Zijn er nog goede (normale prijzen) rijbroeken te koop?

Moderators: C_arola, Dyonne, Apple, Coby, petraaken

Yenni

Zijn er nog goede (normale prijzen) rijbroeken te koop?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-05-20 11:39

Hallo bokkers,

Ik ben op zoek naar een goede (dus niet na 3 x dragen kapot) rijbroek. De rijbroeken die van goede merken zijn kosten al gauw 160 euro en dat vind ik toch wel veel geld. Ik rij 6 x per week intensief. Normale prijzen voor een rijbroek vind ik persoonlijk 60 - 90 euro. Ik hoop dat iemand een goede rijbroek weet..
Groetjes Yenni

mala26

Re: Zijn er nog goede (normale prijzen) rijbroeken te koop?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 11:41

Ik heb er 1 van EJ eigen merk en eigenlijk bevalt ie prima. Heb het nu iets meer dan een half jaar en tot nu toe blijft ie er netjes uit zien en was maar €70,-

Fog on her glasses, From the still steaming tea, A book in her hand, As she casually reads.
A catch in her breath, As the Climax grows near, She's deaf to the world : The book's all she can hear.
She's completely lost now, or perhaps she is found,
In this strange paper world
That's far from the ground.

Marije_1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 11:41

Ej broeken, horze. Beide niet te duur maar wel goede kwaliteit. Gebruik ze zelf ook veel (loopt er dagelijks in rond momenteel), maar nog niet echt zoiets van ze zijn helemaal af. EJ broek heb ik nu een jaar of 2/3.

Corazon ❤️ 6 y/o

Instagram
MHU Fotografie

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-05-20 11:50

Dankjewel voor de fijne tips alvast, meer is altijd welkom. Heb nu al 2 jaar de broeken van cavallo, zitten kei fijn alleen daar lieten al snel de naden van los bij de beenstukken.. Ook beginnen die nu te verslijten bij de benen.. Ik hen ooit eens een goedkopere broek gehad alleen die scheurde na 3 maanden in op de knie. Dat was wel een rijbroek met een spijkerlook. Ik ga eens kijken!

Hemellichaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 11:52

Ik sloeg altijd tijdens de sale een aantal rijbroeken van Pikeur in die dan 50% waren. Die broeken zitten echt heerlijk en gaan heel lang mee.

afkepieteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 11:53

Ik vind montar rijbroeken heel fijn, ik draag altijd het high waist model. Kost 130/140 maar ik wacht altijd tot aanbiedingen met 25% korting, dan zijn ze iets betaalbaarder :') . Inmiddels is mijn oudste al 2,5 jaar oud en nog steeds heel erg mooi!

<3 Anastacia <3
New forest pony, tussen de grote dressuurpaarden
B + 11 L1 + 10 L2 + 9

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 11:55

Decathlon heeft goede broeken voor normale prijzen.. Ik doe er doorgaans zo'n 3 jaar mee en ik gooi ze allemaal in de was en in de droger.. :j

<3 Wiebe & Sneakers <3

prugelpiet
Correspondent

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 12:06

Ik heb een tijd een hele fijne broek gehad van Imperial Riding. Heel veel mee gereden, en hij was ook nog lang niet af, maar hij werd kapot geknipt na een ongeluk. Echt de fijnste betaalbare rijbroek die ik heb gehad tot nu.

HV polo blijft ook mooi hier tot nu toe. Ik heb een Easy Rider broek die ontzettend fijn zit, maar die stof is niet zo sterk. Een kat die even met een nageltje blijft hangen of als je door de doornstruiken rijd, zorgen voor haken en strepen in je broek. Maar daar heb je dus geen last van als je alleen netjes in de binnenbak rijd.

Verder heb ik 2 broeken van La Valencio, maar daarvan zijn de naden niet zo stevig. Een geknapt naadje stoort mij niet, want verder zijn het fijne broeken. Siliconen blijft netjes.

Ik heb 1 broek van QHP en die is echt gemaakt om 1 keer in de week mee te rijden. Ik heb geen siliconen meer over op mijn kont of knieen en zoveel heb ik die broek niet gedragen. Ook heb ik een legging van Montar, maar dat is de grootste miskoop van de eeuw :') Ik heb maat 38 normaal, maar de XS van die legging is nogsteeds veel en veels te groot.
Kingsland Katja leggings blijven ook bij veelvuldig gebruik niet mooi. Die gaan vrij snel pillen.

Overigens wacht ik vaak op 3 halen 2 betalen, dan heb je 3 duurdere broeken voor het zelfde geld als wanneer je zonder aanbieding 3 'goedkopere' zou kopen (want 90 euro is nogsteeds belachelijk duur en zou ik nooit uitgeven aan een spijkerbroek := )

In hart en gedachten,
vandaag en voor altijd.

Kidde

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 12:28

NienkeV1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 12:34

Ik koop ze ook meestal van Epplejeck huismerk. En heb er een aantal van decathlon die al jaren mee gaan

Zenith - Draver - 13 jaar - sinds augustus 2019 van mij - YouTube - Instagram
Equitief Marketing - Online marketing voor hippische ondernemers

Indi_Vito

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 12:36

Harry's horse heeft ook meerdere betaalbare broeken.

annelieke92

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 12:39

Wilskracht's Elan P (Wilskracht x Ganges) Dressuur B+29 | L1+27
Parinda Cobra (aka Danté) (Amethist x Zep) SPORT-DRESSUUR in memoriam

Danique_G

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 12:40

Ik herken je struggle. Ik heb een aantal jaar (lees 7) geen rokbroeken meer gekocht. Als je tegenwoordig een leuke hoge taille broek wilt kopen zonder gekke anti slip op leer betaal je zo 180 euro. Op Facebook advertenties zag ik rijbroeken van horze, zagen er fijn uit en betaalbaar. Is dat misschien wat? Anders zou ik wachten op gekke aanbiedingen van pikeur.

Cellulitis is top. Altijd een poffertjespan bij de hand.

Blackberry28

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 12:46

Epplejeck heeft inderdaad fijne broeken die ook echt jaren mee gaan bij intensief gebruik. Heb er pas gewoon precies dezelfde bij gekocht,omdat hij zo lekker zit en ik dan baal als hij in de was zit. :) Ik had hem nu voor 70 euro met een 30 procent kortingsactie.

https://www.ej.nl/ruiter/kleding-access ... sqr=carpe&

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 12:55

Harry's Horse vind ik prima broeken voor normale prijzen.
En ik moet ook zeggen dat ik tot nu toe aangenaam verrast ben door de goedkoopste rijbroek van de Decathlon. €15,- en hij zit echt heerlijk. Enige wat ik mis zijn normale zakken, maar er zit wel zo'n speciaal vakje voor je mobiel in, dus dat is al prima.

"I hate the word 'homophobia'. It's not a phobia. You're not scared. You're an asshole."
~Morgan Freeman
Te Koop: Heather Moffett Flexxee Finale 18"

Alenthe05

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 13:19

ik heb er nu 3 van decathlon, ideaal.

PRE Derrote II; Cautivo XIII x Cautivo VII x Pericon;
B+4, L1+6, L2+10, M1+10, M2+10, Z1+0 nog niet gestart
Pura Raza Espanola 4e op het EK MCI Iberische paarden, Parijs
Jelle Evin, 26012019
KNHS jurylid B/L

x_Milou

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 13:29

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 13:30

Ik heb 1 jeans rijbroek van EJ merk en super blij mee. Kostte me volgens mij nog geen €40 met 25% korting :')
Ik koop trouwens al mijn broeken standaard met 25% korting. Je bent een dief van je eigen portemonnee als je dat niet doet! Verder heeft Ooteman ook wel eens goede aanbiedingen. Zo was mijn PK rijbroek maar €50 :D

+ 01.03.2018
Ik mis je, grote vriendin
♥♥♥

xmarritw

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 13:37

Jara van de Edelweiss B+4
Master said God had given men reason by which they could find out things for themselves, but he had given animals knowledge which did not depend on reason and which was much more prompt and perfect in its way, and by which they had often saved the lives of men. John had many stories to tell of dogs and horses and the wonderful things they had done. ." ~ Anna Sewell

Mk1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 13:41

Ik draag qhp, maar dan wel degene met leren zitvlak, niet de siliconen. Ik rij gemiddeld 2 á 3 X met dezelfde broek per week. Ik moet bekennen dat ik ze gerust 2 dagen durf te dragen voor ze in de was gaan :o ik was ze altijd wel binnenstebuiten, op lage temperatuur en niet in de droger. Maar dat zullen de meesten zo doen denk ik.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 10:19

weten jullie toevallig hoe de Harry's horse broeken vallen?
Ik zit altijd tussen 36 en 38 in... (bredere benen, smalle taille :') )
of is dat bij hun echt per model verschillend?

Warina (Commandeur x Krawall) 05-05-'80 - †08-09-'09
United (Havidoff x Jazz) 11-05-'01 - †14-06-'17
Jam Session (Don Tango B x Krack C) 02-05-2014

kaptlangbeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 12:40

Een vriendin roept vaak over Divoza. Daar hebben ze vaak ook uitverkoop van modellen van vorig seizoen tegen spotprijzen. Een broek van €150 voor €30 bijvoorbeeld. Je moet dan wel wat ruimdenkend zijn qua kleuren.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 12:56

Ik heb nu al wat jaren EJ, Horze en HH.
Ik vind niet dat je de kwaliteit kunt vergelijken met bijvoorbeeld Pikeur.
Maar voor de prijs vind ik ze wel goed.

[CV] Het geef elkaar een knuffel topic <3
*sorry, door hersenletsel soms rare zinnen en slechte spelling*
*Ik doe mijn best*

xmarritw

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 21:55

c_alsemgeest schreef:
weten jullie toevallig hoe de Harry's horse broeken vallen?
Ik zit altijd tussen 36 en 38 in... (bredere benen, smalle taille :') )
of is dat bij hun echt per model verschillend?

Ik heb twee modellen van harry's horse en die vallen wat klein. Dus dan zou ik als ik jou was voor een 38 gaan. Ik draag wel altijd een riem om de ene broek omdat hij anders niet fijn zit, maar hij zakt niet af (ik ben gewoon een zeur :D ).

Jara van de Edelweiss B+4
Master said God had given men reason by which they could find out things for themselves, but he had given animals knowledge which did not depend on reason and which was much more prompt and perfect in its way, and by which they had often saved the lives of men. John had many stories to tell of dogs and horses and the wonderful things they had done. ." ~ Anna Sewell

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 21:59

marley93 schreef:
Harry's Horse vind ik prima broeken voor normale prijzen.
En ik moet ook zeggen dat ik tot nu toe aangenaam verrast ben door de goedkoopste rijbroek van de Decathlon. €15,- en hij zit echt heerlijk. Enige wat ik mis zijn normale zakken, maar er zit wel zo'n speciaal vakje voor je mobiel in, dus dat is al prima.

Echt?? Ik heb die van 25,- maar ik vind hem ronduit waardeloos.
Ik heb momenteel een easy rider en een ej eigen merk. Beide met Leren zitvlak. Ik heb ook liever Helemaal zonder poespas maar die zijn erg lastig te vinden. Helemaal in grote maten.