paard rent uit stal

Moderators: Apple, Coby, petraaken, C_arola, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-19 19:48

Heb je haar al vast met touw als ze de stal uit rent of is ze dan los?

Ik heb een merrie geleased die ook de stal uitrende en ook erin rende als je haar erin wou doen. Die heeft meermaals haar heupen open gehaald hierdoor omdat ze tegen de stalwand stootte.

Wat ik toen deed, maar dit kan alleen als je het paard al aan halster en touw hebt.
Zodra ze de stal uitrende of aanstalten maakte meteen omdraaien en terug opnieuw de stal uit willen gaan. Dit blijven herhalen tot ze rustig de stal uit gaat.
Met het naar binnen zetten deed ik exact hetzelfde.
Na enkele keren is het centje gevallen en kwam ze rustig de stal uit en er weer in. Ook hielp bij haar om haar in een andere stal te zetten. (andere kant van de gang waardoor ze rechtsom eruit moest ipv linksom)

Het draven aan de hand kan je ook makkelijk afleren. Zet haar stil en enkele pasjes achteruit vragen. Stap dan weer door, zie je dat ze wil draven onmiddellijk halthouden en achteruit vragen. Dit heeft bij een andere merrie geholpen bij mij. Maar kan goed zijn dat er bokkers nog andere methoden hebben.

En idd ook leuke dingen doen als je haar uit stal haalt. Dan koppelt ze het niet aan werken.

https://amicigraphy.webnode.be/
Fotografie voor iedereen

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie