Wat doe je met rijlaarzen die gekrompen zijn? Juist, dit

Moderators: Coby, petraaken, C_arola, Dyonne, Apple

pompadour

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-19 21:38

_Evelien schreef:
Heb (nog) geen laarzentrekkers. Wat kost een rits erin laten zetten? Wordt dat mooi? :-)
rits in laten maken had bij Schoenen maker waar ik was geweest was ca 25 euro.
Laarzentrekkers zijn denk ik ook.ca 20 euro

Benthhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-19 21:45

_Evelien schreef:
Rechts kom ik wel in de laars, vrij makkelijk, alleen eruit is een dingetje. Lukt uiteindelijk wel. En links blijf ik hangen op dit punt wat zo ingezakt is:

[ [url=m/bz9hXL.jpg]Afbeelding[/url] ]

Iemand tips om dat flexibeler of iets te maken? Zou mooi zijn als ik ze aan kon doen!

Aantrekken met plastic zakjes? Werkt bij mij als een trein.

Wave after wave

germie

Re: Wat doe je met rijlaarzen die gekrompen zijn? Juist, dit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-02-19 22:22

Die knik heb ik ook, maar ik heb daar geen last van. Help een beetje voet strekken en minder strekken en zo wat wrikken niet?

Wil je op mijn foto stemmen voor het Nederlandskampioenschap onderwaterfotografie? Bedankt. https://duikeninbeeld.tv/reizen/onk2019 ... o_id=88263

Nobody is perfect, I am nobody. Er is maar 1 waarheid en dat is de mijne. Only believe in your own truth. I am always right. There is no redundancy for stupidity. Goed lezen blijken maar weinigen te beheersen.

plieza

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-19 22:41

Benthhh schreef:
Aantrekken met plastic zakjes? Werkt bij mij als een trein.

Dit werkte bij mij ook inderdaad, of pantykousen over je sokken heen?

M2+5 / L+3 ~ verkocht

Wistaire

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-19 22:52

Voor de mooi zou ik het ook niet doen, maar prima oplossing toch? Heb je er tenminste nog plezier van :D

carika

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 14:40

Ik vind het wel leuk staan. Misschien kun je ergens nog leren veters vinden? Dat staat nog mooier denk ik.

Iemand nog advies voor een goede schoenmaker in Drenthe of Groningen? Ik wil ook graag een rits en de divoza vraagt inderdaad 75 euro, als het goed en goedkoper kan zou dat natuurlijk leuk zijn.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 15:01

germie schreef:
belle_boef schreef:
Oh ik snap dat je die rits lelijk vind. Snap ook niet waarom de rits daar is geplaatst. Ritsen in laarzen kunnen veel beter aan de achterkant als ze later geplaatst worden.

Bij deze dus niet? Het niet achter kunnen plaatsen heeft te maken met de balijn en dan kun je daar geen naaimachine langs halen. Vergeet niet dat dit nog model kachelpijp is (en daarom wel enorm fijn). Die dunnere laarzen kun je creatiever zijn met de plek van een rits.
Dus je snapt nu denk ik wel dat ik echt niet aan elastiek begonnen ben. ;)

Maar goed, ik ga ze testen binnenkort en dan bij goed bevallen ga ik hetzelfde doen met mijn andere perfects waar ik soms ook lastig in en uit kom.

Dat is ook raar, want mijn kachelpijpen hebben we aan de achterkant een rits gekregen. Wel naast de balijn en volgens mij zijn ze toen door de ruitersportzaak naar Petrie gestuurd, maar kon toen wel en was een stuk mooier dan die rits bij jouw laarzen, maar ook een stuk goedkoper dan 80 euro volgens mij. Ik snap wel dat je die manier lelijk vindt.

Het is niet mijn smaak, maar voor 0 euro weer laarzen hebben die je kan gebruiken, helemaal goed toch?

IsabelleN

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 15:49

@ Carika: ja, mijn nicht die in Roden woont gaat naar een schoenmaker in Leek (centrum), hij zit aan het watertje wat door het dorp loopt, naast een makelaarskantoor. Sorry, weet echt de straatnaam niet :o
Van horen zeggen: lastige dingen brengt Divoza daar ook heen...?
Zij heeft op aanraden van die schoenmaker elastiek bovenin laten maken. Ziet er netjes uit.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 15:52

Wat origineel gevonden, Germie +:)+

Zelf had ik voor de ritsen gekozen, maar ik vind het echt een creatieve oplossing. Die andere rits is echt heeeel lelijk gedaan :=

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 16:14

Je brengt mij op een heeeeel goed idee... Ik heb kapotte ritsen.
Die kan ik er wel afhalen en dan een veter erin doen :))

Niet dat ik nog paardrij, maar toch... Leuk idee!

De gevaarlijkste hartziekten zijn nog altijd haat, afgunst en jaloerzie. :evaw:

carika

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 16:25

IsabelleN schreef:
@ Carika: ja, mijn nicht die in Roden woont gaat naar een schoenmaker in Leek (centrum), hij zit aan het watertje wat door het dorp loopt, naast een makelaarskantoor. Sorry, weet echt de straatnaam niet :o
Van horen zeggen: lastige dingen brengt Divoza daar ook heen...?
Zij heeft op aanraden van die schoenmaker elastiek bovenin laten maken. Ziet er netjes uit.

Dank je wel! Volgens mij weet ik wel wie jij bedoeld.

pompadour

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 17:14

carika schreef:
Ik vind het wel leuk staan. Misschien kun je ergens nog leren veters vinden? Dat staat nog mooier denk ik.

Iemand nog advies voor een goede schoenmaker in Drenthe of Groningen? Ik wil ook graag een rits en de divoza vraagt inderdaad 75 euro, als het goed en goedkoper kan zou dat natuurlijk leuk zijn.

Divorza verdient er zelf ook wat aan. Mijn schoenmaker vraagt er ca 25 euro voor en zit aan de achterkant en drukknop erop.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-02-19 17:38

Vandaag er mee gereden, niets aan het handje. Dus prima.

Wil je op mijn foto stemmen voor het Nederlandskampioenschap onderwaterfotografie? Bedankt. https://duikeninbeeld.tv/reizen/onk2019 ... o_id=88263

Nobody is perfect, I am nobody. Er is maar 1 waarheid en dat is de mijne. Only believe in your own truth. I am always right. There is no redundancy for stupidity. Goed lezen blijken maar weinigen te beheersen.

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 12:03

Ik kan de foto’s niet zien. Niet op telefoon en niet op tablet. Jammer want ben erg benieuwd

Wohlan inter 2 startgerechtigd
Beliche zz-licht+2
Ugalla Sz zz-zwaar startgerechtigd

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 20:19

Ik heb ook nog een stel Petrie kachelpijp kalfsleren rijlaarzen, destijds gekocht met rits tot de hak. Ze zijn inmiddels 17 jaar oud en van toen ik nog 20 kg lichter was, ik ben jaren uit de sport geweest, dus heb ze sinds 2006 niet meer gedragen. Ik droeg ze alleen op wedstrijd en bij het maken van foto’s, dus ze zijn/waren nog in top conditie.
Ik ben benieuwd of jullie daar nog een oplossing voor weten, kun je het laten verbreden bij de rits?

Helaas alles oude digitale foto’s van dat ik ze aan had, ze liggen boven achter de coulissen, dus moet ze opsnorren voor goede foto’s van de rits.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 21:17

Ik denk niet dat een veter 20 kilo gewichtstoename oplost helaas.

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 21:38

Suzanne F. schreef:
Ik denk niet dat een veter 20 kilo gewichtstoename oplost helaas.

Ach, ik ben 182,5 cm op bovenstaande foto’s woog ik rond de 70 kg, nu iets over de 90. Verschil van maat 38 naar maat 44, met mijn lengte vallen de kilo’s iets minder op :P .
Op zich zijn mijn kuiten nog niet mega, ik heb een jaar of wat terug de laarzen nog eens aangetrokken en kreeg toen alleen de laatste 10-15 cm niet dicht. Doorgaans pas ik wel in de standaard maten.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 22:31

Een veter vooraan of elastiek bij de rits?

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)
I guess I wish you well, a little bit of heaven and a little bit of hell...

pompadour

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 22:58

Ik heb mijn laarzen zeker 25 jaar, maar ik ben er altijd zuinig op geweest .

Ik ben weer plan om te gaan na 23 jaar .
Mijn kuiten zijn zeker 4 cm gegroeid en ben naar mijn schoenenmaker geweest. en hij heeft er een stuk elastiek geplaats .Afbeelding

Mijn schoenenmaker vond ze van hele goede kwaliteit .

sunny16

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 22:39

carika schreef:

In Beilen (onder Assen) zit een hele goede schoenmaker die ook veel paardgerelateerde spullen maakt/vermaakt.
Mijn laarzen gaan daar ook altijd heen als ik nieuwe ritsen moet hebben.
Ook naaiwerk aan dekens doet hij :j

Lugano VDS M1+7 / B+14
Sjikitinka het ubercoole cross paard/Amerigo
Zazcha Dulee Satt (Jazz x Hill Hawk x Duden) M1+5
Kentucky SDO (Fairytale x Jazz x Hill Hawk)
Sunshine (verkocht) M2dr + Mspr

Freek&DJ&Daisy&Lily&Bumblebee de shettenbende
MIJN TOPPERS

SusanH

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-19 08:21

Uit ervaring weet ik dat 20 kg zeker 1 en misschien wel 2 kuitmaten scheelt ook al zie je dat niet zo vanaf de buitenkant. Ik ben de andere kant op gegaan, en paste mijn Petries niet meer want die zaten veel te ruim. Gelukkig konden ze aangepast worden.

Hocus Pocus (Cabrio van de Heffinck x Ramiro Z)

Kilian * Chaplin du Keske Z * Cato * we zullen jullie nooit vergeten

Lisa_WB

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-19 19:43

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Was een leuke bezigheid, maar voor mij helaas hoog icm springzadel. Morgen gaat even een stalgenootje kijken of ze ze past anders gaan ze de kliko in :)

Streepjes naast de veters zijn potlood strepen, die zijn er ondertussen af

germie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-02-19 20:02

Ziet er leuk uit hoor. Ben benieuwd als iemand ze aanheeft.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-19 20:02

Best netjes gedaan hoor!

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

Jolien87
Kerst-haak-ster

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-19 20:30

Netjes! En ik vind het er echt niet gek uitzien.