Ik weet niet of het mogelijk is, je moet wel de andere paarden een beetje kennen voor je dit doet, maar mijn paard wil gewoon af en toe niet de wei uit.. (als ik haar er op een andere tijd dan 'normaal' uit wil halen)
Een appel voor haar pakken werkt niet meer, want ze wantrouwt mij dan.
Dus ik pak appels voor alle paarden (2 in dit geval, dus dat is goed te doen). Die geef ik dan eerst en ik kroel ze ook en blijf daar even staan totdat ze zo nieuwsgierig is/bang dat ze iets tekort komt dat ze toch wil komen. Dan kan ik haar zo pakken en is er geen probleem.
Wat handig is, is om altijd op een zelfde tijd te komen en een beetje dezelfde routine aan te houden (met veel leuke dingen die ze leuk vindt). Dan weet ze wat haar te wachten staat en vindt ze het na een tijdje niet meer zo onprettig/onveilig voelen om bij de kudde weg te gaan. Ik heb op de 'routinetijden' ook nooit een appel nodig.
Hebben hier trouwens ook een paard en die liet zich ook niet vangen, rende eerst vaak een keer of 5 weg en dan kwam hij vanzelf.
Vond ie blijkbaar leuk. 
Romybakker schreef:Mijn pony rent vaak ook weg als ik haar wil ophalen.
Maar dan heb ik het touw in mijn handen dat ziet zij dan en heeft door dat ze naar de stal moet, dat wil ze natuurlijk niet.
Dat is fout je mag nooit je touw in handen hebben misschien is dit het probleem van jou?'
TS heeft sowieso een halster in handen, dus het is misschien handig om ook af en toe met halster en touw de wei in te lopen, andere paarden te kroelen en dan de wei weer uitgaan. En als het na een tijdje beter gaat ook met halster en touw naar d'r eigen paard gaan, kroelen (of poetsen op een bepaalde plek oid als ze daar niet van houdt) en weer weg gaan.