Passen mijn laarzen? Help!!

Moderators: C_arola, Dyonne, Apple, Coby, petraaken

DiscoDipp

Re: Passen mijn laarzen? Help!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-11-18 21:01

Ik hoop dat het mee gaat vallen!! Wel bedankt voor de meningen :)

Galaxy <3 - 5 jaar - V. Sir Heino x Ferro
Charlies Angel - L1+1 Verkocht
Joris - Z1+2 Eindstand

Keell94

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-18 21:10

Ik heb ook petries en met mijn oude (zonder rits) had ik ook wel dat het daar wat inzakte zegmaar, op deze foto alweer bijna 7 jaar oud.
Afbeelding

Ik heb nu echter de melbourne en ook smalle enkels en zitten daar ook wat ruim maar nu na een jaar ermee gereden te hebben zijn ze precies goed. als je echt alles passend wil zit je aan maatwerk, ik had daar op dat moment geen geld voor dus genoegen genomen met een standaard maat van petrie wat achteraf niet eens zo verkeer zit.

Afbeelding
Afbeelding

PW Photographs
Voor meer informatie, zie mijn website - http://www.pw-photographs.nl

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-11-18 22:22

Keell94 schreef:
Ik heb ook petries en met mijn oude (zonder rits) had ik ook wel dat het daar wat inzakte zegmaar, op deze foto alweer bijna 7 jaar oud.
[ [url=m/YGokA0.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik heb nu echter de melbourne en ook smalle enkels en zitten daar ook wat ruim maar nu na een jaar ermee gereden te hebben zijn ze precies goed. als je echt alles passend wil zit je aan maatwerk, ik had daar op dat moment geen geld voor dus genoegen genomen met een standaard maat van petrie wat achteraf niet eens zo verkeer zit.

[ [url=m/86I1CY.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/YDxzNG.jpg]Afbeelding[/url] ]

Oh dat is erg fijn om te horen!!
Wat heb je trouwens mooie slanke benen haha!

Joris - Z1+2 Eindstand

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-18 22:43

Vind het bij de foto van mavantos perfect zitten :D

Keell94

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-18 23:04

DiscoDipp schreef:
Keell94 schreef:
[ [url=m/YGokA0.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/86I1CY.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/YDxzNG.jpg]Afbeelding[/url] ]

Oh dat is erg fijn om te horen!!
Wat heb je trouwens mooie slanke benen haha!

haha dankjewel, maar ook wel lastig soms in dit geval met laarzen. heb kuitmaat 32 en hoogte 48 (dus maatwerk)

mijn petries zijn kuitmaat 34 en hoogte 46 (niet exact passend dus, maar niet storend in mijn ogen) zo viel in nog binnen de standaard maten en aangezien ik op mijn werk altijd met een springzadel rijd vind ik die 2 cm lager niet eens zo storend en zakken ze dus bij mij ook nauwelijks in.

maar zoals je ziet op de foto van de zijkant ook bij de enkel iets te ruim maar op het paard zelf zie je daar niks van

PW Photographs

Keell94

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-18 23:07

Melewel94 schreef:
Ik denk dat het aan het model van de laars ligt. Vind sowieso dat veel petrie laarzen ruim zitten/ogen rond de enkel.

Even vlug een voorbeeldje:

[ [url=m/7oeCDv.jpg]Afbeelding[/url] ]

Edit: vaak zie ik bij petrie dat het echt 'rechte' laarzen zijn. Met hierboven als voorbeeld tot gevolg. Niet echt een aansluitend type.

dit zijn echt die ouderwetse 'kachelpijpen'
heb ze ook gehad en die dingen zijn echt hel met aan en uit trekken (ook om op te lopen trouwens :'))
maar die zakken inderdaad wel bijna 2 cm in

PW Photographs

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-18 23:17

Dat je schoenmaat 36 is wil nog niet zeggen dat dat automatisch ook geldt voor rijlaarzen. Mijn ervaring tot nu toe is dat rijlaarzen en Jodhpurs groter vallen dan gewone schoenen.
Ik heb maat 39 maar mijn laarzen en jodhpurs 38.

