Ben ik slecht bezig?

Moderators: Coby, petraaken, C_arola, Dyonne, Apple

petravdmeerx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-11-13 09:39

Bo_Cassey schreef:
Kan je paard in de paddock?

Ja is natuurlijk mogelijk.. Maar doordat ik de afgelopen tijd het heel erg druk had met mijn nieuwe opleiding is dat niet erg veel gebeurd..

hemel op aarde is op de rug van mijn paard.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 09:40

Maar ja, als er 30paarden staan (gokje) dan schiet je natuurlijk niks op met 3 paddocks, tenzij ze heel groot zijn kunnen ze vaak max met 2paarden in. Waardeloos natuurlijk!

petravdmeerx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-11-13 09:41

troi schreef:
Maar ja, als er 30paarden staan (gokje) dan schiet je natuurlijk niks op met 3 paddocks, tenzij ze heel groot zijn kunnen ze vaak max met 2paarden in. Waardeloos natuurlijk!

Er is vrijwel altijd een paddock vrij..

Judith_

Re: Ben ik slecht bezig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 09:44

Dat lijkt mij dat een hele goede oplossing om mee te beginnen. Gewoon lekker de paddock op met een ander paard. Lekker minimaal een dagdeel naar buiten en dan eens kijken hoe haar gedrag veranderd. Ook al staan ze niks te doen.

Origineel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 09:44

SmartBH schreef:
wwillemijn schreef:
Ik merkte het vandaag ook aan mijn merrie. In de zomer met los teugeltje in het bos te rijden, kijkt nergens naar. Nu begint ze weer lekker te stieren en voor een boel dingen weg te 'vliegen'. Ligt aan het weer.... Want ze staat de hele dag buiten.

Bij mij net het zelfde. Zomer zeer relax paard en in de winter een nerveus en schrikkerig paard. Mijne staat heel het jaar door 24/7 buiten. Onlangs nu een vriendje erbij en geen extra voeding meer. Ik probeer om ook meer te werken dan één keer per week. Eens zien of het helpt...

Mijn pony ook hoor, veel frisser wanneer het kouder wordt

Vertrouwen, vriendschap en volmaakt geluk ♡

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 09:45

Dat is mooi voor jou ( sneu voor de andere paarden die opgesloten staan, maar goed dat is niet jouw zorg), dan zou je toch jouw paard sochtends naar buiten kunnen mikken en savonds weer naar binnen? Lekker met een maatje.

Tenzij er geen paard zonder toezicht in de paddock mag.. Maar dat zou ik heel erg flauw vinden persoonlijk..

petravdmeerx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-11-13 09:49

troi schreef:
Dat is mooi voor jou ( sneu voor de andere paarden die opgesloten staan, maar goed dat is niet jouw zorg), dan zou je toch jouw paard sochtends naar buiten kunnen mikken en savonds weer naar binnen? Lekker met een maatje.

Tenzij er geen paard zonder toezicht in de paddock mag.. Maar dat zou ik heel erg flauw vinden persoonlijk..

haha dat is wel het geval..... maar mijn nieuwe rooster is erg gunstig dus kan ze sowieso paar uurtjes naar buiten kunnen elke dag. :)

petravdmeerx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-11-13 09:50

Judith_ schreef:
Dat lijkt mij dat een hele goede oplossing om mee te beginnen. Gewoon lekker de paddock op met een ander paard. Lekker minimaal een dagdeel naar buiten en dan eens kijken hoe haar gedrag veranderd. Ook al staan ze niks te doen.

oh dus van niks doen word ze oo gelukkiger?

Bo_Cassey

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 10:01

Het lekker buiten zijn en een bokkesprong of sprintje kúnnen maken maakt veel verschil. Die van mij staat het liefst de hele dag in de paddock te soezen, maar ze wil 's ochtends echt graag naar buiten.

"You know horses are smarter than people. You never heard of a horse going broke betting on people." - Will Rogers

Bo_Cassey

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 10:02

petravdmeerx schreef:
troi schreef:

haha dat is wel het geval..... maar mijn nieuwe rooster is erg gunstig dus kan ze sowieso paar uurtjes naar buiten kunnen elke dag. :)

Ik stond vroeger op een stal waar ze alleen in de buitenbak en longeerkraal konden, dat moest uiteraard onder toezicht voor als iemand er gebruik van wilde maken. Dan zetten we zo veel mogelijk paarden erin en letten we op elkaars paard. Is dat niet mogelijk om het met een stalgenoot te regelen?

"You know horses are smarter than people. You never heard of a horse going broke betting on people." - Will Rogers

Judith_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 12:02

petravdmeerx schreef:
Judith_ schreef:

oh dus van niks doen word ze oo gelukkiger?

