Hengsten alleen?

Moderators: C_arola, Dyonne, Apple, Coby, petraaken

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 12:23

Tieneke schreef:
En toch gaat het excuus van het ras (no offense) ook niet altijd op. Kijk naar mijn Arabische volbloedhengst. Of is dat een uitzondering?

Ik moet de eerste 'wilde Arabische hengst' nog steeds tegen komen :') Ik ken wel een paar verknipte, maar daar kan het paard niks aan doen.

Ik heb toch altijd wel het idee dat er verschillen zitten tussen de rassen, wat eigenlijk ook heel logisch is. Heeft misscfien ook te maken met hoe die rassen doorgaans gehouden worden (kwpn staat vaker op stal dan een fjord lijkt me zo, gemiddeld genomen). Maar ook hengsten hebben gewoon rastypische eigenschappen. Een Arabier is mensgericht, nuchter en licht in de hand en dat verandert door die ballen echt niet ineens :+ Dat zal zo voor alle rassen wel gelden lijkt me zo...

Je moet het altijd per paard bekijken. Een hengst koppelen kan soms wat lastiger zijn dan een ruin of merrie en wat niet gaat dat gaat niet. Maar elke dag lekker naar buiten met zo veel sociaal contact als mogelijk is wel het minste... van isoleren worden ze alleen maar gestoord.

Promise's Nashwa

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie