Hengsten alleen?

Moderators: C_arola, Dyonne, Apple, Coby, petraaken

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

lideli

Re: Hengsten alleen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-19 09:58

Interessante discussie. Zouden jullie een hengst ook laten castreren als je hem aan huis kunt houden en dus zelf het management kunt regelen?

[ITP] Pony liefde
Diablo, River & Archie <3

lideli

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 09:17

Mijn hengst staat 24/7 buiten samen met een ruin. Ik heb ze aan huis staan en vind het ideaal. Hij kan ook prima naast anderen op de wei, merries of ruinen maakt niet uit. Hij heeft enorm respect voor de draad en zal er niet over denken om er doorheen te gaan.
Naar mijn mening kunnen hengsten dus ook prima met anderen samen staan en hoeven ze echt niet in een hoekje weg te kwijnen.
Zoals eerder gezegd door iemand anders: een hengst is ook gewoon een paard, behandel hem dan ook zo. Nee is nee, voor mijn hengst maar ook voor mijn andere paarden.

[ITP] Pony liefde

lideli

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-19 18:49

Ik zal niet zeggen dat ik een pensionstal met alleen maar hengsten zou willen, maar ik zou er best voor open staan er een aan te nemen. Dat ligt dan wel aan het karakter van de hengst en hoe de eigenaars er tegenover staan. Maar ik zou ze niet zo maar weigeren.
Als je zorgt voor een goede infrastructuur op stal, rust, regelmaat en wat gezond verstand hoeft het helemaal geen problemen te geven

[ITP] Pony liefde

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie