Hoofdpijn door cap

Moderators: Coby, petraaken, C_arola, Dyonne, Apple

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

BM_Stables

Hoofdpijn door cap

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-10-19 20:53

Hoii!
Ik heb momenteel een probleem. Ik krijg hoofdpijn van mijn cap, maar ik heb deze cap pas 4/5 maanden en mijn ouders willen geen nieuwe meer aanschaffen. Nu heb ik de Harrys Horses Centaur VG1. Nu is deze cap is maat te verstellen en kan ik hem iets losser zetten wanneer ik hoofdpijn krijg maar veiliger wordt het er niet op omdat hij dan echt los zit.

Op het begin heb ik hier geen last van gehad nu de laatste 3/4 weken speelt het weer op. Mijn hoofd is denk ik gewoon erg lastig en ik hoopte dus dat ik eindelijk een fijne cap had gevonden. Wie oh wie heeft ook moeilijk hoofd met betrekking tot caps en kan mij wat advies geven over merken die hopelijk wel fijn zitten?
Ik zat te denken aan een Kep Italia of een Kask maar gezien de prijs vraag ik even hier wat mensen aanraden.
En weet iemand waar je buiten de Epplejeck in de omgeving van Breda Tilburg veel merken caps kan passen?

Domingo
Langzaam aan weer aan het kijken voor een extra maatje

Change3x

Re: Hoofdpijn door cap

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-19 21:15

Ik zweer bij Samshield.

hamsterfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-19 21:17

Ik raad je aan om echt veel verschillende caps uit te proberen bij bijvoorbeeld Epplejeck. Ik ben tegenwoordig heel erg blij met een Casco (daarvoor had ik een BR Zenith). En je daar ook te laten adviseren. Ik heb eerst zelf op mijn gemak gepast en had er 2 waarvan ik het idee had dat die echt goed zaten. Een vrouw van de EJ had me toen geholpen en op haar aanraden ben ik toen voor de cap gegaan die ik nu heb (vond die minder mooi, maar zij vond hem net nog iets beter passen dan de ander)

Blijft lastig!

BM_Stables

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-10-19 21:35

hamsterfan schreef:
Ik raad je aan om echt veel verschillende caps uit te proberen bij bijvoorbeeld Epplejeck. Ik ben tegenwoordig heel erg blij met een Casco (daarvoor had ik een BR Zenith). En je daar ook te laten adviseren. Ik heb eerst zelf op mijn gemak gepast en had er 2 waarvan ik het idee had dat die echt goed zaten. Een vrouw van de EJ had me toen geholpen en op haar aanraden ben ik toen voor de cap gegaan die ik nu heb (vond die minder mooi, maar zij vond hem net nog iets beter passen dan de ander)

Blijft lastig!

Ja ik heb er bij de Epplejeck ook verschillende op gehad en deze zat het beste, het vervelende is dat de problemen niet meteen opspelen, met passen heb ik dus nergens last van. Na een paar keer rijden wel weer. Deze cap ook op aanraden van de medewerker gekocht, ook al raadde ze in eerste instantie een andere aan maar die was buiten het budget op dat moment (maar ik moest echt een nieuwe hebben dus door sparen ging niet was anders was ik wel voor die gegaan). Het is dat met cap rijden veiliger is maar anders zou ik hem niet willen dragen....

Domingo

Dioxide

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-19 22:22

De Centaur heeft ook echt een hele rare pasvorm, ken maar weinig mensen die hem echt lekker vinden zitten.

Probeer in de winkel eens uit of je bij bijv. KEP Italia de ronde of de ovale liner prettiger vindt. En aan de hand van die uitkomst kun je meer op vorm gaan zoeken.

Zelf heb ik voor een prikkie een nieuwe Charles Owen Ayr8 gekocht toen ik dit jaar weer begon, maar als ik geld genoeg had was het zéker een KEP Italia geworden. Het verschil voel je qua pasvorm toch écht wel in vergelijking met de normaal geprijsde caps die tegenwoordig bijzonder vreemd lijken te zitten. Ik heb een semi ovaal hoofd en heel veel en dik haar, dus ook allerhande caps op gehad :')

De best zittende normaal geprijsde cap vind ik nog steeds de BR Viper, hoewel ik niet weet hoe de nieuwe versie is.

We'll ride the spiral to the ending and may just go where no one has been - Tool - Lateralus

prugelpiet
Correspondent

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-19 22:26

Ik heb tegenwoordig ook een KEP Italia. Verliefd op Samshield en GPA, maar KEP zit mijn gewoon echt het allerbeste.

Probeer voor jezelf te gaan uitvinden wat voor vorm jouw hoofd heeft. En zoek daar een cap bij.

Een herinnering in liefde, is een herinnering voor altijd.

lianne125

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-19 22:49

Ik wil ook nooit meer wat anders als een kep. Heb ook nog een samshield die op zich ook prima zit, maar qua gewicht en pasvorm zijn de keps toch echt fijner.

Tristan XI B+0 -----> L1+6-----> L2 +6-----> M1+11 ----> M2+12 ----> Z1 +10 -----> Z2+10 -----> ZZ-licht+2!

BM_Stables

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-10-19 08:50

Dankje! Ja ik ben een raar hoofd dus ben benieuwd of ik überhaupt een cap fijn ga vinden zitten, maar goed. Hij mag ook weer niet te zwaar worden. Ik had gisteren avond al via een stalgenoot een ruitersportzaak door gestuurd gekregen waar zij zelf haar cap heeft gehaald en ze goede service hadden. Hopelijk hebben ze daar een cap die goed om mijn hoofd past☺️

Domingo

H_W_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-19 08:58

Heb je een rond of ovaal hoofd? Met een ovaal hoofd zijn de keuzes in caps wat minder. De meeste zijn nml voor een rond hoofd. Deze drukken bij een ovaal hoofd aan de voor en achterkant. Heeft je cap wel voldoende ventilatie? Ik had al een aantal jaar een cap, zat prima en bergen last van, tot een tijd terug. Kreeg hoofdpijn van de cap. Heb nu een verstelbare uvex, lichtgewicht, goed ventilerend en nergens last van.

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-19 09:46

Hier ook een gevoelig hoofd. Ik heb nu een back on track helm, wat een fijn ding! Was wel ook boven mijn budget, maar had hem gepast op jumping Amsterdam en daar kreeg je ook een kortingsbon.
Maar het probleem met caps is dat het moet passen bij jouw hoofd, vriendin met groot budget en lastig hoofd vond een kep vreselijk en het ging bij haar uiteindelijk tussen een samshield en harry's horse. Charles Owen vond ik ook fijn zitten terwijl mijn vriendin er in de winkel al last van had.
Zij heeft overigens nog minstens een half uur met een cap op in de winkel gelopen, juist omdat een cap ook na een tijdje op je hoofd nog steeds fijn moet zitten.

Op een paardenrug hoog boven de grond
Voel ik mij pas echt gezond
Ondersteund door vier gezonde benen en een sterke rug
Heb ik telkens voor even die van mij terug!

Amy223

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-19 10:13

Ja gewoon heel veel verschillende merken passen! Zit zoveel verschil in. Vind Harry's horse over het algemeen het fijnst zitten.

Succes!

Marije_1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-19 10:37

Ik had een imperial riding met draaiknop. Zelfde als jou kreeg er hoofdpijn van. Nu heb ik eentje zonder van dechatlon en deze zit perfect. Soms vergeet ik zelfs dat ik em op heb. Veel verschillende caps passen en even er de tijd voor nemen, dan beslissen welke het lekkerste en meest comfortabel zit.

Corazon ❤️ 5 y/o

Amy223

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-19 11:15

Marije_1997 schreef:
Ik had een imperial riding met draaiknop. Zelfde als jou kreeg er hoofdpijn van. Nu heb ik eentje zonder van dechatlon en deze zit perfect. Soms vergeet ik zelfs dat ik em op heb. Veel verschillende caps passen en even er de tijd voor nemen, dan beslissen welke het lekkerste en meest comfortabel zit.

Ja hier hetzelfde, is mijn wedstrijdcap, ook 1 van IR. Krijg er ook hoofdpijn van. Gelukkig hoef ik hem dus niet zo vaak/lang op haha.
Ik vind die draaiknoppen sowieso waardeloos.

mirm

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-19 11:24

Ik heb een uvex, lekker licht, je voet niet dat je hem op hebt!

I love Zilda en Dana!!

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-19 11:27

Ik zou zeggen ga naar Emmers in Hamont-Achel BE.
Die hebben best een groot assortiment van goedkoper tot duur en gewoon goed personeel dat er ook echt wel wat van kent.
Ze hebben nog kleine winkels in Opglabbeek en sinds kort ook in de manege in Peelbergen. Maar dat sinds kleinere vestigingen met minder caps aanwezig.

Semper Fidelis
Never let the fear of striking out keep you from playing the game.
Hakuna Matata
http://www.unitedwardrobe.nl/user/Sara.001.html --> kleding en schoenen!

Marije_1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-19 11:34

Amy223 schreef:
Marije_1997 schreef:

Ja hier hetzelfde, is mijn wedstrijdcap, ook 1 van IR. Krijg er ook hoofdpijn van. Gelukkig hoef ik hem dus niet zo vaak/lang op haha.
Ik vind die draaiknoppen sowieso waardeloos.

Ik dacht cap zit er leuk uit. Goedkope prijs. Let's try it. Maar AL snel nieuwe gekocht want God wat een koppijn na 5 minuten dragen al ik hou het nu mooi bij m'n dechatlon cap. Prima ding ziet er mooi uit en kost niets.

Corazon ❤️ 5 y/o

BM_Stables

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-10-19 12:42

H_W_ schreef:
Heb je een rond of ovaal hoofd? Met een ovaal hoofd zijn de keuzes in caps wat minder. De meeste zijn nml voor een rond hoofd. Deze drukken bij een ovaal hoofd aan de voor en achterkant. Heeft je cap wel voldoende ventilatie? Ik had al een aantal jaar een cap, zat prima en bergen last van, tot een tijd terug. Kreeg hoofdpijn van de cap. Heb nu een verstelbare uvex, lichtgewicht, goed ventilerend en nergens last van.

Heb eigenlijk geen idee of ik een ovaal of rond hoofd hem. Ik denk meer ovaal. Deze cap heeft niet de zelfde ventilatie zoals je ze bij Keps ziet, vandaar dat ik aan een Kep of Kask zat te denken. Wellicht dat meer ventilatie al gaat helpen

Domingo

BM_Stables

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-10-19 12:45

Ik vind die draaiknoppen sowieso waardeloos.[/quote]

Ik dacht cap zit er leuk uit. Goedkope prijs. Let's try it. Maar AL snel nieuwe gekocht want God wat een koppijn na 5 minuten dragen al ik hou het nu mooi bij m'n dechatlon cap. Prima ding ziet er mooi uit en kost niets.[/quote]

Ik had hiervoor een cap van de decathlon, gewoon een simpele zwarte maar op den duur een paar keer gevallen (alleen de cap want ik ben onhandig) en hij gewoon beschadigt door omstandigheden. Dus wilde een nieuwe maar aangezien ik daar ook hoofdpijn van kreeg naar de Epplejeck gegaan en deze gekocht maar helaas toch niet de goede uiteindelijk

Domingo

Marije_1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-19 12:50

BM_Stables schreef:
Ik had hiervoor een cap van de decathlon, gewoon een simpele zwarte maar op den duur een paar keer gevallen (alleen de cap want ik ben onhandig) en hij gewoon beschadigt door omstandigheden. Dus wilde een nieuwe maar aangezien ik daar ook hoofdpijn van kreeg naar de Epplejeck gegaan en deze gekocht maar helaas toch niet de goede uiteindelijk

Het beste advies is denk ik gwn even tijd nemen en zoveel mogelijk caps passen. Eventjes ophouden, selecteren welke het fijnst zijn en hier eentje uitkiezen. Ik had denk ik veel geluk dat die decathlon zo goed zat. Want ik heb verder nooit caps gepast.

Corazon ❤️ 5 y/o

ponymaster

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-19 13:52

Change3x schreef:
Ik zweer bij Samshield.

Ik ook

H_W_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-19 18:32

BM_Stables schreef:
Heb eigenlijk geen idee of ik een ovaal of rond hoofd hem. Ik denk meer ovaal. Deze cap heeft niet de zelfde ventilatie zoals je ze bij Keps ziet, vandaar dat ik aan een Kep of Kask zat te denken. Wellicht dat meer ventilatie al gaat helpen

Uvex past goed op mij ovale hoofd, heeft ook veel ventilatie (kan je ook dichtdoen) en licht gewicht. Vond het ook betaalbaar nog geen €100

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-19 18:41

Grote kans dat je inderdaad een ovaal hoofd hebt :j

Eenvoudig te checken, als je je cap ophebt en hij stevig zit dan kan je aan de zijkant vaak aan beide kanten tegelijk er vingers bij in stoppen.

Ik heb sindsdien Charles Owen en Uvex.

_willemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-19 18:48

Ik heb hier vroeger ook af en toe wel eens last van gehad, wat erg belangrijk is om rekening te houden of
je een rond of ovaal hoofd hebt en hier een passende cap bij te zoeken.
In een ervaren ruitershop kunnen ze je hier goed mee helpen om een passend model te vinden.

hamsterfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-19 19:14

Ik heb ook een ovaal hoofd :D Bij mij ging het tussen Casco en Uvex, hadden beide veel ventilatie, Casco paste mij uiteindelijk beter. Was ook rond de 120 euro kwijt dus viel mee. Overigens had ik ook altijd de pest aan caps met een verstelbare knop, maar vind deze zo heerlijk zitten dus zou dat niet mee laten wegen in je zoektocht!

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie