect aangesloten zijn. Dit is een keuze die je zelf moet maken. Of laarzen die niet perfect aansluiten bij de enkel of een ander model kiezen. Het is trouwens geen ramp als ze iets te breed zijn bij de enkel, denk dat dat bij zulke laarzen meestal zo zal zijn. Ze zakken vaak alleen dan wel meer in, dan laarzen die strakker zitten bij de enkel.

Lottekuhh_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-18 20:30

Deniro’s zijn idd hele andere laarzen. Daar heb je ook wel “stijvere” modellen van, alleen ligt de prijs van dat model een heel stuk hoger. Of je moet een verharde schacht nemen, maar dat is ook weer tegen een meerprijs + kan alleen bij de duurdere modellen.

Volgensmij is de padova ook al wel een stuk smaller bij de enkel dan bijvoorbeeld de olympic, maar vergeleken met andere modellen zijn ze alsnog niet echt heel smal. Kun je anders niet nog andere modellen proberen en dan belissen wat je doet? Ik denk namelijk dat de kans erg groot is dat de winkel waar je ze hebt gekocht ze niet meer terug neemt als je er eenmaal mee gereden hebt, mocht je het toch niks vinden. Ik weet niet of je een polo model iets vindt? Aangezien de verona in dezelfde prijsklasse zit en volgensmij wel een smallere enkel heeft.

Dat van het zooltje verklaart ook al wat natuurlijk. Je voet ligt dan natuurlijk hoger en je laars loopt daar al iets wijder uit.

Lottekuhh_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-18 20:34

DiscoDipp schreef:
Nee vind dat echt veel geld hoor hahaha!

Deniro ga ik niet aan, die zijn me te soepel, net zoals mountain horse.

Ik heb er net mee op t paard gezeten, heb nu al een blaar _O- maaar ze buigen minimaal als ik gewoon in de beugel zit. Zakken nu in de zelfde naden in als mijn huidige laarzen. Dusja ik ga het er gewoon op gokken hoor dames :') lekker eigenwijs. Maar ik denk dat t al met al wel meevalt :)

Haha oké! alvast veel plezier ermee en succes met inrijden :)

Lottekuhh_x

Re: Passen mijn laarzen? Help!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-18 11:08

Deniro’s zijn ook wel fijn. Ik heb zelf de Petrie athene en Deniro tricolere. Dit is ook de budget variant van Deniro en is echt mega zacht. Dit waren mijn eerst leren laarzen, dus vond ik toen wel fijn. Ik gebruik ze nu alleen nog bij een jonge pony die net zadelmak is, vind dat soepele dan juist wel fijn. De Petrie’s gebruikt ik voor de rest altijd. Wel zijn de Petrie’s een heel stuk sterker en kunnen meer hebben, ook vergeleken met de duurdere ottaviano. Komt denk ook doordat het rundleer is en het ander kalfs?

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie