Cap

Moderators: Coby, petraaken, C_arola, Dyonne, Apple

caroxjef

Cap

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-04-19 11:09

Hoi! Ik vroeg mij af welke cap jullie het beste vinden? Denk aan: Samshield, KEP, Harry’s Horse, Uvex, Casco,....

Groetjesss Caro!!

faunty

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 11:37

Eentje met een keurmerk die goed op je hoofd past !

Een cap kan nog zo duur zijn, of nog zo goedkoop, maar het belangrijkste is dat de cap goed op jouw hoofd past. Een slecht passende cap is net zo gevaarlijk als een kapotte cap.

http://www.e-questria.com
Instructie en revalidatie op maat in de regio west brabant

hamsterfan

Re: Cap

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 11:41

Dat hangt ook helemaal van je eigen hoofd af. Ik had heel lamg een BR waar ik iedere keer koppijn dooor kreeg omdat hij niet goed paste. Nu rijd ik met een casco en die zit voor mij echt top

Iselda

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 11:55

Wat mijn voorgangers zeggen inderdaad. Ik wilde heel graag een Harry’s horse of BR omdat ik die zo mooi vond, maar die zaten gewoon niet goed op m’n hoofd.
Hiervoor altijd Uvex gehad maar wilde wel eens iets anders, nu heb ik een Charles Owen en ik vind hem heerlijk zitten. Maar een cap moet maar net bij je hoofd passen.

camnova

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 20:09

Ik vind de caps van gpa super fijn! ik heb er eentje gpa x pikeur en die bevalt me heel goed. mooie pasvorm en details maar vooral, met een keurmerk!

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 20:12

Ik heb nu een Samshield en die vind ik heel fijn zitten. Toen 'ie met reparatievakantie was heb ik weer een tijdje met mijn oude Harry's Horse gereden maar die zat echt voor geen meter meer in vergelijking met mijn Samshield. :')

Maar, wat iedereen zegt, elke cap zit anders bij elke ruiter. Lekker in de winkel passen en kijken welke het mooiste staat. Ik wilde eerst een Charles Owen maar ik zag er echt uit als een uit de kluiten gewassen champignon.

Fie <3

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 20:18

upendo schreef:
Maar, wat iedereen zegt, elke cap zit anders bij elke ruiter. Lekker in de winkel passen en kijken welke het mooiste staat. Ik wilde eerst een Charles Owen maar ik zag er echt uit als een uit de kluiten gewassen champignon.

Zo zie ik er ook uit, maar hij zit wel kei lekker. Veel beter dan mijn HH of BR. Die ik dus nu ook niet meer fijn vind :')

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 20:24

Ik had eerst uvex, nu casco vind casco net ietsje beter, zit net wat comfortabeler bij mij

Kerstmuts [o]

Sneeuwvlok23

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 20:36

Raden jullie aan om er online een te bestellen of echt langs de winkel te gaan om goed te kunnen kijken welke maat nodig is etc.?

hamsterfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 20:48

Altijd langs de winkel gaan, kijken welke maat je nodig hebt, je laten adviseren door de verkoper, verschillende opzetten.

Heb ik ook gedaan en dan merk je snel genoeg wat goed zit en wat totaal niet. Zo pakte ik mijn huidige meer onder het nom van: Laat ik deze toch maar proberen. Uiteindelijk twijfelde ik tussen 2, vond die ander mooier maar verkoopster zei dat deze mij beter paste en beter op mijn hoofd aansloot. Toen ben ik voor die gegaan, nooit spijt van gehad hij zit echt heerlijk (en hij is super licht)

Wou ook nooit een verstelbare cap maar heb er nu toch een :+

billy3105
Ik hou van poffertjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 21:01

Back on track en uvex zijn favourits!

windigo 9-7-12 D: B+15 L1+11, L2+4 S: B+6 END: k1+3 K2+4 K3+2 470,9 km
Wedstrijd kilometers: CEI2* 898,5km met 3 paarden
instagram |facebook |website
&if=1 zet dit achter een url en zie alleen de foto's in een topic.

Veraaaaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 21:18

Samshield! Ik wilde heel graag een Kepp maar deze zat niet lekker EN zag er niet mooi uit op mn hoofd. Mijn advies echt even passen.

Glamour Girl de mooiste schimmel <3
Rinda, you're a star in heaven 7-6-2017

emma_evg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 12:27

Ik heb een wat ronder hoofd, en dan is casco echt aan te raden. Charles Owen, HH en BR drukken heel erg aan de zijkant van m'n hoofd terwijl er voor en achter ruimte over is. Dus kijk idd naar de vorm van je hoofd en ga even passen!

Bubblewrap

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 12:32

Hier een redelijk goedkope van Decathlon. Past goed op mijn hoofd, en zit heerlijk!
Een goed passende cap is belangrijker dan een bekende naam. Of omgedraaid, als je graag een casco wilt hebben, en je past ze niet, moet je naar andere caps kijken. Als dat nu een KEP, Samshield, decathlon, samshield, uvex, harry's horse of iets anders goedgekeurds is, zolang het maar goed past ;)

Spring nooit over fietsenrekken heen. Doe maar gewoon niet.
Ik kwam erachter dat ik geen paard nodig heb voor vliegles :D

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 12:36

Gewoon passen en die nemen -mits binnen budget- die jou goed zit. Net zoals schoenen is een cap erg persoonlijk.
Zelf heb ik een Gpa en erg tevreden over.

Don't take anything for granted

hamsterfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 19:21

Ik heb een ovaal hoofd, dus de caps van decsthlon paste mij niet. Die van Casco wel maar dat hangt ook allemaal af van het model etc

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 19:38

Ik heb de HH Challenge, vind t een vreselijk lelijke cap dus ik heb die met roze glitters gekozen zodat het in ieder geval echt goed lelijk is. :')

Als ik er een beetje leuk/netjes uit wil zien heb ik een Charles Owen. Die zitten mij ook wel fijn, maar echt te warm om dagelijks op je hoofd te zetten.

Esaqar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 19:47

Uvex!

Inderdaad echt even naar een ruitershop gaan waar je goed geholpen kan worden, zodat je met een goed passende cap naar huis gaat. Online bestellen zou ik persoonlijk nooit doen.

Paris_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 20:02

Kep. Past vrijwel iedereen. Hangt een prijskaartje aan, maar zou niets anders meer willen.

Sneeuwvlok23

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 20:06

Woah, ik zat te kijken voor een cap en vond 50 euro al duur. Maar nu ik zo de merken opzoek die jullie hebben valt dat toch ineens mee :') Ik heb echt geen idee wat de gemiddelde prijs voor een 'goede' cap is, maar denk dat ik mijn budget dus iets moet gaan verruimen haha.

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 20:08

billy3105 schreef:
Back on track en uvex zijn favourits!

Voor het eerst dat ik lees over de back on track cap! Hier sinds kort een back on track, loop er na het rijden nog mee rond omdat ik vergeet dat ik hem op heb. Kende het merk niet tot ik een stand zag op Jumping Amsterdam, uitleg gehad, cap op gehad, maar twijfelde door de prijs. Toen ik een goede aanbieding zag heb ik hem gekocht, nog geen moment spijt van gehad.

Op een paardenrug hoog boven de grond
Voel ik mij pas echt gezond
Ondersteund door vier gezonde benen en een sterke rug
Heb ik telkens voor even die van mij terug!

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 20:13

Sneeuwvlok23 schreef:
Woah, ik zat te kijken voor een cap en vond 50 euro al duur. Maar nu ik zo de merken opzoek die jullie hebben valt dat toch ineens mee :') Ik heb echt geen idee wat de gemiddelde prijs voor een 'goede' cap is, maar denk dat ik mijn budget dus iets moet gaan verruimen haha.

Mss voor dat budget bij Decathlon? Nu voor 50€ ga je maar een erg beperkte keuze hebben vrees ik, al vind ik de prijzen van de caps tegenwoordig belachelijk duur!

Don't take anything for granted

Bubblewrap

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 20:32

Sneeuwvlok23 schreef:

Alles wat in NL wordt verkocht is goedgekeurd en dus veilig ;)

Sneeuwvlok23

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 20:44

Bubblewrap schreef:
Sneeuwvlok23 schreef:

Alles wat in NL wordt verkocht is goedgekeurd en dus veilig ;)

Oh goed om te horen. Lijkt me ergens ook wel logisch ja, anders kom je nergens de les in :+

Denk dat het inderdaad de Decathlon wordt, ja. Ben niet van plan gelijk mijn rekening leeg te trekken, dus dat is een prima optie. Thanks Lukasje!

Bubblewrap

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 21:00

Decathlon is een prima optie, mits de caps goed op je hoofd passen ;)