bettyvn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-18 23:45

die ruimte bij de enkels is wel echt een petrie dingetje volgens mij....
ik vind zelf niet zo fijn en rijd deniro's/laarzen met smalle enkels, maar als je het niet 'lelijk of niet prettig' vind zou ik ze houden want denk niet dat je dit met een kleinere maat op lost

LUCKY-Liberto-24j-gelderse pony-ruin-drL1+9-buitenritjes pensioen<3 lucky en anika gaan los op het strand in oudorp!!
ANIKA-van de zuidzijde-10j-2e premie shetland-merrie-grasmaaier en bak slepen<3
Karel-Cestino Rosa MDM-5j- hannoveraan (brandmerk 86) (cloney(contender)xEsprit)-zadelmak!<3

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-11-18 00:21

Bij mij valt het op het paard ook niet op. Neem die rimpels wel voorlief.

En de voetmaat is echt prima, zelfs een beetje krap, dus dat komt wel goed.

Deniro had mijn zadelmaker mij ook al aangeraden, maar die zijn me echt te soepel (die van onder de 459,- in ieder geval) ik ben echt van de ouderwetse stijve laarzen. Heb nu een hele mooie zit, en met soepelere laarzen krijg ik echt instant pinguïn voeten, vooral ook omdat ik klein ben en mijn paard juist heel groot.

Joris - Z1+2 Eindstand

bettyvn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-18 00:47

ja dat snap ik wel hoor, de 'butget' deniro's zijn echt boterzacht en voor de rest betaal je wel wat!

LUCKY-Liberto-24j-gelderse pony-ruin-drL1+9-buitenritjes pensioen<3 lucky en anika gaan los op het strand in oudorp!!
ANIKA-van de zuidzijde-10j-2e premie shetland-merrie-grasmaaier en bak slepen<3
Karel-Cestino Rosa MDM-5j- hannoveraan (brandmerk 86) (cloney(contender)xEsprit)-zadelmak!<3

Melewel94

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-18 07:34

Ik heb zelf ook deniros en vond zelf de zachtere superfijn. Van wat ik me kan herinneren kon ik kiezen uit de zachte en iets stevigere ledersoort. Heb toen voor de zachtere gekozen omdat die wat gladder waren qua uiterlijk. Vond ik mooier. :) en mooi binnen budget! Die kostte me toen 290€. Nog genoeg geld, maar heb er tot de dag van vandaag na 4 jaar nog steeds plezier van. 1x rits en zool vervangen ivm schuin afslijten. :)

Every accomplishment starts with the decision to try.

Lottekuhh_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-18 11:08

Deniro’s zijn ook wel fijn. Ik heb zelf de Petrie athene en Deniro tricolere. Dit is ook de budget variant van Deniro en is echt mega zacht. Dit waren mijn eerst leren laarzen, dus vond ik toen wel fijn. Ik gebruik ze nu alleen nog bij een jonge pony die net zadelmak is, vind dat soepele dan juist wel fijn. De Petrie’s gebruikt ik voor de rest altijd. Wel zijn de Petrie’s een heel stuk sterker en kunnen meer hebben, ook vergeleken met de duurdere ottaviano. Komt denk ook doordat het rundleer is en het ander kalfs?

Jiwendy (Blue Hors Zack x Spielberg) L1 + 4

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-11-18 11:34

Lottekuhh_x schreef:
Deniro’s zijn ook wel fijn. Ik heb zelf de Petrie athene en Deniro tricolere. Dit is ook de budget variant van Deniro en is echt mega zacht. Dit waren mijn eerst leren laarzen, dus vond ik toen wel fijn. Ik gebruik ze nu alleen nog bij een jonge pony die net zadelmak is, vind dat soepele dan juist wel fijn. De Petrie’s gebruikt ik voor de rest altijd. Wel zijn de Petrie’s een heel stuk sterker en kunnen meer hebben, ook vergeleken met de duurdere ottaviano. Komt denk ook doordat het rundleer is en het ander kalfs?

Jaa ligt zeker aan het leer! De mountain horse sovereign laarzen zijn ook kalfsleer, zat ik de eerste 3 keer heerlijk mee en toen waren ze zacht.. ik vind het echt niet prettig. Sinds ik niet meer spring enzo, laat mij maar lekker met zon stijve zitten hoor. Veel fijner :)

Joris - Z1+2 Eindstand

horsegirl007

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-18 18:23

Ja zit goed toch!