Ben ik slecht bezig?

Moderators: Coby, petraaken, C_arola, Dyonne, Apple

annetjee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 21:52

Fijn dat het beter gaat en dat ze rustiger is geworden! :)

Maar ze staat nu in totaal 3 uur buiten? Dus alsnog 21 uur binnen? ga je dan niet verder kijken voor een andere stal of is dat qua omgeving, kwaliteit en/of reisafstand niet fijn?

Mimsy125

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 22:02

Veel paarden gedragen zich anders bij de seizoenswisselingen,
Het klimaat is anders en hier zal het dier aan moeten wennen. Als u paard gewend is meer buiten te staan dan binnen of nooit binnen, dan kan dat een stressvolle situatie opleveren. Ik denk dat het goed is om u paard meer naar buiten te laten gaan, ik begrijp ook wel dat in de winter 24/7 op weide niet voor elk paard passend is. Maar probeer er in ieder geval voor te zorgen dat het paard niet te veel op stal staat maar lekker zijn ei kwijt kan. Daar word je paard ontspannen, blij van en dat zul je merken.

JunkDeLuxe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 22:18

Leuk dat je zo snel resultaat hebt :D
Ik werkte destijds deeltijds, was ook wel nodig om paard een paar uur uit de stal te halen én houden en haar happy te houden.. Wij zijn ondertussen verhuisd en staan 24/7 buiten nu, heb een superhappy paard, maar nog steeds knettergek in de winter :+ Maar dan op een leuke, speelse manier, en wanneer het mag, niet meer een hoop gebok en geklier omdat ze EINDELIJK uit stal mag :)

My Daisy Volg ons op fb: http://www.facebook.com/LifewithDaisy
Life is short, and you only live it once. But if you live it good, once is enough.
GEZOCHT: Axford, draver, +-10 jaar, +-1.80m, bruin.
"When I'm 80 years old and sitting in my rocking chair, I'll be reading Harry Potter. And my family will ask me": "After all this time?" And I will say : "Always."

Eduard007

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 00:43

sorry helemaal eens.. Dag en nacht op stal doet ze geen goed. Zeker niet als ze in de zomer 24 uur buiten stond. Misschien kun je haar met een vriendje buiten gooien. Sociale contacten zijn van zeer groot belang!
Leuke wandelingen etc. zal ook zeker helpen maar sociaal contact is nr 1!
Voor haar darmflora etc. zou je lucerne als toevoegend ruwvoer kunnen proberen en magnesium voor de innerlijke rust. Als ik je zo hoor is het een jong paard... Veel succes!

horselover02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 13:24

in de zomer is het vaak wat warmer, dan zijn ze wat slaperiger!
dus dan kun je heel wat met ze, ze stribbelen nu niet zo snel tegen
in de winter zullen ze wat meer energie hebben, want dan is het fris en willen ze warm worden,
en dan kunnen ze niet naar buiten!
ik weet niet echt een oplossing, iedere pony is wel drukker in het najaar, maar laten we zeggen dat het niet aan jou ligt! :brr: :brr: +:)+

EEN DAG NIET GELACHEN, IS EEN DAG NIET GELEEFD!

HappyFlip

Re: Ben ik slecht bezig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 23:21

Bij ons op de manege is een pony ook altijd heel erg druk in de winter.

Tes_Ian

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 22:05

Kan voor een deel aan het weer liggen. Mijn zus haar pony is in de winter ook vrij zuur. Je kan je paard terug meer buiten laten lopen , dan kan het zijn dat het ook minder wordt. :)

Thasja

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 20:21

Ik denk ook dat het ligt aan dag en nacht op stal staan. Daar wordt elk paard rusteloos van, niet? Probeer het anders flink af te wisselen met de dingen die je doet, laat haar anders voordat je gaat rijden samen met een of meerdere paarden in de bak of in de paddock lekker uitwaaien :7

Some people just need a highfive..
In their face.
By my fist.. Or with a chair.
I prefer a brick.