Gelukkiger dan in een stal zonder frisse lucht en zonder maatje verplicht niks doen. :j Mijn paard staat ook de hele dag te flierefluiten in zijn paddock. Lijkt alsof hij niks doet, maar sluit hem een dagje op in de stal en een dag later is er geen land meer mee te bezeilen. Desnoods zet je dr even aan tot rennen, trekt ze een kwartiertje wat sprintjes en laat je haar daarna lekker staan. Paard zal er een stuk meer uitdaging uit halen dan alleen maar box. Maatje er bij en bijv. een pion of speelbal brengt al een stuk meer uitdaging. Dan maar lekker niks doen toch? En lekker soezen in de frisse lucht. Wordt een paard echt wel blij van. :j

Is het verplicht dat je er naast staat? Of is op stal aanwezig zijn ook een optie? Anders neem je lekker je school spullen mee en gaat in de kantine of een andere ruimte aan het werk voor school? Kan je paard lekker naar buiten en verlies jij geen studeer tijd.

Nens77

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 12:54

Bij ons worden de manegeponys (die zijn het hele jaar hetzelfde gehuisvest) ook vaak druk als het kouder wordt...
Mijn pony is (toen hij van de zomer van de wei weer op stal kwam) de eerste week wat onrustiger geweest.
Wij gooiden hem dan s ochtends gewoon los, even een beetje opjagen voor de overtollige energie en vlak voor het rijden nog even los. Nu hoeft dat niet meer maar als de temperaturen ineens hard dalen, gaat hij ook weer eerst even los (of mijn dochter rijdt eerst want die blijft wel zitten).

Doe maar gewoon, dan doe je gek genoeg !

sturdyfellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 15:40

ja joh tuurlijk...mijn paardje staat zomers aantal uur opde wei en swinters laat ik hem smorgends door stal een uurtje in de paddock zetten, smiddags ga ik met hem aan de gang en savonds is de eigenaar vh paard er wat zijn weidemaatje is, en die zet ze dan buitern, op mijn beurt zet ik smiddags ook haar paard buiten.....idiaal....2 tot 3 x per dag buiten en merk helemaal niets dat het kouder word en waait en stormt enz enz....super braaf

echt t proberen waard, ook al staat ie maar ene beetje te kijken, gewoon buiten staan kan al vele helpen

annetjee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 23:57

Ik zou zeggen een andere stal..
Mijn paard staat dag en nacht buiten, ook in de winter (wel grote schuilstal en onbeperkt hooi). Hij had laatst een blessure waardoor hij dag en nacht op stal moest voor 5 weken. Nou mijn paard en ik denk ook ieder ander paard, wordt daar echt niet vrolijk van! Wat kan een paard dan veranderen zeg.. Nu staat hij weer op de wei en is weer helemaal zichzelf, gelukkig!

petravdmeerx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-11-13 10:23

Gisteren haar 3 uurtjes buiten gehad, kwam die avond weer en ze hinnikde en had het idee dat ze nu al vrolijker is haha ;)

floortje1001

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 11:59

petravdmeerx schreef:
Gisteren haar 3 uurtjes buiten gehad, kwam die avond weer en ze hinnikde en had het idee dat ze nu al vrolijker is haha ;)

Wat fijn!

Bo_Cassey

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 12:26

Beter!

morrighan12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 16:38

ik zou haar vaak longeren

petravdmeerx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-11-13 09:55

Afbeelding

Als dit geen vrolijk paard is??

Bo_Cassey

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 12:39

Haha, wat een koppie!

Judith_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 16:28

Dat ziet er fijn uit! :)

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 16:28

Lekker buiten.. :j

verander wat je niet accepteren kan en accepteer wat je niet veranderen kan

www.konijnentrainen.nl

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 00:35

Toch zou ik voorzichtig rond gaan kijken naar andere stallen. Je 'droomstal' vinden kan soms even duren. Al zou je er dan in juni pas 1 vinden, heb je wel iets. En wie weet heb je het volgende winter wel super druk (en staat je paard dus zo goed als bijna alleen maar op stal, wat naast niet leuk ook ongezond is voor je paard).

The 4th Dog Commandement: Do not be angry at me for long, and do not lock me up as punishment. You have your work, your entertainment and your friends. I only have you...

Iris965

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 19:06

petravdmeerx schreef:
Libbylove schreef:
Aan de hand van wat je beschrijft denk ik dat het vooral aan overdag op stal zal liggen.. Dan heeft ze de hele dag niks te doen en waarschijnlijk ook minder contact met andere paarden. Dit kan wel een oorzaak zijn, die je ook redelijk vaak ziet. Ze krijgt dan wel de aandacht en de beweging die jij normaal ook geeft, maar ik verwacht dat dat ook maar 2 uur is, dat scheelt natuurlijk wel als ze normaal bv 6 uur buiten staat. Kun je niet testen of het minder wordt als ze in de winter ook naar buiten gaat?

Onze pensionstalling bied geen mogelijkheid om overdag naar buiten te kunnen. Ik zou haar wel een paar uur in de paddock kunnen gooien maar zit met mijn opleiding + werk..

Dan ga je toch met je paard wandelen?

petravdmeerx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-11-13 20:15

Iedereen heel erg bedankt voor alle tips. Het heeft zeker geholpen! Ze staat elke dag lekker buiten en ze is er echt beter op geworden.. ze is zelfs geschoren en alsnog met het rijden super rustig, ben echt blij haha. <3