Kletstopic voor angstige ruiters

Moderators: Coby, Nicole288, Pistasche, Dyonne, Apple, C_arola

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 07:45

Het rijden ging nu wel weer goed. Verschil is dat ik de afgelopen keren vanwege het weer binnen heb gereden. Blijkbaar daar toch minder spanning bij mij, onbewust.

19wendy80 o dat zou voor Hocus ook reden zijn om te gaan kijken. Maar he, je hebt het gedaan en hij heeft er aan gesnuffeld nu dus komt vast goed.

Hocus Pocus Branco

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-20 19:52

Wat stoer! Komt vast goed en anders gewoon lekker balkjes draven.

Ik heb deze week heerlijk gereden. Mijn man wat minder. Die viel er gister af. Dus ik had vandaag toch ergens een wat als stemmetje in mijn hoofd. Maar grap is als ik er gewoon aan ga rijden het eigenlijk altijd goed gaat. Als hij gaat kijken zelf de leiding nemen door been eraan en hand naar voren. Mijn man zat gister niet op te letten, en ik keek alleen op mijn horloge :+

Hocus Pocus Branco

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-20 07:24

Je pony niet erg geschrokken van de knal Britt_xxx? Stoer dat je er weer op gegaan bent!

Veraaaah goed voor je vertrouwen :j

Hocus Pocus Branco

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 08:42

Ja lastig om te zeggen van achter de PC. Dan is iemand bij jou die je live meehelpt wel het fijnste. Krijg je gelijk feedback die je meteen in de praktijk kan brengen.

Als je bang bent dat hij een loopje met je neemt zou voor nu het touw over de neus misschien kunnen helpen? De pony van onze dochter is een paar keer om gedraaid en weg gerend toen we hem net hadden. Wij hebben toen het touw zoals je met een hengstenketting zou doen over de neus gehad met leiden aan de hand. Geeft geen druk als je paard netjes mee loopt maar als hij praatjes krijgt gaat hij wat extra druk voelen. Nu hij ons inmiddels langer kent en meer vertrouwt is het niet meer nodig. Hocus kan ook schrikken aan de hand, maar die doet nooit gek aan het touwtje. Die gaat alleen stilstaan als hij denkt dat hij iets eng vindt. En die loopt weer netjes mee als je het uiteinde van het touw als een zweepje gebruikt en zegt, kom, er is niks aan de hand.

Hocus Pocus Branco

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 09:17

Ik zou ook aan grondwerkles denken. Als jij hem beter kan lezen en jij duidelijk bent voor hem dan heb je al meer dan de helft gewonnen.

Hocus Pocus Branco

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-20 19:22

Is helemaal niks mis mee hoor. Wij hebben ook een tijdje een springruiter gehad die af en toe sprong met Hocus.

Wij gaan binnenkort verhuizen. Pony van onze dochter staat daar al, en 2 paarden op verschillende plekken is niet handig. Dus nu gaat Hocus ook daarheen. Vandaag heb ik voor het eerst gereden daar ( we halen hem nu af en toe op met de trailer) en dat vond ik toch wel spannend. Maar het ging heel goed en hij was lekker voorwaarts.

Hocus Pocus Branco

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Re: Kletstopic voor angstige ruiters

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-20 19:25

Afbeelding

Ik durfde vandaag zelfs een foto te maken tijdens het uitstappen :D

Petrichor welkom!

Hocus Pocus Branco

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 07:52

Ik heb een heleboel plaatjes geschoten tijdens het uitstappen :j . Er achter was van korte duur trouwens Hocus stapt veel sneller dan Branco. Maar het plaatje is wel leuk :D

Britt wat goed van je!!

Petrichor ik zou dus echt nooit op lange buitenritten durven nog met Hocus. Dus ik vind wat je doet al heel stoer.

Hocus Pocus Branco

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 17:02

Ik heb wel buiten gereden. Binnen was het gek genoeg heel druk. Ik was zo trots op ons. Naast de bak werd verharding aangelegd. Dus shovel, graafmachine, trekker met kiepwagen, trilapparaat. Ik heb heerlijk gereden en mijn hoofd lekker leeg kunnen maken. Voel me een stuk beter als toen ik vanmorgen opstond. Had ik een jaar terug niet gekund. Ik was helemaal in de stress geschoten dan.

Hocus Pocus Branco

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 10:49

Welkom Kyno!

Wij hebben even een pauze gehad door corona, zijn alle 3 ziek geweest hier in huis en konden dus niet naar de paarden. Voor het eerst weer gereden. Hocus was braaf, de opa van onze dochter niet }:) die ging giga aan de kletter met mij gister (ik was erop gegaan omdat hij een beetje stout was) Dus hup, aan de longe. Daarna was het weer een engeltje.

Hocus Pocus Branco

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-21 09:50

:(:)

Had jij er nou al hulp bij? Ik gun jou iemand die je goed op weg helpt, zodat jij ook weer lekker ontspannen van je paard kan genieten.

Hocus Pocus Branco

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-21 17:12

Ik zou dan zeker geen paard kopen die je nog door moet rijden. Maar ga voor een wat ouder dier die al wat gezien en gedaan heeft.

Hocus Pocus Branco

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-21 21:50

Stoere foto!

Een 8 jarige zou ik wel aandurven. Zeker als het gevoel goed is.

Hocus Pocus Branco

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-21 08:34

Wij genieten van het samen rijden (dochter en ik) Hocus vindt het op de nieuwe plek soms nog wel wat spannend in de bak, maar omdat ik weet hoe ik er mee om moet gaan kan ik lekker rond rijden.

Afbeelding

Hocus Pocus Branco