Wat doe je met rijlaarzen die gekrompen zijn? Juist, dit

Moderators: Coby, petraaken, C_arola, Dyonne, Apple

mingming

Re: Wat doe je met rijlaarzen die gekrompen zijn? Juist, dit

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 19:44

Ik vind het super leuk TS! En waarom maken sommige mensen zo'n probleem ervan dat ze in haar laarzen heeft gesneden en de veters heeft gedaan, het zijn toch haar laarzen waar ze zelf voor heeft betaald :') Al wil ze ze groen verven, nog steeds haar keuze. Ik vind het echt wel mooi, lekker uniek :j

o0eefje0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 19:54

Geniaal!!! Ja veel beter als ritsen of stiek ik had ooit stiek in Patries laten zetten en net zo lelijk als jou ritsen of nog erger mss. Mooi meer aan gedaan!!!! Vind dit cool zeker meet een roze veter.... mss zwart stiek of stiek erachter mee beteren zodat je je rijbroek er niet doorheen ziet denk dat ik dat storend vind

Jolien87
Kerst-haak-ster

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 20:10

Ik vind het er leuk uit zien. :j

germie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-02-19 20:39

poes schreef:
Haha straks rijden er veel meer zo rond :D je bent iets gestart zi germie :)

:+ :+ :+ :+ :+ :+ :+ :+

Wil je op mijn foto stemmen voor het Nederlandskampioenschap onderwaterfotografie? Bedankt. https://duikeninbeeld.tv/reizen/onk2019 ... o_id=88263

Nobody is perfect, I am nobody. Er is maar 1 waarheid en dat is de mijne. Only believe in your own truth. I am always right. There is no redundancy for stupidity. Goed lezen blijken maar weinigen te beheersen.

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 20:43

Creatief! Ik heb wel in een paar wat elastiek laten zetten en dat wordt dus echt lelijk.

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 21:00

Ik vind het een goede oplossing voor laarzen die je anders had weggegooid. Je moet het maar durven. Ik vind het heel creatief bedacht. En het werkt blijkbaar.

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

xyzutu2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 21:16

Wat een leuk idee, zeker als je 'waardeloze' laarzen hebt staan waar je anders toch niets mee kunt. Mijn tip zou zijn om bij een schoenmaker een dun lapje zwart leer te vragen en die dan aan aan de voorste helft van de snee (aan de zijde aan de voorkant van de schoen) met textiellijm/secondelijm achter de gaatjes tegen de binnenkant van de laars vast te lijmen. Bij het aandoen van de laarzen leg je dat flapje plat tegen je been en trek je de achterste helft van de snee bij het aanrijgen van de veters eroverheen. Zo zie je namelijk ook met een openstaande snee net zwart leer erachter zitten en ziet het er wat professioneler uit.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 21:19

Ik vind het gaaf en (nu nog ) uniek ( je hebt misschien wel een trend gezet haha)

Mooi combineren met verschillende soorten kleur veters en je hebt een mooie combi met een eventueel setje (dekje/peeslappen etc)

Mama van Dani 01-10-2011 en Fedde 15-03-2015
24-05-2013 getrouwd met Michael

Floko

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 21:28

Ik vind het een slimme oplossing en netjes uitgevoerd hoor!

San_ner

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 21:41

Ik vind het wel slim, en voor zelf gedaan ziet het er prima uit toch? Beter zo, dan dat je er niks meer mee kunt. :)

Vicktor V
Wagenvoort's Pablo

Lisa_WB

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 21:49

Super slim bedacht! Ik heb ook nog Petries modelletje kachelpijp staan, toevallig vorige week nog aangedacht om ze maar gewoon weg te gooien want ze zijn te smal en niemand wil ze hebben, maar ik ga dit ook gewoon proberen!

_Evelien

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 22:04

Leuk bedacht TS! :) Erg creatief. Beter dit dan weg gooien inderdaad, het kan altijd nog de prullenbak in.. En op marktplaats krijg je er echt zo goed als niets meer voor. (Spreek uit ervaring, kwam zelfs niemand op af)

Voor mij hetzelfde als hierboven! Ooit Petrie laarzen gekregen, maar ze zijn te smal. Toen wel elastiek tussen laten zetten door een goed bedrijf. Maar ze blijven nog wat smal.. Ik ga er nog even over nadenken wat ik ermee ga doen.

Edit* Heb net mijn laarzen weer eens gepakt, maar ik kom er moeilijk in aan de onderkant. Hier is zeker geen oplossing voor? :( Op de foto’s is het elastiek te zien wat toen in de laars is gemaakt.

Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door _Evelien op 01-02-19 22:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Miefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 22:11

Ik vind het er erg leuk uitzien, super creatieve oplossing!

It will get easier... remember that with every piece of you

madeliefvanbenthemfotografie.weebly.com

aishcream

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 23:14

Leuk idee! Vooral met die vetertrend van nu in je laarzen. Toch vind ik het aan de zijkant ook niet zo mooi :+
Zou het geen optie zijn om aan de voorkant te snijden en hier veters te plaatsen? Zoals op die laarzen een paar pagina's terug? Dat lijkt me gaaf!

Life begins at the end of your comfortzone

pompadour

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 23:23

Ik heb dat ook mijn rijlaarzen, ik heb er stuk elastiek in laten pakken door een schoenmaker. Koste ca 40 eur0

germie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-02-19 08:05

_Evelien schreef:
Leuk bedacht TS! :) Erg creatief. Beter dit dan weg gooien inderdaad, het kan altijd nog de prullenbak in.. En op marktplaats krijg je er echt zo goed als niets meer voor. (Spreek uit ervaring, kwam zelfs niemand op af)

Voor mij hetzelfde als hierboven! Ooit Petrie laarzen gekregen, maar ze zijn te smal. Toen wel elastiek tussen laten zetten door een goed bedrijf. Maar ze blijven nog wat smal.. Ik ga er nog even over nadenken wat ik ermee ga doen.

Edit* Heb net mijn laarzen weer eens gepakt, maar ik kom er moeilijk in aan de onderkant. Hier is zeker geen oplossing voor? :( Op de foto’s is het elastiek te zien wat toen in de laars is gemaakt.

[ [url=m/9ZrXNL.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/11t98S.jpg]Afbeelding[/url] ]

Daar waar jij al elastiek hebt zijn ze dus niet te nauw? Dan wordt het lastig ja.

Maar ik wilde ook absoluut geen elastiek zo aan de binnenkant, het zou je zadel misschien kunnen beschadigen. Veel te bang voor. :+

Wil je op mijn foto stemmen voor het Nederlandskampioenschap onderwaterfotografie? Bedankt. https://duikeninbeeld.tv/reizen/onk2019 ... o_id=88263

Nobody is perfect, I am nobody. Er is maar 1 waarheid en dat is de mijne. Only believe in your own truth. I am always right. There is no redundancy for stupidity. Goed lezen blijken maar weinigen te beheersen.

pompadour

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-19 10:37

germie schreef:
_Evelien schreef:

[ [url=m/9ZrXNL.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/11t98S.jpg]Afbeelding[/url] ]

Daar waar jij al elastiek hebt zijn ze dus niet te nauw? Dan wordt het lastig ja.

Maar ik wilde ook absoluut geen elastiek zo aan de binnenkant, het zou je zadel misschien kunnen beschadigen. Veel te bang voor. :+
de elastiek zit meer aan de achterkant.

pompadour

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-19 10:38

Afbeelding
pompadour schreef:
Ik heb dat ook mijn rijlaarzen, ik heb er stuk elastiek in laten pakken door een schoenmaker. Koste ca 40 eur0

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-19 11:01

Nou super leuk bedacht toch, en het werkt, en de laarzen worden weer gebruikt +:)+

De afwerking had wat strakker gekund. Maar vind de veters eigenlijk wel leuk staan en je bent er zelf hartstikke blij mee dus helemaal geslaagd toch zou ik zeggen :D

PAARDVRIENDELIJKE ZADELS EN RUITERSPORTARTIKELEN ONLINE SHOP met veel info www.barefoot-webshop.nl
Barefoot Nederland - alle nieuwtjes op FACEBOOK.
KASSA-koopjes: Slowfeeder hooinetten 20mm te koop *\o/* Klik hier

_Evelien

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-19 13:45

Rechts kom ik wel in de laars, vrij makkelijk, alleen eruit is een dingetje. Lukt uiteindelijk wel. En links blijf ik hangen op dit punt wat zo ingezakt is:

Afbeelding

Iemand tips om dat flexibeler of iets te maken? Zou mooi zijn als ik ze aan kon doen!

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-19 16:29

poes schreef:
Haha straks rijden er veel meer zo rond :D je bent iets gestart zi germie :)

Zoals TS zelf al vermoedde: het wordt een nieuwe rage :D

Ik vind het echt leuk staan. Zelf rijd ik niet meer, en toen ik nog wel reed droeg ik niet van dit soort laarzen. Maar als ik dat wel zou doen zou ik nu ook veters a la Germie willen.

Kickin' my can all over the place
Weet je wat mijn paard kan? Hij kan pannenkoeken maken zonder beslag :j
Vivo por vos <3 Pony <3

https://books.google.nl/books?id=N6dHAw ... er&f=false

Jolien87
Kerst-haak-ster

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-19 16:43

_Evelien schreef:
Rechts kom ik wel in de laars, vrij makkelijk, alleen eruit is een dingetje. Lukt uiteindelijk wel. En links blijf ik hangen op dit punt wat zo ingezakt is:

[ [url=m/bz9hXL.jpg]Afbeelding[/url] ]

Iemand tips om dat flexibeler of iets te maken? Zou mooi zijn als ik ze aan kon doen!

Heb je laarzentrekkers?

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-19 16:48

Ik had het niet gedurft denk ik := Ik vind het wel tof :D En je kan mooi matchen met de rest van je setje :D

Lang niet alle asieldieren zijn beschadigd voor het leven. Op zoek naar kat/hond/knaagdier/vogel? Kijk eerst even hier! https://ikzoekbaas.dierenbescherming.nl/
Weet wat je doet, wanneer je een shet ontmoet :D

pompadour

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-19 17:50

_Evelien schreef:

[ [url=m/bz9hXL.jpg]Afbeelding[/url] ]

bij je schoenenzaak een rits in laten maken dat scheel ca 2 tot 3 cm.

Bij mij ging dat niet (zie foto) omdat er bij mij 5 a 8 cm er bij moest. Doen werd dus een stuk elestiek

_Evelien

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-19 19:09

Heb (nog) geen laarzentrekkers. Wat kost een rits erin laten zetten? Wordt dat mooi? :-)